Bemutató

Kettős és családias Audi-premier volt Szegeden: A1 és Q3

2019.01.08.

Az új Audi Q3-as első vidéki bemutatójának Szeged adott helyet, a győri gyártású, tényleg „zsírúj” modell mellé a szervezők természetesen odatették az ősszel Párizsban debütált új A1-est is.

Rendhagyó kettős autóbemutatót szervezett a Porsche Szeged a második és a harmadik adventi gyertyagyújtás között, négy egymás utáni hétköznap este is vendégül látta régi-új ügyfeleit, a potenciális vásárlókat. A helyszínválasztás a márkához és a bemutatott modellekhez illő volt, az új Audi A1-est és a Q3-ast a John Bull Pubban, a város patinás éttermének évszázados épületek által határolt udvarán állították ki.

Az ilyenkor szokásos elméleti foglalkozás is eltért a hagyományostól, a vendéglátóegység pincéjében nem prezentációt tartottak, nem is kiscsoportos foglalkozást, hanem valami egészen mást. Lényegében az ünnep előtti hangulatban családi beszélgetésre emlékeztetett az a forma, ahogy Nagy Lajos, a szegedi márkakereskedés első embere és kollégái bemutatták az autókat.

Az A1-es modell már korábban megérkezett a szalonokba, a Q3-asról ezt korántsem lehetett elmondani. Az utóbbi hétfő hajnalban tréleren érkezett Szegedre egy fővárosi rendezvényről, így az országban tényleg az elsők között láthatták a vendégek a győri Audi gyártósorán készülő modellt.

Erős évet zárt a márka, számos újdonságot mutatott be az idén itthon és külföldön is, az egyik legutolsó nagy dobása természetesen az e-tron tengeren túli világpremierje volt. A tisztán elektromos hajtású autó januárban vagy februárban érkezhet meg Magyarországra.

Az idei őszi Párizsi Autószalonon bemutatott új A1 Sportback tervezésénél az volt a cél, hogy valamelyest férfiasabb legyen, vagyis ne csak a szebbik nem találjon benne fantáziát, és ez sikerült is. A motorháztető alatti speciális, vékony légbeömlők valóban karakteresek, de az egész frontrész rendben van az igencsak széles Singleframe hűtőmaszkkal – vagyis nem vádolható túlzott nőiességgel. Sőt. A határozott vonalak szándékosan az ős quattrót idézik, persze az arányok mások.

Újdonság az is, hogy ezután nem gyártják már háromajtósként a legkisebb Audi modellt, amely persze nagyobb lett az elődjénél, és csomagtere is 335 literesre nőtt – lehajtott ülésekkel pedig akár 1,1 köbméterig is bővíthető a raktér. A kis autó nagy dobása az alapáras,  10,25 colos digitális műszeregység, valamint a multikormány, ezen túl az alapverzió kivételével minden modell kap egy 8,8 vagy 10,1 colos érintőképernyőt a középkonzoljára. Ezek Android Auto és Apple CarPlay funkciókat is kínálnak, és kézírás felismerésre is képesek, csakúgy, mint az A8. Az újdonsággal jól el is „babrált” a bemutató közönségének fiatalabb fele, úgy tűnt, valóban logikus felépítésű és felhasználóbarát. Széria az autóban a sávelhagyás-figyelmeztető, extraként kérhetünk sebességhatárolót és tempomatot, parkolóasszisztenst és első parkolószenzorokat is.

Az új A1 belépőmotorja egy 116 lóerős, háromhengeres, egyliteres turbóbenzines, majd jön az 1,5 és 2,0 literes ugyancsak feltöltővel, az utóbbi már 190 lóerővel – dízelmeghajtást ezután már nem kínálnak a legkisebb Audihoz. A modell alapára 6 millió 850 ezer forint, ami a szériában beépített kényelmi és biztonsági extrákat tekintve versenyképes a szegmensében.

Az új Audi Q3 lényegesen sportosabb megjelenésű elődjénél. Arculatát függőleges lamellákkal tagolt, markáns nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsa és nagyméretű légbeömlő nyílásai határozzák meg. A győri soron készülő új modell minden szempontból nagyobb lett az elődmodellnél, hossza 4484, szélessége 1849, magassága pedig 1585 milliméterre változott – a tengelytáv 77 milliméterrel lett hosszabb. Ez utóbbi már tekintélyes ugrás és jót tesz az utasok lábterének. A csomagtér kapacitása is korrekt, 530 és 1525 liter között változik.

Az Audi Q3 az LTE Advanced adatátviteli szabvány, a Wi-Fi hotspot, illetve az Audi connect szolgáltatások révén átfogó összeköttetésekkel rendelkezik és innovatív segédrendszerek egész sorát kínálja. Integrálja az adaptív sebességasszisztens, a közlekedési torlódás asszisztens és az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő technikákat is. Ezzel mind a hosszirányú, mind az oldalirányú mozgásban támogatja a vezetőt, így növelve a hosszú távú utakon a kényelmet és a biztonságot.

A belépő változat motorja a 150 lóerős 1.5 TFSI, 250 Nm maximális forgatónyomatékkal. A hatsebességes kézi váltóval az Audi Q3 nulláról 9,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás sebességre, a vége pedig 211 km/óra. Az autó hétsebességes S tronic váltóval is választható. A motorválaszték széles, és Nagy Lajos szerint később érkezik az SQ3-as is, várhatóan 380–400 lóerővel.

Az új Audi Q3 november második felétől Németországban már rendelhető, mégpedig 33 ezer 700 eurós alapártól. A bemutató idején magyar és forintban számított árral még nem tudtak szolgálni a Porsche Szeged munkatársai, de ami késik, nem múlik.

Fotók: Török János, delmagyar.hu

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....