Skoda

Kínai kormánydelegáció látogatta meg a Škoda gyárát és múzeumát

2017.09.26.

Múlt hétfőn a Škoda Auto vendége volt Mladá Boleslavban Miao Vej, Kína ipari és információtechnológiai minisztere. A ŠKODA szándéka, hogy erősítse pozícióját legfontosabb önálló piacán, Kínában, a márka „Stratégia 2025” programja keretében. A cseh autógyártó az elektromobilitást és a digitalizációt a cég központi fejlesztési területeiként jelölte meg, és folyamatosan korszerűsíti üzemét az Ipar 4.0, a „negyedik ipari forradalom” alapelveinek szellemében.

"Kína a Škoda legnagyobb önálló piaca, és cégünk sikerének egyik fontos pillére. Tavaly több mint 300 ezer járművet szállítottunk ki ottani vásárlóinknak" – mondja Bernhard Maier, a Škoda vezérigazgatója. "A Kínába szánt termékeinket a helyi vevőink igényeinek és kívánságainak megfelelően testre szabva szállítjuk. Már 2018-ban két olyan új modellt is bemutatunk, amelyeket kizárólag a kínai piacon árusítunk majd” – teszi hozzá.

A magas rangú delegáció látogatásának hátterében egy egyetértési nyilatkozat áll, amelyet Kína és Csehország írt alá 2015-ben, ebben mindkét ország kinyilvánította, hogy közös erővel támogatják az ipari fejlesztéseket, különösen az információtechnológia területén. Az egyezmény egy aktív párbeszéd alapja a két ország vezető vállalatai között. Miao Vejt a cseh és a kínai kormány több képviselője is elkísérte útján.

Csehországi tartózkodása során a kínai delegáció meglátogatta a Škoda főhadiszállását Mladá Boleslavban. A kormányzati képviselők emellett többet is megtudhattak a cég 122 éves történelméről a Škoda Múzeumban. Az autógyár példaértékűnek számít a Cseh Köztársaságban csúcstechnológiájú gyártási módszerei miatt, amelyek megfelelnek az Ipar 4.0 modell alapelveinek. A Škoda emellett az elektromobilitás és a digitalizáció terén is az innováció egyik motorja, amint azt a cég a „Stratégia 2025” programjában meghatározta.

A Škoda Kínával ápolt jó kapcsolatai nagy hagyományra tekintenek vissza: a gyártónak már egészen korán, 1936-ban öt márkakereskedése volt a távol-keleti országban. A cseh gyártó 2007-ben tért vissza a kínai piacra. A Škoda ekkor indította el az Octavia gyártását a SAIC Volkswagennel együttműködésben. Az ország 2010 óta a Škoda önálló piaca. Az egymilliomodik járművet 2013-ban szállították le. 2016-ban a cég új éves eladási rekordot jegyzett, 317 ezer járművel. 2017 februárjában, alig tíz évvel azután, hogy belépett a kínai piacra, a Škoda a kétmilliomodik jármű kulcsait is átadta.

A következő években a Škoda tovább erősíti pozícióját Kínában. A vegyesvállalati partner SAIC Motor Corporation-nel közösen a márka több mint kétmilliárd eurót fektet be modellkínálata bővítésébe a következő öt évben.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....