Brexit

Központosított akkumulátorgyártással menekülne előre a brit autóipar

2018.08.28.

A brit autóipar szerkezetátalakítása teljesen lendülettel zajlik. Még az Aston Martin szupersportkocsik is hamarosan elektromos meghajtásúak lesznek.

A brit autóiparban nem félnek a Brexit-től annyira, mint a fenntartható mobilitás felé vezető átmenettől - noha előbbi miatt jelentősen zuhantak az autóipari beruházások a kontinensen.  A szigetország elkészítette az alacsony emissziós mobilitási ütemtervét.

A terv lényege egy központi akkumulátorgyártó egység létrehozása brit területen. Ez az autóipari vállalatok számára több milliárd fontos üzlettel kecsegtethet egy brit felmérés szerint, valamint megoldaná a piac hiányosságát is. A márkák már nem tetszelegnek a klasszikus értelemben vett „britség” színeiben, noha a Jaguar, a Land Rover, a Bentley, a Rolls-Royce és a Mini még mindig a brit életmódra hajaz.

Hiába, az említett márkák modelljeinek nagy részét az indiai Tata Motors leányvállalata gyártja, mások pedig a Volkswagen vagy a BMW keze alól kerülnek ki. Szinte már csak a Morgan Motors, a Bristol Cars és néhány egyéb manufaktúra sportkocsijait lehet valóban britnek tekinteni.

Természetesen az Aston Martin azt állítja, hogy igazi brit sportkocsigyártó, de elmúltak ezek az idők. 2007-ben a Ford megvásárolta David Brown részvényeinek 75%-át, s jelenleg egy angol Prodrive versenycég birtokolja ezek nagyját. Hat évvel ezelőtt pedig az olasz Investindustrial szerezte meg a tulajdonrész 37,5%-át.

Anglia készen áll az alacsony emissziós mobilitásra

Legalábbis egy gaydoni ütemterv szerint igen. Ebben például a Prodrive vállalati szinten hasonlóan fontos szerepet tölt be, mint az Aston Martin Rapid E vagy a Morgan EV3 elektromos autók. Ian Constance, a felmérést készítő Advanced Propulsion Centre UK (APC) vezérigazgatója részletes tervet mutatott a nagyvilágnak ebben a témában.

Constance és csapata kifejlesztette az ambiciózus tervek megvalósításához szükséges technikai újításokat. Az elemzőket 139 vállalat és szervezet szakértelme támogatta. Constance szerint a végeredményeknek segíteniük kell a befektetőket, az innovátorokat és a kormányokat, hogy "tegyenek a megfelelő lóra", például az elektromos tárolási technológiára. Végül is a legtöbb jövőbeni erőátviteli lehetőség jelentős akkumulátorkapacitást igényel. Évente mintegy 2,7 ​​milliárd font nagyságrendű üzleti volumen mellett ez nagyszerű lehetőség a brit vállalatok számára.

Új lehetőség az Egyesült Királyság vegyiparának

Az Egyesült Királyság vegyipara és a hozzá kapcsolódó ellátási lánc kilátásai ígéretesek. Az APC szerint az akkumulátorok fejlesztése és gyártása a négy közül az egyik legfontosabb kihívás jelenleg. Az elektromos autók akkumulátorainak logikusan a gyártóközpontokhoz közel kell készülniük és közel is kell tárolni őket, hogy gyorsabban és könnyedén beépíthetőek legyenek. Ezzel ellensúlyozható lenne a belsőégésű motorgyártás elvesztése. Azonban a felvetés érzékeny.

2016-ban mintegy 1,7 millió járművet gyártottak az Egyesült Királyságban, amelyből mintegy 80%-ot exportáltak (SMMT 2017). Az elemzők szerint ha a 2030-ban gyártott járművek fele villamosított jármű lesz (EV és PHEV), és ez járművenként maximum 3200 font feltételezett akkumulátorköltséggel jár, ez évente 2,7 milliárd fontot eredményez. Ez egy óriási üzlet a brit vegyipar számára önmagában és kifejezetten az Egyesült Királyságban gyártott autók számára.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.20
Új Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbuszok állnak forgalomba Budapesten, az első tizenhat....
2020.01.20
A szakszerű javítás a csere lenne, de az több mint 260.000 Ft-ra rúg. Ki fizeti a révészt? ..
2020.01.20
Úgy tűnik, a Manchester City katalán edzőjének folyamatosan meggyűlik a baja Nagy-Britanniában a....
2020.01.20
Borta Ambrozie Ovidiu Romániából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.01.20
A kecskeméti Neumann János Egyetem és a baden-württenbergi Albstadt-Sigmaringen Egyetem 36....
2020.01.20
A francia PSA autóipari csoport eladásai tíz százalékkal csökkentek tavaly a 2018-as értékesítési....
2020.01.20
- A gyorsaságimotoros-világbajnokság (Moto GP) jogtulajdonosaként nemzetközi utánpótlás....
2020.01.20
- A Magyar Suzuki Zrt. 2020-tól kizárólag hibrid meghajtású gépkocsikat gyárt Esztergomban az uniós....
2020.01.20
Gyakorlatilag az egész világ, de különösen az autóipar első számú témája manapság a szén-dioxid.....
2020.01.20
A Ford bejelentette, hogy 42 millió eurós beruházással fejleszti tovább a Valencia üzemet, tovább....