Porsche 356

Különleges Porschét vásárolt magának Walter Röhrl

2020.04.03.

A nyitott 356-osban az eredeti négyhengeres helyett egy 911 Turbóból származó hathengeres, feltöltött boxer dolgozik.

Walter Röhrl és a Porsche kapcsolata már hosszú ideje tart. Nem elég, hogy a kétszeres rali világbajnok legelső autója is egy használt 356-os volt, a legendás pilóta első raliversenyét is egy Porsche volánjánál teljesítette a 70-es években, és a márka szinte összes autójával versenyzett akkoriban. Amikor befejezte az aktív versenyzést, a stuttgarti gyártó a segítségét kérte a 959-es és a 964-es sorozatok kifejlesztéséhez, 1993 óta pedig hivatásos tesztpilótaként és márkanagykövetként alkalmazza.

Röhrl nemrég ismét vásárolt magának egy 356-ost, de ezúttal nem egy gyári, hanem egy átalakított, 1959-es évjáratú B Roadster példányt. Már az extrém módon kiszélesített hátsó sárvédőkön is látszik, hogy nem mindennapi motor dohog a kocsi hátuljában, ami igaz is, ugyanis egy 1977-es 930 Turbo háromliteres, 260 lóerős boxere került be az eredeti 1,6-os négyhengeres helyére.

A 73 éves ex-versenyző először 2018-ban vezette az autót, amikor egyik barátja, a Porschék felújításával foglalkozó, göppingeni Rafael Diez megkérte, hogy próbálja ki. „Eleinte nagyon óvatos voltam a 356/930 Turbo Roadsterrel, mivel kívülről úgy tűnt, nagyon sok mindent átépítettek benne. Annál jobban meglepődtem az első próbaút után, mivel tökéletes balansza volt a kocsinak, nyugodtan, precízen és élvezettel lehetett vezetni” – nyilatkozta Röhrl.

Diez ezután az autót Porsche 356 3000 RR-re nevezte át, a szám a motor lökettérfogatára, az RR a Röhlr Roadsterre utal. A motorháztető hűtőnyílásaira rátették a pilóta négy Monte Carlo-rali elsőségére utaló győzelmi plaketteket, a kormányt és a műszereket egy régi 911-esből vették át, és még Röhlr aláírása is felkerült a műszerfalra.

Kívülről a kiszélesített hátsó sárvédők, a megnövelt légbeömlők, a 911 S stílusában elkészített első kötény különbözteti meg az autót a gyári 356-osoktól. Diez ezen kívül újrafényezte a karosszériát, krómkeretet adott a szélvédőnek, és átépítette az autót jobb-ból balkormányossá.

A 356 B Roadster átépítésének ötlete azonban nem Diezé, hanem egy Viktor Grasher nevű osztrák repülőgép-műszerészé volt, aki több mint 30 évig Ausztráliában élt. Abban az időben vett ott három darab 356-ost: egy piros Speedstert, egy később Speedsterré átépített A Coupét (2,7-es 911 motort kapott) és azt a Roadstert, amelybe a turbómotor került. Grasher 1981-ben vette a legutóbbit, amelyet később maga kezdett átépíteni.

Sajnos a projekt végét nem érte meg, ugyanis 2008-ban elhunyt, így a saját Porsche-múzeumról szőtt vágyát sem tudta megvalósítani, ahol a három autót ki szerette volna állítani, 2012-ben Diez vásárolta meg az autókat, aki be is fejezte a 356/930-as átépítését, tőle került Röhrl tulajdonába a nem mindennapi kocsi.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.18
Amikor a hirdetés tételesen cáfolható. ..
2024.05.18
Szombaton délelőtt 28 km-es dugó volt a dél felé vezető autópályán – írja a Heute című osztrák....
2024.05.18
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a....
2024.05.18
Csaknem egy méter hosszú, villamosított V16-os szívómotor fogja működtetni az új Bugattikat a régi....
2024.05.18
Az egykori F1-es pilóta, Marc Gené lesz a vendéglátója, és egy Ferrari 296 GTB-vel még egy gyors ..
2024.05.18
2024-ben immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula 1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt-....
2024.05.18
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) immár hetedik alkalommal adta át a Megbízható....
2024.05.18
Az elmúlt évi tavaszi és téli tematikájú, a gyerekek körében nagy népszerűségnek örvendő....
2024.05.18
Több emberen elkövetett emberölés kísérlete miatt őrizetbe vette a rendőrség azt a 25 éves férfit,....
2024.05.18
Aki szereti a Golfot, az nem fog csalódni a Cupra Leonban. De aki egyszer vezeti a Leont, az....