innováció
A Bosch tanulmányautónak mind a külseje, mind pedig a belseje igen érdekes és látványos. Pont úgy néz ki, mint ahogyan egy ilyen kiállításon kell. Azonnal megragadja az emberek figyelmét. Bár a Bosch sajtóközleményében nem említi meg, tisztán látható, hogy az új dizájn alapjául igazából egy 2015-ben bemutatott EDAG Light Cocoon szolgál. A kiállítási autónak egyébként nem csak a műszerfalán, hanem még az ajtaján is kijelzőbe lehet botlani.
Egy teljesen digitális műszerfallal van dolgunk, amelyet kijelző-alapú középkonzol, valamint bal és jobboldali segédkijelzők alkotnak, amelyek elektronikus oldalnézeti „visszapillantó tükrökként” funkcionálhatnak. Az egész digitális belső tér egyfajta másodpilótaként, avagy személyi asszisztensként igyekszik megkönnyíteni a sofőr életét. A fejlett rendszer valós idejű információkat közöl például a közelünkben lévő autókról. De akár egy közeledő gyalogosra is fel tudja hívni a figyelmünket, miközben a következő találkozónkat is észben tartja helyettünk és természetesen oda is navigál minket.
Mindemellett a Bosch abban is nagy lehetőségeket lát, hogy az okos autónkat és az okos otthonunkat összekössük. Így aztán az autóból vezérelhetjük az otthoni klímaberendezést és egyéb kütyüket, illetve figyelhetjük a biztonsági rendszert.
És van még valami, amiben újat és nagyszerűt alkottak a vállalat mérnökei; a rengeteg digitális kijelzőt más-más érintési textúrával látták el, hogy sokkal könnyebb legyen beazonosítani, hogy mikor mit tapogat az ember. Vannak „durvább”, simább és mintás területek a digitális műszerfalon, hogy a sofőr könnyebben megtalálhassa a navigáció vagy éppen a rádió kezelőfelületét anélkül, hogy levenné a szemét az útról.