motor

Kilencedszer is az 1.4 TSI lett az "Év motorja"

2014.07.04.

A Volkswagen TSI technológiája ismét elnyerte a „Nemzetközi Év Motorja” díjat: az 1,4 TSI kettős feltöltővel szerelt közvetlen benzinbefecskendezéses benzinmotor idén kilencedik alkalommal diadalmaskodott az 1,0-1,4 liter összlökettérfogatúak kategóriájában. Ezzel az 1,4 literes TSI e nemzetközi motortechnológiai díj történetének legsikeresebb erőforrása.

A TSI név már évek óta az intelligens károsanyag-kibocsátás és fogyasztáscsökkentés szinonimája a Volkswagennél. A viszonylag kicsi hengerűrtartalom ellenére a TSI motorok olyan teljesítményre képesek, amelyet még nem is olyan régen csupán a lényegesen nagyobb lökettérfogatú erőforrások tudtak felmutatni. A TSI technológiával szerelt motorok jelenleg különböző hengerűrtartalmú és eltérő teljesítményszintű változatokban elérhetők 66 kW (90 lóerő) és 221 kW (300 lóerő) teljesítmény között. A most diadalmaskodó TSI technológia először 2006-ban mutatkozott be a mostanihoz hasonló kettős feltöltővel szerelt formában. Itt a turbófeltöltőnek és a mechanikus kompresszornak hála különösen magas nyomatékra képes az erőforrás, valódi hatékonyság mellett. A kettős feltöltővel szerelt TSI motorok különböző teljesítményszintű változatokban elérhetők 103 kW (140 lóerő) és 125 kW (170 lóerő) között és továbbra is több modellhez, így a Beetle, Jetta, Eos, Golf Cabriolet, Touran, Tiguan, Passat és Sharan modellekhez választhatók.

De a fejlesztések itt még korántsem érnek véget: a TSI család legújabb tagja az 1,0 literes 66 kW (90 lóerő) teljesítményt felmutató motor, amely az új Polo TSI BlueMotion erőforrásaként debütál várhatóan az év második felében. Az első egy literes, három hengeres közvetlen befecskendezésű turbómotor 100 kilométeren 4,1 literes fogyasztással és 94 g/km CO2 kibocsátással büszkélkedhet. Elődje, amely szintén 90 lóerős teljesítménnyel bírt 4,9 liter üzemanyagot fogyasztott 100 kilométeren, ami 113 g/km CO2 kibocsátásnak felel meg.

Az aktív hengermenedzsment (ACT) technológiájával a tavalyi év óta a Volkswagen olyan újítást kínál, amely további fogyasztáscsökkentést tesz lehetővé azzal, hogy képes átmenetileg lekapcsolni a második és harmadik hengereket.

A „Nemzetközi Év Motorja” díjat 1999 óta minden évben átadják. Itt a világ minden tájáról érkezett 80 autós újságíró választja ki a legjobb erőforrásokat a különböző kategóriákban. Az értékelés egy speciális pontozási rendszer alapján történik, amely figyelembe veszi az újságíró személyes, a motorral kapcsolatos vezetési tapasztalatait, az üzemanyag takarékosságot, a motor hangját és a teljesítményt is.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.26
Egyesek számára a tél a meghittséget és a kalandokat jelenti: sítúrákat, téli tájakat és kandalló....
2025.12.26
A BMW Group utazáselemzéssel, gamifikációval és CO2-tudatos járműtöltéssel látványosan hatékonyabb....
2025.12.26
Ezúttal rendhagyó módon nem csak a távozó 2025-ös évre, hanem 35 évre tekintett vissza a....
2025.12.26
Többet és hosszabb utakon vezettek 2025-ben a wigo carsharing felhasználói, akik közül a....
2025.12.26
Mutatjuk, mi várható ma a hazai utakon. A közúti közlekedést befolyásoló időjárási körülmények az....
2025.12.26
Két rendőr segített egy turistának és ötéves lányának szombat este, miután eltévedtek Bécs....
2025.12.25
Az autógyártó amerikai részlege készítette el stop-motion technikával az aranyos ünnepi videót. ..
2025.12.25
Néhány hete még csak terv volt, mára azonban egész pontos adatok kerültek napvilágra arról, hogy....
2025.12.25
Megérkezett az új GLC, ami már a Merci jövőjét mutatja. Beszámolónk a bemutatóról rengeteg képpel! ..
2025.12.25
Az elektromos Type 00 már túl van az első sajtóbemutatóján, de egyelőre még csak az anyósülésére....