Kia
A világtörténelem során mindig is híresek voltak a magyar forradalmárok bátorságukról, merészségükről. Szerencsére a XXI. században már nem a véres politikai forradalmak korát éljük, hanem az innovatívitásét és a designét. De ezekben a forradalmakban is gyakran élen járnak a magyarok. A világ egyik legnagyobb autógyártójává növekedett koreai Kia éppen most zajló design forradalmának egyik vezetője is egy világhírű magyar, Kovács Miklós formatervező felel azért az év végén megjelenő modellért, amellyel minőségben, designban, presztizsben, műszaki innovációban a BMW sportkupéival szeretné felvenni a versenyt a rakétasebességgel fejlődő koreai márka. A dögös Stinger névre keresztelt Kia sportkupé azonban csak az idei év végének újdonsága, bár megcsodálni és egy menetpróba erejéig tesztelni volt már lehetőség.
Képre kattintva galéria nyílik!
Kia design forradalma azonban nem korlátozódik a cég zászlós hajójának szánt presztizs sport kupéra. Már az autószalonokban is megvásárolható, a Stonic névre keresztelt igazán csajos, vidám városi SUV, amellyel a koreaiak (és persze magyar designerük) nem csak azt mutatták meg, hogy igenis lehet még fantáziát, kreatívitást és újszerű stílust vinni az úgy nevezett városi terepjárók soha nem látott népszerűségű szegmensébe. De a Kia azt is bebizonyította, hogy az ilyen és ehhez hasonló divatos, trendi autókat igenis lehet korrekt áron is kínálni.
Képre kattintva galéria nyílik!
A Kia szemünk előtt zajló globális design forradalma arra is felhívja a figyelmet, hogy hiába a legendás európai autógyártók 100-150 éves tradiciója, vagy a japánok 80-100 éves hagyománya, senki nem ülhet a babérjain. Ha így folytatódik a Kia-nál zajló koreai-magyar koprodukció, könnyen lehet, hogy 10-20 év múlva a sportos elegancia, a fejedelmi kényelem és határtalan innovatívitás néhány betűvel kifejezhető szinonímája nem a BMW, az Audi vagy a Mercedes lesz hanem a Kia és feltörekvő ázsiai társai.
Felvetődhet a kérdés: mitől vált, válhatott tényleg ennyire trendivé, vonzóvá a korábban legfeljebb praktikumáért, elnyűhetetlenségéért és olcsóságáért dícsérhető koreai autóipar? Könnyen lehet, hogy talán éppen attól: képesek és hajlandóak voltak szintetizálni szándékaikhoz, törekvéseikhez a magyar, az olasz, a spanyol design legjobb szakembereit. Ugyan akkor nem engedtek a Kínában még mindig oly népszerű autóipari design lopás, plagizálás, másolás néha kétségkívűl vonzó kísértésének.