zöld közlekedés

Konferencia az e-mobilitásról

2017.07.04.

Az Austropannon Kft. Győrújbaráton E-MOBILITÁS címmel konferenciát tartott. Ezzel párhuzamosan a Piroska Csárda udvarán egy kis kiállítás is bemutatta a gépjármű közlekedés műszaki újdonságait. 

Ez egyúttal a vállalat által szervezett „Austropannon-academy” soron következő rendezvénye volt. A hallgatóság soraiban helyet foglaltak a hazai autós szakma jeles képviselői, a helyi önkormányzat, a rendőrség és a honvédség logisztikai egységének munkatársai, továbbá a bankok munkatársai is. Ezen kívül még több, a szakmában érdekelt intézmény, egyetemek és vállalatok is delegáltak képviselőket.

A rendezvényt Szöllősi Mária és Horst Picek nyitották meg

A résztvevőket a rendező cég vezetősége nevében Szöllősi Mária és Horst Picek cégvezetők köszöntötték. Ezt követően magister Jürgen Schreder az Osztrák Nagykövetség kereskedelmi tanácsosa és Szalóki Géza Győrújbarát polgármestere kívánt hasznos tanácskozást és mindketten kiemelték az E-MOBILITÁS és a környezetvédelem egyre fokozódó jelentőségét.

E-mobilitás a vezető áram

Az első előadást „E-mobilitás a vezető áram” címmel Prof. Günter Hohl nyugalmazott dandárparancsnok, az Osztrák Gépjármű technikai Egyesület tagja tartotta. Tömören összefoglalta a kezdetektől fogva a villany-, és a hibridautók építésének történetét. Kiemelte az alkalmazott műszaki megoldások előnyös tulajdonságait. Áttekintést adott a hibrid és a villanyautók különböző, jelenleg is használatos változatairól, külön kitért az energiatárolás problémáira, a háztartási elektromos hálózatról tölthető, úgynevezett „plug in” változatokra, és a közeljövőben várható újabb, jelenleg még fejlesztés alatt álló megoldásokra.

Szöllősi Mária és magister Jürgen Schreder az Osztrák Nagykövetség kereskedelmi tanácsosa üdvözli a megjelenteket

A városi elektromos töltőállomások létesítésének fontosságát is kiemelte. Az egyszerű start-stop feladatok ellátására alkalmas „mikro hibrid” –től a „mild hibrid” abban különbözik, hogy ez utóbbinál már az energia visszatápláló regeneratív fékezésre is lehetőség van. Ilyenkor a gépkocsi lassítása a generátor üzemű elektromos géppel történik, abból a célból, hogy eközben a nagyfeszültségű akkumulátor tölthető legyen. Ilyen módon a gépkocsi mozgási energiája válik újrahasznosíthatóvá. A teljes hibrid (full hybrid) autóknál a belsőégésű-, és a villanymotor együtt is gyorsíthatják a gépkocsit.

A bemutatott elektromos hajtású autók

Ezt nevezik e-boost  üzemmódnak. De lehetőség van a sebességtől függően teljesen elektromos hajtásra is. Ilyenkor valamilyen módon a közlekedés többi résztvevőjének fel kell hívni a figyelmét a rendkívül halkan érkező villanyautó jelenlétére. Az előadó kiemelte a villanyautók környezetkímélő használatának fontosságát, továbbá azt, hogy különös gondot kell fordítani a gépkocsi nagy feszültségű biztonságára. Összehasonlította a soros és a párhuzamos hibrid hajtásokat és ezek energia elágaztatásos változatait is.

evopro Bus Kft.      

Varga Antal úr az „evopro Bus” Kft. munkatársa a vállalata termékeit, a városi és elővárosi kisbuszokat mutatta be. Ezek különböző kompozit anyagból készült modulokból épülnek fel a különböző utas kapacitásoknak megfelelően. Teljes hosszában alacsonypadlós kivitelben kínálják az autóbuszaikat. A széles ajtók, és jól méretezett közlekedési folyosó gyors utas-cserét tesznek lehetővé. Az elektromos változatoknál az akkumulátorok elhelyezése olyan, hogy nem csökkenti az utastér méretét. Kitért buszaik további műszaki jellemzőire és a különböző vizsgálati módszerekre is, melyekkel a közlekedésbiztonságot igyekeznek folyamatosan javítani az általuk épített kisbuszok területén.

Prof. Günter Hohl nyugalmazott dandárparancsnok, az Osztrák Gépjármű technikai Egyesület tagja volt az első előadó

Az energia források lehetnek: elektromos, plug-in soros hibrid, CNG, Euro6 dízel. Az előadó kihangsúlyozta, hogy a magyar buszgyártás színvonalát nem a gyártási kapacitás, hanem a korszerű, egyre megbízhatóbb termékek határozzák meg. Ez különösen igaz az elektromos és a soros hibrid buszokra. Az autóbuszoknál számos műszaki jellemző lehet alku, vagy megállapodás tárgya, de amiben nincs alku, az a biztonság.

BYD Electic Bus & Truck Hungary Kft.

A konferencia résztvevői megismerkedhettek Yonogping Chen ügyvezető és Balogh Gábor operatív igazgató bemutatása alapján a BYD Electic Bus & Truck Hungary Kft. –vel és az épülő gyártó egységével. 2016 és 2018 között 20 millió Eurós beruházással készül el, az autóbusz üzem, melynek gyártási kapacitása évi 400 db jármű. Az autóbuszok hatótávolsága egyszeri feltöltéssel 250 km. Az energia felhasználása 130 kW / 100 km városi használat esetén. Ez a hasonló körülmények között üzemelő dízelmotoros autóbuszokhoz viszonyítva azokénak csupán 75%-a. Az autóbuszok könnyűszerkezetes, alumínium vázának becsült élettartama 20 év. Zero emisszió, vagyis károsanyag kibocsátás nélküli a jármű használat, és ez a legfontosabb jellemző. Az állandó mágneses egyenáramú, szinkron hajtó motor teljesítménye 180 kW.

Varga Antal, „evopro Bus Kft”

A hátsó futóműre szerelik és annak integrális részét képezi. A gyártó üzem munkavállalóinak tervezett létszáma 300 fő. Azért Komáromra esett a választás, a gyártóüzem telepítésével kapcsolatban, mert kedvezően központi a fekvése, a buszgyártáshoz kapcsolódó mérnöki szaktudás és tapasztalat, valamint a szükséges szakmunkás létszám is rendelkezésre áll. Továbbá a gyárépítési szándék is kedvező fogadtatásra talált a magyarországi hatóságok részéről. A BYD Europe központja Hollandiában, Schiedam-ban van. Ezen kívül Londonban is van kirendeltsége a vállalatnak.

Az anyacég (BYD Company Ltd.) egy piacvezető multinacionális csúcstechnológiát alkalmazó vállalat, amelynek központja a kínai Sencsenben található. 1995-ös alapítása óta a társaság igen komoly szakértelmet halmozott fel újratölthető-akkumulátorok gyártásában, mellyel a fenntartható fejlődés fáradhatatlan szószólójává vált. A világ több mint 50 országában és régiójában van jelen megújuló energiára épülő megoldásaival. A BYD 22 év fejlesztést követően megalkotta az úgynevezett Nulla Károsanyag-kibocsátású Energia Ökoszisztémáját, amelynek négy fő alapköve: a megfizethető napenergia-termelés, a megbízható energiatárolás, a legmodernebb elektromos közlekedés és a korszerű egysínű vasút. E „Négy Zöld Álom” teszi a BYD-t egy iparágvezető világcéggé az energia- és közlekedési ágazatokban. Az elektro-mobilitásról szólva a BYD által kínált megoldások és a termékpaletta rendkívül széles skálán mozog: elektromos autók, buszok és villástargoncák a jövőben pedig teherautautók, az építőiparban használt vagy éppen városfenntartáshoz szükséges elektromos járművek gyártása és az úgynevezett “SkyRail” vagy “Magasvasút” bemutatása a fő irányvonal.

Európában jelenleg a következő BYD-megoldásra alapozott tömegközlekedési rendszerek működnek: busz-flották (Schipol Repülőtér és Schiermonnikoog – Hollandia, London és Nottingham – UK, Eskilstuna és Angelholm – Svédország); taxi flották (Rotterdam, London, Brüsszel, Barcelona).

A BYD autóbuszok számos típusban rendelhetők, a nulla károsanyag kibocsátás, mint legfőbb jellemző mellett említésre érdemes, hogy hatótávolságuk egyszeri feltöltéssel elérheti a 320 km-t. Az állandó mágneses szinkron villamosmotor teljesítménye 2X150 kW.

Bemutatkozik a házigazda   

A rendezvényen előadást tartott Bajusz Tibor az Eberspächer Climate Control Systems GmbH. munkatársa és Erik Winter úr is. Őket régi és megalapozott kapcsolat fűzi az Austropannon Kft. –hez. A hallgatóság ellőadásukból megismerhette az Eberspächer rövid történetét, az eddig elért eredményeket, és a jelenlegi tevékenységi körét. Ismertetésre kerültek a jelenleg gyártásban lévő folyadékos, (Hydronic) és közvetlenül az utastér levegőjét melegítő (Airtronic) fűtőberendezések. Az előadó kiemelte ezek előnyös tulajdonságait és az alkalmazási területeit is. A nyári időszakra pedig a különböző légkondicionáló berendezéseket ajánlják az autó, illetve a flotta tulajdonosoknak.     

További kísérő néptánc program tette még színesebbé a rendezvényt. A résztvevők éhségét pedig ízletes fogásokkal a büfé csillapította. Miután szép kora-nyári napon volt a rendezvény, természetesen gondoskodtak a szomjúság oltásáról is.

Kőfalusi Pál

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....