Citroën
Szerző: Sóstói Tamás
Kicsivel a Peugeot 108 bemutatását követően valóban várható volt, hogy a Citroën is felvillantja első képeit a megújult kisautójáról. Régóta köztudott, hogy szinte ikermodellként épül a Toyota, a Citroën és a Peugeot legkisebb modellje sorrendben Aygo, C1 és immáron 108-as fémjelzéssel. Sokak számára kifogásolható volt, hogy a hasonlóság túl szembetűnő, ám az új modellekkel ezt orvosolták: markánsan hordozzák gyártóik egyéniségét. A Citroën C1 első szemrevételekor sokakban ugyanaz az érzés fogalmazódhat meg, mint amikor a C4 Picasso-t először megpillantották: milyen érdekesen állnak a szemei! Valóban, az orr-rész passzentosan követi a márka kibontakozó új ecsetvonásait, mely az egyterű után a kíváncsiságunkat bökdöső C4 Cactus elemein is tükröződött. A C1 a fényszórók arányainak merész felcserélésén keresztül a letisztult hűtőmaszkra vonzza tekintetünket, melyet alulról a már jól ismert két beágyazott LED helyzetjelző támaszt meg játékosan Ez a játékosság eleganciával vegyül, hiszen a fényforrás ilyesfajta elhelyezése nem mást idéz fel nyomokban, mint a márka prémium kisautóját, a DS3-mat. Téved, aki azt gondolja, hogy a franciák megelégedtek az előző modell restaurálásával, teljesen új egyéniséget varázsoltak a C1-nek.
Az Airscape tetővel szinte kabrióvá varázsolhatjuk
A játékos városi cirkáló felszereltsége is újra lett gondolva. A technológiai kreativitás főszereplője minden bizonnyal a Mirror Screen nevet viselő rendszer, mely közvetlenül az autó 7 colos képernyőjére ’tükrözi’ – szó szerint – okostelefonunkat és vele együtt legfontosabb funkcióit, mint a közösségi oldalak, a zenelejátszó vagy épp a hívás funkció. A költségfaragók valószínűleg kikövetkeztették, hogy a GPS is elérhető lesz ezáltal az autóban, így erre opcióként már nem kell költeni.
3 és 5 ajtós változatban
Kategóriájában kiemelkedő, hogy tolatókamerát is lehet majd rendelni az autóba és e mellett hátraengedhető vászontetővel is rendelhetjük az autót, ami szintén kevés modellnél található meg. A kulcsnélküli ajtónyitásnak és indításnak köszönhetően már szó szerint zsebünkbe se kell nyúlni, hogy útra kelhessünk, hiszen a kisautó érzékeli gazdája közelségét. Ha már a zsebünknél járunk: könnyebb tömegének (alig 840 kg) és háromhengeres, takarékos motorjainak köszönhetően az előrejelzések szerint már 3,8 literes vegyes fogyasztással is furikázhatunk, ami elég barátságosnak hangzik. Így legalább a downsizingnak nem csak egészségünk, de pénztárcánk is örül.
Egy egyedi meglepetéssel is készül a Citroën a svájciak köszöntésére, még pedig a C1 Swiss&Me tanulmányautóval. A koncepció kétszínű fényezése, egyedi karosszéria elemei kizárólagosan a Genfi Autószalonra készültek.
C1 Swiss&Me
A hírek szerint tehát nagyszerűen reagálnak a franciák a kor elvárásaira. Ha a kis modell ára nem változik sokat elődjéhez képest, ár-érték arányban igen előkelő társnak ígérkezik a Citroën C1, stílusával és felszereltségével már-már a felsőbb kategóriákban is játszik. A franciák egyébként Genfben egyfajta túlélő csomagot mutatnak majd be a kisautó mellett. Láthatjuk a C5 Cross Tourert, vagyis a sikeres modell vadabb verzióját, valamint a C4 Cactus Aventure koncepciót is, amivel talán még a Jurassic Parkban is megállnánk a helyünket. Mindezek mellett az ínyencek számára ott lesz a DS3 Cabrio Racing is, amiből csupán százat készülnek gyártani. Nincs más hátra, irány Svájc!
C4 Cactus Aventure, kalandra kész