Ford Magyarország

Kilenc éve töretlenül menetel a Ford

2019.02.01.

Stabilan tartja vezetői pozícióját a Ford a honi járműértékesítésben. Immáron kilencedik éve a dobogó legfelső fokán áll az összeladásokat tekintve. A márka évértékelő sajtótájékoztatóján a számok hátteréről, a piaci helyzetéről és az idei év várható újdonságairól is szó esett.

2008 az autóipar számára új origót jelentett a számmisztikát tekintve. Most szinte minden gyártó az akkori értékesítési teljesítményét szeretné utolérni és természetesen túlszárnyalni. A kilábalás elmúlt egy évtizedében a 2018-as év volt az első, amikor az eladások jellemzően elérték a válság előtt szintet illetve némileg meg is haladták azokat.  Persze mindig akad egy légy a levesben. A Ford szempontjából a Brexit pottyantott keserű pirulát a márka italba. A szigetország EU-ból történő kihátrálása rezgeti a lécet a Ford legfontosabb piacán, ahol negyven éve stabilan piacvezető. A többi nagy piacon enyhe fejlődés illetve stagnálás érzékelhető, míg a közép-európai régióban egyértelmű növekedés tapasztalható, aminek anno – tíz éve - az egyik legnagyobb vesztese a magyar piac volt. Ezzel szemben tavaly a százalékos arányokat tekintve a legnagyobb mérvű növekedés nálunk regisztrálták.

20047 ennyi autót értékesített a Ford Magyarországon 2018-ban, ami a legnagyobb 12,1 százalékos szeletet jelenti a hazai autóértékesítés tortájából. Ez a szám csak 903 darabbal marad el a tíz évvel ezelőtti eladásoktól, ami egyértelműen azt mutatja, hogy az iparág magára talált nemcsak globális, hanem régiós szinteken is. Magyarországon a Ford 23,6 százalékos növekedést könyvelhetett el, aminek következtében, a személyautó szegmensben 10 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak, míg a kishaszongépjármű kategóriában 6012 db eladott autójával a piac több mint egy negyedét birtokolja.

A siker egyfelől a széles kínálati palettának másfelől pedig a márka modell offenzívájának köszönhető. 2018-ban csaknem 10 új vagy teljesen megújult modell jelent meg a Ford szortimentjében. Az eredményeknek a jó piaci környezet is kedvezett, a magánvásárlások megélénkülése pedig egy nagyobbat tolt a személyautóértékesítés szekerén.

„A piac normalizálódott, óriási különbségek vannak a mostani és a tíz évvel ezelőtti helyzet között - mondta Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója majd hozzátette; egy egészséges metemorfózison megy át a honi hitelfelvételi kultúra, aminek egyik jó precedense, hogy például nincsenek nullaszázalékos devizahitelek tíz éves futamidőre. Ennek ellenére az emberek még mindig tartanak a hitelfelvételtől”

Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója

A márka jól szerepelt a slágerkategóriának tekinthető SUV szegmensben is, ahol a februárban piacra lépett újragondolt EcoSport megtriplázta előző éves számait, és ezzel a tízedik helyet foglalta el a képzeletbeli sikerlistán. Eggyel nagyobb kategóriában a KUGA és az Edge is „odatette” magát, ezzel összességében a dreamteam 8,65 százalékos piaci részesedést tudhat magénak a szabadidőautók kategóriájában.

2018 nagy durranása mindenképpen az új Focus debütálása volt. Az elődszéria sikeres kivezetését követően immáron az új Focus kínálat áll a vásárlók rendelkezésére, ahol a kiváltképp a kombik aratnak nagy sikert az első statisztikai adatok szerint.

„A hazai sikereinket elsősorban annak köszönhetjük, hogy a Ford nemcsak néhány szegmensben kínál jó ár-érték arányú, a legmodernebb technológiával felszerelt kiemelkedő minőségű modelleket. A gépjármű szegmensek talán legszélesebb spektrumát fedjük le, és szinte minden kategóriában az elsők között szerepelnek modelljeink. A Ford már nemcsak a hagyományosan erős a Transit-kategóriában kimagasló, de vezetjük a pick-upok és a sportautók eladási listáját is. Sőt, az új Focus 2018-as év bevezetésével a flotta vásárlóink igényeit is egy új, magasabb minőségi szinten tudjuk kielégíteni." – mondta Szamosi Viktor ügyvezető.

Az ügyvezető jövőbeni elképzelésekkel kapcsolatban elmondta, hogy a Ford már most is szinte láthatatlan autógyárként jelen van Magyarországon, csak nem 700 alkalmazottat foglalkoztat, ami hamarosan el fogja érni az ezer főt. A szentendrei régiós központ mellett egy új hídfőállás is kiépült Váci úti bázissal, ahol egy Business Center alapjait tették le nem is olyan régen.

Ami a strukturális fejlesztéseket illeti, - Szamosi Viktor hozzátette: jelenleg 38 értékesítési és 50 szervizpontja van a márkának. Ez a kétség kívül kevesebb, mint egyes versenytársak esetében, de stabilabb működési feltételeket biztosít az egyes képviseleteknek. A fejlődés viszont nem fog megállni és tovább bővül majd a márka-és szervízhálózat is, mely utóbbi kiegészül egy úgynevezett másodlagos javítóhálózattal, ami a korosabb modellek tulajdonosainak biztosít majd autentikus szervizszolgáltatást.

Györke Orsolya, a  Ford PR és Közkapcsolatok igazgatója

Szinte ezzel párhuzamosan a márka tovább erősíti jelenlétét a szakképzés területén – ezt már Györke Orsolya a Ford kommunikációs igazgatója tette hozzá, azzal kiegészítve, hogy a Ford által 2017-ben elindított Ford Karrierprogram célja, hogy elsősorban az autószerelő képzésben nyújtson segítséget. A Ford számos szakiskolával működik együtt, mára tíz ilyen oktatási intézmény kapcsolódott a programhoz. Ezen felül a Ford 2018-ban az iskolák számára hat darab olyan demó autót is biztosított, amik fel vannak szerelve mindazon legfejlettebb technológiákkal, amiknek a javítását a tanulók gyakorolni tudják. A karrier program a szakma teljes vertikumát átfogja, ami nem csak az oktató személyzet szakmai felkészülésében ad támogatást, hanem a diákok számára karrier tanácsadást is nyújt, illetve segít elhelyezkedésüket.

A fentiekből is látszik, hogy a márka több évre előre gondolkozik, ami azért is fontos, mert 2020-ban számos új Európai Uniós rendelkezés lép életbe, így 2019 - Szamosi Viktor ügyvezető igazgató szerint -, amolyan híd évnek tekinthető a nagy emissziós változások előtt, mikor is az EU-s tagállamokban el kell érni a 95 gramm/kilométer szintet. Ez azt jelenti, hogy a márkáknak be kell regisztrálniuk ez év végéig tipikusan azokat a készleteiket és gyártásaikat, amik ennél magasabbak kibocsátással bírnak. Ennek következtében 2019-ben számos olyan folyamatnak lehetünk tanúi, ami nem a piacból, hanem a gyártásból fakad. Emiatt még több háromhengeres, kisköbcentis benzines és hibrid autóval fogunk találkozni – tette hozzá az ügyvezető.

Ami az egész közeli jövőt illeti, 2019-ben sem hanyagol el bennünk a Ford az offenzíva folytatódik.  A személyautó piacra május körül érkezik majd a Mustangból már ismert 2.3 Ecoboost motor 280 lóerős változatával szerelt Focus ST 5 ajtós és kombi kivitelben. Idén érkezik a megújult Mondeo, mely hibrid változata Kombi kivitelben is elérhető lesz. A legnagyobb dobást azonban az év végére tartogatja majd a Ford, amikor is SUV családjába érkezik számos megújult, vagy éppen Európában most először bemutatkozó modell, köztük a vadonatúj Kuga, és az eddig csak a tengerentúlon kapható Explorer legújabb változata is. És az újdonságoknak ezzel még koránt sincs vége, hisz idén várható a Craiovában készülő újabb B platformos kis SUV, sőt az 2019 végén bemutatkozó teljesen elektromos új Ford SUV is, melyhez az ihletet a legendás Mustang adta.

A haszongépjármű piacon ugyancsak izgalmas év várható a Fordnál, hisz érkezik a megújuló Ranger mellett a különleges, tereprallyra termett Ranger Raptor is. A városi áru- és személyszállításban pedig az megújuló Tranzit modellek és az ősszel érkező, környezetbarát Transit Custom PHEV segít, mely 1.0 Ecoboost motorja mellett hálózatról tölthető akkumulátora akár 50 km tisztán elektromos használatot is lehetővé tesz majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..