közlekedésbiztonság

Lassuljunk tízzel

2018.05.06.

A francia Sécurité Routiré Tous Responsables közlekedésbiztonsági szervezet szemléletformáló kampányt indított a sebesség 10km/h-val való csökkentéséről.

A szakemberek azt szeretnék, ha a kétszer egysávos, központi sávelválasztó nélküli utakon 90 km/óráról 80 km/órára csökkenne a megengedett legnagyobb sebesség.

2018. február 17. és március 20. között több mint 300 nemzeti, regionális napi- és hetilap, a televízió és a női magazinok is közzéteszik a kampány üzeneteit, hogy mindenkit felvilágosítsanak a gyorshajtás életveszélyes kockázatairól. A cél az, hogy a francia emberekkel megértessék, miért fontos a megengedett maximális sebesség csökkentése 90 km/óráról 80km/órára a kétszer egysávos, központi sávelválasztó nélküli utakon, lakott területen kívül.

 

A kampány plakátja (forrás: Securité Routiére Tous Responsables)

Sok a félretájékoztatás, a félrevezető álhírek, így elengedhetetlen, hogy minden szemszögből felvilágosítsák az embereket egy olyan komoly kérdésben, ami a franciák biztonságát érinti. Három grafikon szemlélteti a megengedett maximális sebesség csökkentésének kedvező hatásait a közúti balesetek és halálozásoknál, és emlékeztetnek a napi ingázás minimális időveszteségére.

A 2018.január 9-i Közlekedésbiztonsági Miniszteri Tanács (CISR) ülésén a  francia miniszterelnök bejelentette, hogy 2020.július 1-jétől  intézkedéscsomagot vezet be a 80km/h-ra történő sebesség csökkentésére. Eddig a dátumig pedig objektív és pontos felmérés készül a tervezett intézkedések közlekedésbiztonságra gyakorolt hatásairól. Időközben pedig a sebességváltozásból származó bírságokat teljes egészében azoknak a kórházaknak ajánlják fel, amelyek a közúti balesetek áldozatairól gondoskodnak. Végezetül pedig a teljes átláthatóság érdekében Franciaország területére kiterjedően automatikus sebességmérő kamerák telepítését bemutató térképet készítenek, a balesetek kialakulásának és ezek telepítésének összefüggéseiről pedig hamarosan tanulmányt tesz közzé a Közlekedésbiztonsági Szervezet a honlapján.

Egyértelmű üzenetek: nem sokat nyerünk, de sokat veszíthetünk a gyorshajtással (forrás: Securité Routiére Tous Responsables)

Forrás: Securité Routiére Tous Responsables

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....