ICDP

Kinek kell egy 6 éves e-autó?

2018.10.22.

Az autós szakmában gyakorlatilag egyetértés van abban, hogy egy jó használtautó stratégia nélkül egy gyártó sem lehet sikeres. Ha a használt, sok esetben visszavásárolt, vagy a lízingidőszak után visszakerülő járművek útja a következő tulajdonosukhoz biztosított, a megállapítható maradványértékek is magasabbak lehetnek, ami nyilván vonzza az új modellt használni akaró ügyfeleket.

De mi az a használtautó stratégia? Egyrészt a kínálat irányítása (nem öntünk egyszerre 200 ugyanolyan modellt a piacra), a flottaértékesítéseken keresztül a jövőben a használtpiacra kerülő modellek összetételének tervezése, valamint valamilyen saját, ellenőrzött használtautókat értékesítő hálózat. Ugyanakkor jelenleg általában a körülbelül 3 éves autókra koncentrálnak a gyártók, ami jelenleg teljes mértékben érthető és indokolt, ugyanakkor a jövőben érdemes lehet megfontolni egy a 6 éves járművekre alapozott koncepciót.

Számos gyártó rengeteg elektromos modellje érkezik a következő években, az elektromos autók maradványértéke viszont másképpen alakul, mint hagyományos társaiké. Utóbbiak 6 évesen már jellemzően magánszemélyek és privát kereskedők között cserélnek gazdát, viszont az elektromos járművek 6 évesen könnyen elveszthetik varázsukat, ugyanis jellemzően 6 év körül jön el az akkumulátorra vonatkozó garancia lejárta. Ráadásul azt sem szabad elfelejteni, hogy a hat éves akkumulátor már közel sem képes arra a teljesítményre, mint az új.

Így ha a maradványértéket egy görbeként képzeljük el, az elektromos autók görbéje eltér a hagyományos modellekétől és inkább egyfajta “S” alakot vesz fel. A kereskedésből kihajtva megmarad az első nagy értékcsökkenés, azonban az akkumulátor elhasználódása és a garancia elvesztése még egy nagy csökkenést okoz a későbbiekben. A lejárt garanciájú, elhasznált akkumulátorral rendelkező használt autók így bár aránylag olcsók lehetnek, leendő tulajdonosaik akár a kocsi árát is rákölthetik az akkumulátorra. Ez nyilván nem egy vonzó konstrukció, így megeshet, hogy a mai elektromos autók jelentős része igen fiatalon kerül majd a roncstelepre.

Fontos látni, hogy ha egy autó 6 évesen rengeteget veszít értékéből, az hatással van a 3 éves modell árára, ami pedig az új autó eladási lehetőségeit és vonzóságát is rontja. A gyártóknak valamilyen megoldást kell találniuk erre a problémára, mert jelen állás szerint a mai elektromos autók az akkumulátor garanciájának végével gyakorlatilag értéküket vesztik. Márpedig ha egy termék ennyire gyorsan veszít az értékéből, az újonnan sem lehet annyira drága, mint a az elektromos járművek manapság.

Kezdeményezések már vannak, de egyelőre nem látszik, hogyan lehet megoldást találni erre a ma még nem túl jelentősnek tűnő, de a későbbiekben az elektromos járművek piacát alapjaiban meghatározó problémára. Hiszen ki akarna olyan autót venni, ami a későbbiekben senkinek sem fog kelleni? Kiváncsian várjuk a gyártók megoldásait!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.12.05
A globális autópiac visszaesésének folytatódására és Németországban több tízezer ágazati munkahely....
2019.12.05
A szakadék széléről húzta vissza ügyfelét a szakértő. ..
2019.12.05
A BMW komolyan gondolja az elektromos autózást és ezt a számok terén is bizonyítja. A bajor gyártó....
2019.12.05
Seyed Mohammad Reza Abedi Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2019.12.05
A vadonatúj Ford Kuga* SUV a lehető legmagasabb, 5 csillagos értékelést kapta az autók....
2019.12.05
A Forma-1-es versenyzők közül a monacói Charles Leclerc, míg a csapatok között a Ferrari a....
2019.12.05
A Toyota idén sosem látott modellinváziót indított, egy év alatt hét újdonsággal mutatkozott be....
2019.12.05
Az Audi Hungaria megkezdte a mild-hibrid (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicles) hajtásláncú Q3 és Q3....
2019.12.05
Idén is Kiss Norbi a Macskaárvaház Alapítvány kuratóriumi tagja adta át Közép Kelet Európa....
2019.12.05
Minden idők legerősebb boxermotorja történelmi gyökerekkel és tengernyi nyomatékkal   ..