autógyártás

Kötelezővé tennék a vezetéstámogató rendszereket az új autókba

2017.11.19.

- Minden új járművet fel kell szerelni a vezetést támogató rendszerekkel, mint például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék – mondják az EP-képviselők.

Évente több százezren sérülnek meg és több mint 25 000 ember veszíti életét közúti balesetben az EU-ban. Az ilyen balesetek 90%-át emberi hiba okozza. Az Európai Parlament úgy csökkentené ezt a számot, hogy kötelezővé tenné a vezetést segítő rendszerek beépítését minden új járműbe. A képviselők kedden szavaztak az erre vonatkozó jelentésükről, amit 593 szavazattal 39 ellenében 53 tartózkodás mellett fogadtak el.



A vezetéstámogató rendszerek közé tartozik például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék, a kamionok kanyarodását segítő szerkezetek, a holtterek veszélyeit csökkentő kamerák, és a sávtartó rendszerek. Dieter-Lebrecht Koch (néppárti, német) jelentéstevő elmondta: „Akár a volán mögött, akár gyalog vagy kerékpáron – mindannyian követünk el hibákat. Ilyen esetekben az automatikus segítőrendszerek csendes másodpilótaként segítenek elkerülni a baleseteket”.

Míg sokáig csak a csúcsmodellekhez járt ez a felszereltség, ma már egyre több autóban megtalálhatóak az ilyen automatikus rendszerek. Gyártásuk azonban plusz költséget jelent, ami az árukra is hatással van - így a legtöbb ember számára még mindig nem elérhetőek.



A költségek csökkentése érdekében az EP mostani állásfoglalása csak azoknak az automatikus rendszereknek a beépítését tenné kötelezővé, amelyek már megfizethető áron elérhetőek a piacon a gyártók számára, és garantáltan életeket mentek. Ilyen például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék.

- Mindenki számára elérhetővé kell tennünk az ilyen autókat. Éppen a széles körű alkalmazásuk biztosíthatja, hogy ezeknek a modelleknek az ára ne szökjön egekbe, csak egy kicsivel lesznek drágábbak - tette hozzá Dieter-Lebrecht Koch. Az EP-képviselők ezen felül arra kérik a Bizottságot, hogy vizsgálja meg, hogyan lehet nullára csökkenteni a járművezetők számára megengedett véralkoholszintet Európa-szerte. A Parlament támogatja, hogy minél több tagállam a zéró tolerancia elvét alkalmazza ittas vezetés esetén.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.02.17
A Hyundai belga pilótája vasárnap jó eséllyel a harmadik nem skandináv ralis lesz Loeb és Ogier....
2018.02.17
A Gondolatjel előző számában beültünk Dieter Zetsche időgépébe, hogy megnézzük az önvezető autó....
2018.02.17
A hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fia, a 18 éves Mick idén nem lép feljebb egy....
2018.02.17
A beruházás keretében új autópálya csomópont 1. ütemét építjük ki az M7 autópályán új gyűjtő-....
2018.02.17
Valeri Alexandrov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.02.17
2008-ban került piacra a Lexus F almárka első gyártmánya. A soron következő kiadások egytől egyig....
2018.02.17
Kiemelkedően sikeres üzleti évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely tavaly 47%-kal,....
2018.02.17
A brit szabadidőjármű hibrid változata az első kocsi a világon, amely képes volt megmászni a....
2018.02.17
A szuperkönnyű, de nagyon gyúlékony autót kartonból hajtogatták és ragasztották össze. ..
2018.02.17
Egy nyílt forráskódú robotikai szoftver fejlesztésével foglalkozó alapítvány működését egymillió....