autógyártás

Kötelezővé tennék a vezetéstámogató rendszereket az új autókba

2017.11.19.

- Minden új járművet fel kell szerelni a vezetést támogató rendszerekkel, mint például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék – mondják az EP-képviselők.

Évente több százezren sérülnek meg és több mint 25 000 ember veszíti életét közúti balesetben az EU-ban. Az ilyen balesetek 90%-át emberi hiba okozza. Az Európai Parlament úgy csökkentené ezt a számot, hogy kötelezővé tenné a vezetést segítő rendszerek beépítését minden új járműbe. A képviselők kedden szavaztak az erre vonatkozó jelentésükről, amit 593 szavazattal 39 ellenében 53 tartózkodás mellett fogadtak el.



A vezetéstámogató rendszerek közé tartozik például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék, a kamionok kanyarodását segítő szerkezetek, a holtterek veszélyeit csökkentő kamerák, és a sávtartó rendszerek. Dieter-Lebrecht Koch (néppárti, német) jelentéstevő elmondta: „Akár a volán mögött, akár gyalog vagy kerékpáron – mindannyian követünk el hibákat. Ilyen esetekben az automatikus segítőrendszerek csendes másodpilótaként segítenek elkerülni a baleseteket”.

Míg sokáig csak a csúcsmodellekhez járt ez a felszereltség, ma már egyre több autóban megtalálhatóak az ilyen automatikus rendszerek. Gyártásuk azonban plusz költséget jelent, ami az árukra is hatással van - így a legtöbb ember számára még mindig nem elérhetőek.



A költségek csökkentése érdekében az EP mostani állásfoglalása csak azoknak az automatikus rendszereknek a beépítését tenné kötelezővé, amelyek már megfizethető áron elérhetőek a piacon a gyártók számára, és garantáltan életeket mentek. Ilyen például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék.

- Mindenki számára elérhetővé kell tennünk az ilyen autókat. Éppen a széles körű alkalmazásuk biztosíthatja, hogy ezeknek a modelleknek az ára ne szökjön egekbe, csak egy kicsivel lesznek drágábbak - tette hozzá Dieter-Lebrecht Koch. Az EP-képviselők ezen felül arra kérik a Bizottságot, hogy vizsgálja meg, hogyan lehet nullára csökkenteni a járművezetők számára megengedett véralkoholszintet Európa-szerte. A Parlament támogatja, hogy minél több tagállam a zéró tolerancia elvét alkalmazza ittas vezetés esetén.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.12.19
A Honda visszatér a 2019. január 8 és 11. között zajló CES-re, hogy bemutassa az emberek....
2018.12.19
A 15 szerelvényből álló flotta átadásával a SPAR-csoport a sajátflottás Scania járműparkját....
2018.12.19
 Minimalista dizájn, képernyőkből és üvegből álló futurisztikus külső burkolat, fényben úszó belső....
2018.12.19
Nyolc személyautó és két kamion rohant egymásba szerda reggel az M3-as autópálya Miskolc irányába....
2018.12.18
Mi az, ami egy átlagos autó kinézetét feldobja? Hát a kerék! Akkor most vizsgálódjunk egy kicsit....
2018.12.18
Halálra gázolt egy férfit a vonat Szegeden kedd este - tájékoztatta a Csongrád Megyei Rendőr-....
2018.12.18
Xiaoqiang Hou Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.12.18
A Volkswagen a sikeres Tiguan modellre építve alkotta meg új kompakt szabadidő-autóját, amely a T....
2018.12.18
Álljunk meg egy pillanatra és gondoljuk végig: Biztos, hogy a karácsonynak az ajándékokról és a....
2018.12.18
Meghaladta a 11,3 milliárd forintot az idei év első 9 hónapjában a biztosítási szektor....