Kína

Kivonulhat a Skoda Kínából

2022.12.16.

Az Automobilwoche értesülései szerint a Skoda és a Volkswagen csoport vezetése fontolgatja, hogy a cseh márkát kivonják a kínai piacról.

Klaus Zellmer, a Skoda első embere úgy látja, hogy „(Kínában) nagyon intenzív a verseny, ezért vegyesvállalati partnerünkkel együtt megfontoljuk, hogyan szeretnénk továbblépni" - idézte Zellmert. "Ha jól akarjuk felhasználni az energiánkat és erőforássainkat, érdemes minden forgatókönyvet megvizsgálni, majd dönteni."

Ezek a megjegyzések a cseh autógyártó kínai eladásainak jelentős visszaesését követően születtek, amely egykor a legnagyobb piaca volt, és a Skoda globális eladásainak több mint 30%-át adta. Ez a szám 2021-ben 13%-ra esett vissza, 2022-ben pedig várhatóan még tovább csökken. Az év első három negyedévében a Skoda eladásai Kínában 31%-kal, globálisan pedig 22%-kal csökkentek.

Nem biztos persze, hogy ha a kivonulás mellett döntenek, akkor nem lesznek elérhetőek Skoda modellek Kínában, jó esély van valamilyen köztes megoldásra. Az egyik ilyen lehetőség az lenne, ha a Skoda beszünteti a járművek helyi gyártását, és kínálatát az importált modellekre korlátozza. A cseh márka jelenleg számos Kínának készült modellt kínál, köztük a Kodiaq és a Kamiq „GT” márkájú változatait, valamint egy hosszú tengelytávú Octavia Pro-t. Mindegyiket a VW csoport vegyesvállalati üzemeiben gyártják Kínában.

Ha a Skoda a kínai piac elhagyása vagy jelenléte minimalizálása mellett dönt, a forrásokat a világ más területeire irányíthatják át. Az autógyártó felelős a VW-csoport tevékenységéért India növekvő piacán, miközben a vietnami terjeszkedést is tervezi. A Skoda szerint a vietnami piac akár 40 ezres éves eladási potenciállal is rendelkezik, ezért aktívan vizsgálják egy új gyár megnyitását, akár már 2024-től.

Ezek a lépések enyhíthetik a pénzügyi nehézségeket a Volkswagen csoport Oroszországból való kilépése után.

A pletykák csillapítása érdekében a Volkswagen szóvivője azt mondta a Reutersnek, hogy „normális üzleti eljárás, hogy a Skoda folyamatosan ellenőrzi pozícióját a nemzetközi piacokon, és azt a helyi fejleményekhez igazítja”, hozzátette: „Eddig nem született döntés a stratégiánkat illetően” – mondta el a szóvívő.

Minden bizonnyal néhány hónapon belül döntés születik a Skoda kínai jövőjével kapcsolatban, egyelőre az import modellek forgalmazása tűnik a legvalószínűbb forgatókönyvnek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A grazi Magna autógyártó és beszállító mintegy 500 munkahelyet szüntet meg – írja az orf.at.   ..
2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....