Peugeot

Kibővíti SUV-termelő kapacitását a Peugeot

2018.06.23.

A hatalmas piaci kereslet mellett kevésnek bizonyul a gyártás jelenlegi üteme, így új üzemekben kezdi meg szabadidőjárműveinek gyártását a Peugeot.

Óránként 25 darab Peugeot 5008-as készül a gyártó Rennes-ben (Franciaország) működő üzemében. Ez tavaly közel 80 ezer szabadidőjárművet (az üzem teljes termelésének mintegy 85 százalékát) jelentett, ám ez sem elég ahhoz, hogy kielégítse a piac crossover-éhségét.

A Peugeot ezért új helyszínen, a Sochaux-i üzemben is megkezdi a három üléssoros szabadidőjármű gyártását. A kibővített gyártást 2019 tavaszán indítják be; az 5008-as kisebb testvérével, az Európai Év Autója és a Világ Év Női Szabadidőjárműve címeket viselő Peugeot 3008-assal közös gyártósoron készül majd az eredetileg 1912-ben megnyitott gyárban. A fejlesztésben érintett összes üzemben jelentős beruházással biztosítják a kiemelkedő gyártási minőséget és a létfontosságú magas darabszámot.

A Peugeot globális szabadidőjármű-kínálata jelenleg három modellből, a városi 2008-asból, a kompakt 3008-asból és a középkategóriás 5008-asból áll. A 2008-ast Franciaországban (Mulhouse), Brazíliában (Porto Real) és Kínában (Vuhan) gyártja a márka, a 3008-as a már említett franciaországi üzem mellett Vietnámban, (Chulai), Malajziában (Gurun) és Namíbiában (Walvis Bay) készül, az 5008-as a hazai helyszíneken túl Chulai és Csengtu városában készül, ugyanott, ahol a kizárólag a kínai piacon kapható Peugeot 4008-as modell.  A márka tavaly közel 600 ezer szabadidőjárművet értékesített világszerte, 60 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.  A változás elsősorban a 3008-as bevezetésének köszönhető, amely jelenleg a márka európai eladásainak több mint 20 százalékát teszi ki; különösen erős fegyvertény, hogy az idei év elején a Peugeot átvette a vezetést az európai crossover-piacokon.

2019-től tehát érdemben növeli szabadidőjármű-kapacitását a Peugeot, ez azonban csak a kezdet. 2020-ra számíthatunk ugyanis a 2008-as második generációjára, amelynek gyártási helyszínei nem, alapvető technológiája azonban változik: az új modell már arra az EMP1 (más néven CMP, közös moduláris platform) padlólemezre épül, amelyet a 2019-ben érkező Peugeot 208 is alkalmazni fog, és amelyet kifejezetten úgy fejlesztettek ki, hogy alkalmas legyen akkumulátoros elektromos hajtáslánc befogadására. Ez egybevág a vállalat azon elképzeléseivel, hogy rohamléptekben haladva felzárkózzanak az elektromos autófejlesztés élvonalába. Ezt a célt szolgálja a Peugeot frissen létrehozott testvérvállalata, amely a csekély károsanyag-kibocsátású járművek stratégiai és műszaki fejlesztésével hivatott foglalkozni. Ezek alapján gyakorlatilag biztosra vehető, hogy a 2008-as következő életciklusa során tisztán elektromos crossoverrel bővül a Peugeot kínálata, új vásárlói rétegeket szólítva meg ezen a rendkívüli ütemben fejlődő piacon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..