Toyota Hilux

Közútra vitték a Toyota Hilux Dakar-verzióját

2018.06.15.

Dél-Afrikában, ahol a Toyota brutális terep-versenyautói is épülnek, a márka piacra dobta a Hilux Dakar kivitelét. Kőkemény offroader helyett minden eddiginél igényesebb kivitelű hobbijárművet kap a vásárló.

Kivételesen jó eredménnyel, két kategóriában három dobogós helyezéssel zárta az idei Dakar-ralit a Toyota; a Toyota Gazoo Racing dél-afrikai részlege által felkészített Hilux versenyautók elpusztíthatatlannak bizonyultak a világ legkeményebb terepversenyén. A mesteri sportteljesítmény – no meg az azt megelőző, illetve végig kísérő, kiváló mérnöki munka – előtti tisztelgésként a Toyota South Africa limitált különkiadást készített a helyben gyártott Hilux pickupból.

Az új csúcsmodell könnyen azonosítható az első ajtókat, valamint a hátfalat díszítő Dakar matricázásról, ám nem ez az egyetlen ismertető jegye. Vadonatúj, szögletesebb hűtőmaszkot rajzoltak hozzá, markánsabb trapéz alakkal és Dakar-logóval. A méhsejt mintázatú hűtőrács fényes fekete felületkezelést kapott. A keret szürke betéte folytonos egységet alkot a LED-es fényszórókkal, a motorházfedél belépő élén fényes fekete sáv tölt be kettős funkciót: egyrészt optikailag még magasabbra húzza a maszkot, másrészt óvja a kőfelverődésektől, bogaraktól a lemez festését. A méhsejt-struktúra a lökhárító alsó részén köszön vissza, a LED-es ködlámpák háza különleges, fél-célkereszt kialakítást kapott; alulról masszív védőlemez óvja a sérülésektől a lengőkarokat és a motortér kényes alkatrészeit.

Az utastérben szintén egyedi részletekkel találkozunk. Ilyen a műszerek fehér, fogaskerék rajzolatú hátlapja, a narancssárga mutatók, a fekete bőrkárpitozás és a fekete tetőkárpit, vagy a multimédia rendszer, amely tematikus nyitóképernyővel köszönti a tulajdonost.

A típus két motorral választható: az egyik egy 2.8 literes, soros négyhengeres dízelmotor 177 lóerővel és 420 (automata váltó esetén 450) Nm nyomatékkal, a másik egy 238 lóerős, 376 Nm forgatónyomatékú 4.0 V6 benzinmotor, amely üzemmódválasztó kapcsolójának köszönhetően sportos és takarékos üzemben egyaránt használható. A dízel variáns szimpla hátsókerékhajtással is rendelhető, manuális sebességváltóját felszerelték a Toyota friss fejlesztésű intelligens fordulatszám-szinkronizáló rendszerével, amely finom visszaváltásokat és késlekedés nélküli felkapcsolást biztosít, valamint nem engedi lefulladni a motort. Az árról egyelőre nem áll rendelkezésünkre információ.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.01.19
A hétszeres világbajnok fia csatlakozik a Ferrari Driver Academy-hez – jelentette be az olasz....
2019.01.19
A Škoda 2017 elején mutatta be a zászlóshajóját a Kodiaq-ot. Noha a kínálatban már volt egy....
2019.01.19
Tovább folytatódik az egykori Renault-Nissan vezér Carlos Ghosn körüli botrány, számolt be róla az....
2019.01.19
Armen Hamonangan Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.01.19
Kulcs térségében váltakozó irányban, félpályán halad a forgalom – írta a police.hu. ..
2019.01.19
Nagy bejelentést tett a népszerű autóversenyző, aki szokásához híven tréfálkozott is egyet. ..
2019.01.19
2019-től egy frissen alapított, de hatalmas tapasztalat birtokában lévő versenyistálló képviseli a....
2019.01.19
Belgiumban, a Brüsszeli Autószalonon mutatta be a Ford a külső-belső dizájnelemekkel megújított, új....
2019.01.19
Az európai jogszabályok egyértelmű irányt mutatnak: minél zöldebb autókra van szükség, azonban az....
2019.01.19
Legalább nyolc teherautó égett ki szombat hajnalra virradó éjjel Vecsésnél – írta a....