kutatás
November 17-én került sor a Tudományos Diákköri Konferenciára a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. A Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon ezúttal 6 szekcióba osztották be az indulókat: anyag- és járművizsgálat, gépjárművek, közlekedésautomatika, közlekedésszervezés, közlekedésgazdaság, logisztika. A délelőtti órákban került sor az kutatási eredmények bemutatására, délben pedig a bírálók összegezték az eredményeket, és kiválasztották a legjobb előadásokat. A díjakat és jutalmakat délután adták át ünnepélyes keretek között.
Az ANK széleskörű kapcsolatokkal rendelkezik az autóipar, így az egyetemi kutatások területén is, de a BME tudományos munkáját ebben a formában idén első alkalommal támogatta. A koalíció két szekcióban ajánlott fel különdíjat. A Gépjárművek szekcióban induló hét ifjú kutató és a Közlekedésgazdasági szekcióban induló ugyancsak hét hallgató szállt versenybe kutatómunkájának eredményével a 25-25 ezer forintos, ösztöndíjként felajánlott jutalomért. Míg az utóbbi szekcióban Pauer Gábornak ítélte oda a különdíjat a bírálóbizottság „Az elektromobilitással összefüggő utazói döntéseket támogató módszer és alkalmazás koncepciójának kidolgozása” című munkájáért, az előbbiben Fényes Dániel nyerte azt a „Változtatható geometriájú futóműre épülő független kormányzás irányítástervezése” című kutatásáért.
A közlekedési szektor több neves szereplője között az Autós Nagykoalíció is ott van az idei BME Tudományos Diákköri Konferencia támogatói között
„Az Autós Nagykoalíció dedikált célja a fiatal szakemberek, jármű- és közlekedésmérnökök támogatása, hiszen ők azok, akik nemcsak hozzájárulnak hazánk jó hírnevének öregbítéséhez, hanem komoly hatást gyakorolnak az autóipar fejlődésére, ezáltal a szektor gazdasági teljesítőképességére is. Nem véletlen, hogy a koalíció évekkel ezelőtt életre keltette a Magyarok a Világ járműgyártásában elnevezésű rendezvénysorozatot, ahol magyar származású, és az egész Világon elismert szakemberek életét és hazai ihletésű autóipari csodákat mutatunk be a Kocs községből származó kocsitól kezdve a Hanula Barna által tervezett Bugatti Veyron motorján át dr. Knáb Erzsébetig, az Audi-konszern egyetlen női felsővezetőéig. Fantasztikus emberek, fantasztikus teljesítmények ezek, és bízom benne, hogy a mostani Tudományos Diákköri Konferencia résztvevőit is egyszer a Világ autóiparának élvonalában látjuk viszont.” – mondta a Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke.
Az ifjú mérnököknek ezúton is gratulálunk. A következő hetekben mindkét fiatal kutató tudományos diákköri dolgozatát feldolgozzuk, és közzétesszük az Autószektor Autótechnika rovatában.
(főoldali kép forrása: bmwgroup.com)