Continental

Kurzust indíthat a Continental a Szegedi Tudományegyetemen

2017.10.11.

A duális képzés fejlesztésére és egy új ösztöndíjrendszer bevezetésére is kiterjedő együttműködési keretszerződést kötött a makói ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. és a Szegedi Tudományegyetem.

A megállapodást Prof. Dr. Szabó Gábor rektor, Fendler Judit, az SZTE kancellárja, valamint Nagy Mihály, a vállalkozás ügyvezetője és a cég HR-vezetője, Vancsik Éva írták alá. A szerződést Szabó Gábor rektor és Nagy Mihály, a vállalkozás ügyvezetője írta alá. A rektor elmondta, az egyetem folyamatosan erősíti ipari kapcsolatait, és az oktatási intézmény számára fontosak azok a cégek, amelyek a szűkebb régióban működnek. Azt pedig sajnálja, hogy kevés van belőlük. Úgy fogalmazott, a ContiTech beleillik az SZTE stratégiájába, egy pillér lesz, abban amit nem most kezdtek el és sokáig fog tartani: hogy megfelelő gyakorlati hátteret tudjunk adni a fejlődő műszaki képzésének.



Az ügyvezető azt hangsúlyozta, a Continental-csoport vállalkozása és az egyetem között évek óta szoros az együttműködés. Néhány adattal bemutatta a világ céget és hangsúlyozta, minden ötödik Európában készült autóban ott a termékünk. Portálunk kérdésére elmondta a BMW 80 százalékában ott van hűtő-fűtő gumitömlőjük, mégsem a bajor márka a legnagyobb partnerük, hanem a Volkswagen csoport.

– Hosszú távra tervezünk, ezért fontos, hogy jó a kapcsolat a Szegedi Tudományegyetemmel, amely 10 éve kezdődött és voltak olyan esztendők, hogy 5-6 közös projekten is dolgoztak együtt – mondta Nagy Mihály, hozzátéve, küzdöttek ők is a mérnökképzésért, nekik is van szerepünk abban, hogy ez elindult az SZTE-n.



Aláírás fotók: Bobkó Anna - SZTE

A cég először 2015-ben hirdetett meg közös duális képzést az SZTE Mérnöki Karával a gépészmérnöki szakon. Ezt a jövőben kiterjesztik a mechatronikai mérnök szakra is. A duális képzés célja - a ContiTech évek óta sikeresen működő gyakornoki programjához hasonlóan -, hogy a hallgatók az elméleti ismeretekkel párhuzamosan gyakorlati tapasztalatot szerezhessenek. Kiderült, a kutatás-fejlesztés mellett gyakornoki program, plusz nyári gyakorlat együtt 30 fiatalt érint.

Idén ősszel az egyetem több karán is elindul a Continental-ösztöndíjrendszer, a havi 40 ezer forinttal a tehetséges diákokat kívánják segíteni. A jelenleg futó, 15 tanulót megcélzó programban nyolc ösztöndíjra a Mérnöki karról, a többire egyéb oktatási területekről lehet, pályázni. Az érintett fiatalok a diplomaszerzést követően akár azonnal munkába állhatnak – az elmúlt két évben 15 SZTE-n végzett hallgató helyezkedett el a cégnél. Nagy Mihály hangsúlyozta, miután Makón több terület központja, így a hűtő- és fűtőcsöveké szerte a világon, így nem csak magyar, hanem nemzetközi karriert is kínál a ContiTech.



A felsőoktatási intézmény és a vállalkozás a tehetséggondozás mellett a kutatás-fejlesztés területén is bővíti együttműködését. Megállapodtak abban is, hogy együtt dolgoznak ki olyan, a jövőbeli együttműködést elmélyítő intézkedéseket, amelyekkel az egyetemen folyó oktatást magasabb szakmai szintre emelhetik. A tervek között szerepel a Mérnöki kar kihelyezett tanszékének beindítása a Continental makói telephelyén, a szakmérnöki képzés és a „Continental kurzus” beindítása a cég kiemelt tapasztalattal rendelkező munkatársainak bevonásával.

A Continental

A Continental úttörő technológiákat és szolgáltatásokat fejleszt a fenntartható és hálózatba kapcsolt személy és áruszállítás számára. Az 1871-ben alapított technológiai vállalat biztonságos, hatékony, intelligens és elérhető megoldásokat kínál a járművek, gépek, a közlekedés és a szállítmányozás számára. A Continental együttes forgalma 2016-ban elérte a 40,5 milliárd eurót. Jelenleg a cégcsoport több mint 230 ezer alkalmazottat foglalkoztat 56 országban.



A Continental Magyarországon

A Continental a világ egyik vezető autóipari beszállítója, Magyarországon hat gyárral, egy gumiabroncs logisztikai és kereskedelmi központtal van jelen és a bérelt munkaerővel együtt mintegy nyolcezer munkavállalót foglalkoztat. A társaság folyamatosan és nagymértékben járul hozzá a közlekedés biztonságának javításához és a globális klímavédelemhez. Mindezt teszi fékrendszerek, hajtómű- és futómű-komponensek műszerezés és infotainment megoldások által, valamint a jármű-elektronika, gépjárműabroncsok és műszaki elasztomer-termékek gyártásával és szállításával.



ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft.

A ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, mely két telephelyével - Makó és Vác –, valamint a csaknem 3600 fős létszámával a vállalatcsoport legmeghatározóbb és legnagyobb tagja. Makón a város legjelentősebb munkáltatójaként közel 2500 főt foglalkoztatnak. A vállalat fő profilja hűtő-fűtő (H/C) gumitömlők gyártása és értékesítése az autóipar és kamion szegmens számára. A vállalat fő vevői Európa vezető autógyárai, így a BMW, Daimler, VW csoport, emellett kisebb mennyiségben szinte az összes német autógyárnak beszállítója.



Szegedi Tudományegyetem

A Szegedi Tudományegyetem több mint 8 ezer dolgozójával – ezen belül 2200 oktatójával és kutatójával –, valamint 23 ezer hallgatójával Magyarország egyik legnépszerűbb, nemzetközileg is magasan jegyzett felsőoktatási intézménye. Az SZTE a Quacquarelli Symonds (QS) 2017-ben nyilvánosságra hozott, a felsőoktatási intézmények tudományterületek szerinti toplistáján hét képzési területen is bekerült a legjobb 500 egyetem közé. Az SZTE hallgatói 13 képzési területen tanulhatnak – egyes szakterületeken angol, német, francia nyelven is. Az egyetemen már több mint 3200 külföldi diákot képeznek egyidejűleg. Az intézmény kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenysége nemzetközi szinten is elismert. Az SZTE stratégiai kapcsolatot épített ki a K+F+I terület ipari szereplőivel, és a világ legmodernebb lézerközpontjával, az ELI-ALPS-szal. Magyarország egyik kiemelt oktatási, egészségügyi, tudományos, és innovációs műhelye az intézmény, pezsgő kulturális életével együtt a dél-alföldi régió és az ország egyik vezető kulturális, gazdasági és szellemi központja.



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.12.10
Frankfurtban a nemzetközi repülőtéren totális káosz alakult ki a hó miatt vasárnap délután és este....
2017.12.10
Igazi sikersztori Németh János karrierje: tizenöt évvel ezelőtt, egyetemistaként kopogtatott be a....
2017.12.10
A feldíszített környezetkímélő és akadálymentes Solaris–Škoda trolibusz különleges megjelenéssel és....
2017.12.10
A japán prémiumgyártó bemutatta az LX terepjáró három helyett két üléssoros kiadását, ami óriási....
2017.12.10
Az ingyen letölthető alkalmazás az autósok elől elrejtett, kihasználatlan parkolóhelyeket teszi....
2017.12.10
E heti rajzunk készítője Gaál Tibor T-boy, rajzának címe: Párizsi Lotrec Car ..
2017.12.10
Budi Hari Pujiono Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2017.12.10
Egy hazai telematikai vállalat által regisztrált járműadatokból azonban kiderül, hogy a rossz idő....
2017.12.10
Németországban felmérést végeztek a városi lakosság körében a dízelmotorok betiltásáról, aminek....
2017.12.10
A Hyundai Holding Kft. idén decemberben egy 680 ezer forintos BCM készülékkel lepte meg a Bókay....