autógyártás

Kötelezővé tennék a vezetéstámogató rendszereket az új autókba

2017.11.19.

- Minden új járművet fel kell szerelni a vezetést támogató rendszerekkel, mint például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék – mondják az EP-képviselők.

Évente több százezren sérülnek meg és több mint 25 000 ember veszíti életét közúti balesetben az EU-ban. Az ilyen balesetek 90%-át emberi hiba okozza. Az Európai Parlament úgy csökkentené ezt a számot, hogy kötelezővé tenné a vezetést segítő rendszerek beépítését minden új járműbe. A képviselők kedden szavaztak az erre vonatkozó jelentésükről, amit 593 szavazattal 39 ellenében 53 tartózkodás mellett fogadtak el.



A vezetéstámogató rendszerek közé tartozik például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék, a kamionok kanyarodását segítő szerkezetek, a holtterek veszélyeit csökkentő kamerák, és a sávtartó rendszerek. Dieter-Lebrecht Koch (néppárti, német) jelentéstevő elmondta: „Akár a volán mögött, akár gyalog vagy kerékpáron – mindannyian követünk el hibákat. Ilyen esetekben az automatikus segítőrendszerek csendes másodpilótaként segítenek elkerülni a baleseteket”.

Míg sokáig csak a csúcsmodellekhez járt ez a felszereltség, ma már egyre több autóban megtalálhatóak az ilyen automatikus rendszerek. Gyártásuk azonban plusz költséget jelent, ami az árukra is hatással van - így a legtöbb ember számára még mindig nem elérhetőek.



A költségek csökkentése érdekében az EP mostani állásfoglalása csak azoknak az automatikus rendszereknek a beépítését tenné kötelezővé, amelyek már megfizethető áron elérhetőek a piacon a gyártók számára, és garantáltan életeket mentek. Ilyen például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék.

- Mindenki számára elérhetővé kell tennünk az ilyen autókat. Éppen a széles körű alkalmazásuk biztosíthatja, hogy ezeknek a modelleknek az ára ne szökjön egekbe, csak egy kicsivel lesznek drágábbak - tette hozzá Dieter-Lebrecht Koch. Az EP-képviselők ezen felül arra kérik a Bizottságot, hogy vizsgálja meg, hogyan lehet nullára csökkenteni a járművezetők számára megengedett véralkoholszintet Európa-szerte. A Parlament támogatja, hogy minél több tagállam a zéró tolerancia elvét alkalmazza ittas vezetés esetén.

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.09.20
Az október eleji párizsi autószalont megelőzve a minap Budapesten is bemutatkozott a Lexus két....
2018.09.20
A Sanmina 6,7 milliárd forintból fejleszti tatabányai gyárát 2022-ig, a beruházáshoz a kormány 1,2....
2018.09.20
A Toyota továbbfejlesztette üzemanyagcellás tehergépjárművét. A nagyobb hatótáv mellett a Beta....
2018.09.20
Először készült a magyarok biciklizési szokásairól szóló nagy mintájú, átfogó kutatás, amelyet a....
2018.09.20
Dluhopolszky László Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2018.09.20
Business Intelligence szolgáltatásokkal lép piacra a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.....
2018.09.20
2018-ban is sikerrel zárta a BMW Group Magyarország támogatását élvező SUHANJ! Alapítvány csapata a....
2018.09.20
A hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon bemutatkozó új Berlingo furgon számára tekintélyes....
2018.09.20
A SEAT roadshow kampánya Budapestre érkezett, aminek keretén belül a szakmai plénum is....
2018.09.20
 Négy gyermek halt meg és ketten súlyosan megsérültek, miután egy gyerekeket szállító teherbicikli....