kereskedelem
Kerekekre teszik a kasztnit a Kvasiny gyárban. Jól fogynak a Škodák
Több mint 53 ezer új személygépkocsit adtak el az első negyedévben Csehországban, 24 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - közölte a Právo című napilap az autóipari szövetségre hivatkozva. A legnagyobb érdeklődés a hazai Skoda márka iránt volt, amelyre az értékesített autók 32 százaléka esik.
A Škoda Auto a január-márciusi időszakban 29 százalékkal növelte eladásait, 16 884 autót adott el. "A márka történetében ez volt a mindenkori legjobb negyedév" - nyilatkozta Lubos Vlcek, a csoport csehországi értékesítési igazgatója. A második helyen a Volkswagen áll, amelynek eladásai az első három hónapban 65 százalékkal 6493 autóra emelkedtek. A harmadik helyet az amerikai Ford, míg a negyediket a román Dacia foglalja el. Különösen a Dacia Duster iránt van a csehek körében nagy érdeklődés. A Dusterből az első negyedévben mintegy 1200 darab kelt el.
Piaci elemzők becslései szerint a csehországi autóiparra az idén jó év vár, és várhatóan legalább 210 ezer új személygépkocsit értékesítenek, ami éves szinten minimum 10 százalékos növekedést jelentene. A legkeresettebb modell továbbra is a Škoda Octavia, amelyből 5811 darabot vettek meg a csehek, a második helyen a Fabia áll 3326 eladott darabbal, míg a harmadik a Rapid 3212 darabbal. A negyedik a Volkswagen Golf, míg az ötödik a Hyundai i30-as modell. (MTI)