szervíz

Látogatás az Altenthaller és Bekő Autó Kft-nél - A nagy testvér védelme a Q-Service hálózatban

2017.09.18.

A mosonmagyaróvári Altenthaller és Bekő Autó Kft. 2010-ben alakult, így viszonylag fiatal szerviznek tekinthető. A tulajdonos maga is bepiszkolja magát, ha szükséges, de inkább szakmai segítséget nyújt a munkatársainak, akikkel nagyon jó közösséget alakított ki. A műhelyben összeszokottságot és baráti kapcsolatokat láttam, amikor Altenthaller Tamással beszélgettem.

Ő.P.: Mesélnél egy kicsit a szervizről! Mi a történetetek?

A.T.: 2010-ben alakultunk, ahogy a cégnév is sugallja ketten alapítottuk a vállalkozást. A társam időközben kivált, de a nevünk maradt, szinte mindenhol AB Autó néven vagyunk megtalálhatók. 4 éve alakítottunk ki egy boltrészt és egy ügyfélvárót, hogy szolgáltatási színvonalunkat tudjuk növelni. Fényezésen és karosszéria-javításon kívül mindennel foglalkozunk. Fontos, hogy helyben meg lehessen oldani az ügyfél minden problémáját, hiszen ők komplex szolgáltatásra vágynak.

 

 

Ő.P.: Mikor csatlakoztatok a Q-Service hálózathoz?

A.T.: 3 éve, az elsők között csatlakoztunk a Q-Service hálózathoz és azóta sem bántuk meg.

 

Ő.P.: Mit nyújt nektek a hálózat?

A.T.: Nekem pontosan az a része tetszik, amit egy márkafüggetlen szerviz nem tud önerőből megoldani, amihez kell háttértámogatás. Ilyen például a Mobilitásgarancia-program, amivel plusz szolgáltatást lehet adni. Másrészt szakmai és jogi háttér van mögöttünk, valahova tartozunk, ami az ügyfelek felé is egy erős céget sugall.

Nem mellékes, hogy kedvezőbb árajánlatot tudunk adni, amióta a szerződést megkötöttük. Úgy érzem, hogy nem egy ügyfél vagyok a sok közül, hanem segítenek, hogy fejlődhessek.

 

Ő.P.: Volt más, számokban kevésbé kifejezhető előnye is a csatlakozásnak?

A.T.: Szakértői segítség, kétes ügyekben jogi segítség. Az egész létünknek egy kerete van, és komoly háttér van mögöttünk.

 

Ő.P.: Milyen terveitek vannak?

A.T.: A munkaerőhiány ad gátat a terveknek. Hiába próbálok bővíteni, ha nincs, aki a gépekkel dolgozna. Ha változik a munkaerőpiac, akkor lehet fejleszteni. Jelenleg 3-an vannak a műhelyben és 1 ügyfélszolgálatossal üzemelünk.

 

 

Ő.P.: Mi a tapasztalat a tanulókkal?

A.T.: Kevés gyakorlatiassággal jönnek, így nagyon az alapokról kezdjük a műhelyfeladatokat. Amíg nem érettségizik, csak nyaranta van nálunk, majd érettségi után a második évben két hetente két napot jönnek hozzánk. Sajnos a diák nem konvertálódik munkatárssá, pedig szeretek kezdőket felvenni, mert valamelyest a saját formámra tudom alakítani őket.

 

Ő.P.: Milyen változásokra számítasz a piacon?

A.T.: Én azt szeretném, hogy legyen becsülete a szakmának, a munkának és olyan rezsióradíjon tudjunk dolgozni, ami a fennmaradáshoz szükséges hosszú távon. Nálunk közel van a nyugati határ, tőlünk 20 km-re 30 ezer ft-os óradíjon dolgoznak, pedig szinte minden annyiba kerül kinn, mint nálunk, lassan az alkalmazotti költségek is, de a mi óradíjaink nem emelkednek, így nincs értelme fejleszteni.

 

 

Ő.P.: Szakmai oldalon milyen kihívásokra számítasz?

A.T.: Nem vállalunk el már mindent, fenn kell tartani egy műhelyt és alkalmazottaknak bért kell adni, ez a kihívás az első. Látom, hogy sokan csak féket és futóművet javítanak, majd amikor nehezebb ügy kerül eléjük, akkor átküldik az ügyfelet hozzánk. Ez egyrészt szakmailag hízelgő, másrészt viszont azt szeretnénk, ha ez az ügyfél a gyorsszervizét is nálunk végeztetné el, mert az is kell a nyereséges üzemeltetéshez.

Még lesz bővítés, így is kell fejleszteni, ha többen leszünk, ha nem, mert nem férünk el a jelenlegi épületben.

 

Ő.P.: És végül egy nagyon egyszerű kérdés. Miért jó egy ügyfélnek, ha hozzátok hozza az autóját?

A.T.: Rugalmasak vagyunk, ezt szokták ránk mondani. Gyorsak vagyunk és meg tudjuk oldani z ügyfelek problémáit. Fékbetétet mindenhol ugyanúgy cserélnek (jobb esetben), a mellé adott dolgoktól lesz a munkánk értéke több, vagy kevesebb.

 

Ő.P.: Köszönöm a beszélgetést!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....