Skoda

A Kodiaq megváltoztatja a Skodáról kialakult képet - Interjú Bendhard Maierrel, a Skoda vezérigazgatójával

2016.12.14.

A Skoda első hétszemélyes szabadidő-autójáról, a Kodiaq-ról és az amerikai piacra történő belépés lehetőségéről kérdeztük a Skoda vezérigazgatóját, Bernhard Maiert.

Mely autókat tartja a Kodiaq legfőbb konkurensének?

Szinte minden autót, ami ebbe a szegmensbe tartozik, ami bizony nem kevés. Francia, német, olasz és ázsiai autókra is gondolok. Azokat a vevőket is meg kell céloznunk, akik kisebb kategóriákból akarnak fellépni a kompakt SUV-k szegmensébe, és azokat is, akik a felső kategóriás szabadidő-autójukat cserélnék le egy kisebb méretűre.

Melyek azok a tulajdonságai a Kodiaq-nak, amiben a konkurencia fölé kerekedhet?

Az egész csomag meggyőző és kimagasló. A Kodaiq messze a legnagyobb autó a szegmensében, rengeteg helyet kínál, megvan benne minden, ami kell. A magas szintű funkcionalitás, a remek ár-érték arány, az új, kifejező formanyelv, az érzelmekre ható belső tér, a fejlett technológia és a megszokott Simply Clever-megoldások teszik ezt a modellt igazi Skodává.

Elég nagy a Kodiaq, hogy az Egyesült Államokban is sikeresen szerepelhessen?

Személy szerint könnyen el tudnám képzelni ezt az autót a tengerentúlon, megállná a helyét a konkurenciával szemben. De ha arra céloz, hogy mikor lépünk be az amerikai piacra, akkor csak azt mondhatom, hogy jelen pillanatban is már több mint 100 országban vagyunk jelen, ami épp elég feladatot jelent számunkra. Amikor elkezdtük a „Go east” (irány kelet) stratégiánkat pár évvel ezelőtt, és beléptünk az orosz, az indiai és a kínai piacra, az abszolút jó döntés volt. Most már ideje, hogy ismét körülnézzünk, hogy mely piacokat érdekelheti még a Skoda termékválasztéka.

A hosszú távú növekedésünket szolgáló Strategy 2025 terv több pilléren nyugszik: meg akarunk hódítani új kategóriákat, szegmenseket, ahogy a Kodiaq-kal is tesszük, és meg akarunk hódítani új piacokat is, például 2017-ben lépünk be a dél-koreai, az iráni, és a szingapúri piacra, amit további új piacok fognak követni.

Észak-Amerika az egyik azon piacok közül, amelyeket vizsgálunk, hogy megértsük a működését. Tudnunk kell, hogy milyen autók, termékek, technológiák jelenthetnek ott számunkra pozitív üzleti lehetőségeket. Ha ezt az analízist elvégeztük, csak akkor fogunk dönteni róla, a következő évben. Amikor a 2025-ös terveinkről gondolkodunk, akkor nem hagyhatjuk figyelmen kívül a világ egyik legfontosabb autópiacát. A 2016-os pénzügyi év azt mutatja, hogy korszerű modellkínálatával a Skoda a nemzetközi piacokon folyamatosan képes az új fogyasztók meghódítására.

Stratégia 2025

A Skoda hosszú távú növekedés alapjainak ütemezését a „Stratégia 2025” program tartalmazza, amely a cseh autógyártónak az autóipart érintő legnagyobb kihívásokra adott válaszait is magában foglalja. A jövő stratégiájának kulcsfontosságú területei az elektromobilitás, a vállalat digitalizációja, a termékek és a gyártás folyamata illetve az új mobilitási szolgáltatások és az összekapcsolhatóság kérdésköre. A Skoda két vonatkozásban szeretne növekedést elérni: egyrészt a kiszállított járművek darabszámát illetően, másrészt pedig a növekedési pálya szélesítésével, további új üzletágak, mint például a digitális mobilitási szolgáltatások bevezetésével.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....