járműgyártás
Az új autókra jellemző hosszú várakozási idő és az erős fogyasztói kereslet miatt elképzelhető, hogy az autóiparban a helyzet jelentősen a vásárlók javára fordul. Az UBS Asset Management elemzése szerint 2023-ban az autógyártás világviszonylatban 6 százalékkal haladja majd meg a keresletet.
Ez azt jelenti, hogy megközelítőleg 5 millió jármű a kiárusítás sorsára juthat, ezáltal a vásárlók kedvezményesebb áron juthatnak majd hozzájuk. Az UBS elemzői szerint a növekvő termelési tervek miatt növekedhet a túltermelési kockázat, ami növeli az árakra gyakorolt nyomást. Hozzáteszik: az elektromos autók terén már elkezdődött az árháború, és 2023 második felében várhatóan a belsőégésű motorok szegmensére is átterjed majd.
Szlovákiában 2006-ban ezer főre 249 autó esett, viszont 2021-re ez a szám 459-re nőtt. Ez azt jelenti, hogy az országban 2,5 millió autót birtokoltak az emberek, ami a környezetvédelmi minisztérium szerint a légszennyezés szempontjából egy kis országra nézve nagyon magas szám.