közlekedésbiztonság
A szakemberek azt szeretnék, ha a kétszer egysávos, központi sávelválasztó nélküli utakon 90 km/óráról 80 km/órára csökkenne a megengedett legnagyobb sebesség.
2018. február 17. és március 20. között több mint 300 nemzeti, regionális napi- és hetilap, a televízió és a női magazinok is közzéteszik a kampány üzeneteit, hogy mindenkit felvilágosítsanak a gyorshajtás életveszélyes kockázatairól. A cél az, hogy a francia emberekkel megértessék, miért fontos a megengedett maximális sebesség csökkentése 90 km/óráról 80km/órára a kétszer egysávos, központi sávelválasztó nélküli utakon, lakott területen kívül.
A kampány plakátja (forrás: Securité Routiére Tous Responsables)
Sok a félretájékoztatás, a félrevezető álhírek, így elengedhetetlen, hogy minden szemszögből felvilágosítsák az embereket egy olyan komoly kérdésben, ami a franciák biztonságát érinti. Három grafikon szemlélteti a megengedett maximális sebesség csökkentésének kedvező hatásait a közúti balesetek és halálozásoknál, és emlékeztetnek a napi ingázás minimális időveszteségére.
A 2018.január 9-i Közlekedésbiztonsági Miniszteri Tanács (CISR) ülésén a francia miniszterelnök bejelentette, hogy 2020.július 1-jétől intézkedéscsomagot vezet be a 80km/h-ra történő sebesség csökkentésére. Eddig a dátumig pedig objektív és pontos felmérés készül a tervezett intézkedések közlekedésbiztonságra gyakorolt hatásairól. Időközben pedig a sebességváltozásból származó bírságokat teljes egészében azoknak a kórházaknak ajánlják fel, amelyek a közúti balesetek áldozatairól gondoskodnak. Végezetül pedig a teljes átláthatóság érdekében Franciaország területére kiterjedően automatikus sebességmérő kamerák telepítését bemutató térképet készítenek, a balesetek kialakulásának és ezek telepítésének összefüggéseiről pedig hamarosan tanulmányt tesz közzé a Közlekedésbiztonsági Szervezet a honlapján.
Egyértelmű üzenetek: nem sokat nyerünk, de sokat veszíthetünk a gyorshajtással (forrás: Securité Routiére Tous Responsables)
Forrás: Securité Routiére Tous Responsables