Niki Lauda

Lauda aggódik az Forma-1 jövőjéért

2017.11.14.

A Mercedes tanácsadója, Niki Lauda aggódik a Liberty Media tervei és jövőképe miatt, valamint megkérdőjelezi a Forma–1 többségi tulajdonosának azon törekvéseit, melyek a sportág izgalmasabbá tételével kapcsolatosak.

Az amerikai cég januárban „vette át a hatalmat” a királykategóriában, ahol az első hónapokban csupán apró újításokat vezetett be (ezek elsősorban a közösségi média használatával és a közönség jobb kiszolgálásával voltak kapcsolatosak), melyeket minden résztvevő pozitívan értékelt. A mézeshetek azonban hamar véget értek, amikor néhány komolyabb elképzelést is vázoltak.



A 2021-es motorterveket például a Mercedes, a Renault és a Ferrari is komoly kritikával illette (a vörösök azt is elhintették, ha nem lesznek elégedettek a jövőképpel, elhagyják az F1-et), de a költségcsökkentő intézkedések sem nyerték el mindenki tetszését. Eközben vannak, akik attól tartanak, a Liberty túlságosan „amerikaiassá” teszi a Forma–1-et. Legutóbb a Mercedes tanácsadója, Niki Lauda jelentette ki, a terveket látva, aggódik a sportág jövője miatt.

- Rendben van, hogy időre volt szükségük az F1 megértéséhez, de ez az idő hamarosan lejár. És amit a jövőről gondolnak, az aggodalommal tölt el – nyilatkozta az osztrák a Gazzetta dello Sportnak. „Az FIA, Chase Carey és Ross Brawn folyamatosan azt ismételgeti, ki kell egyenlíteni az erőviszonyokat. A Forma–1 öröksége azonban pont ennek az ellenkezője – hangsúlyozta.



- Ostoba vagy, ha azt gondolod, hogy a versenyek akkor lesznek vonzóbbak, ha mindig más nyer. A Forma–1 a versengésről szól. Az autók fejlesztése az egyik legfontosabb alappillér, akárcsak a versenyzők bátorsága. Ehelyett ők most meg akarják büntetni a legjobb csapatokat és úgy akarják óvni a pilótákat, mint a csecsemőket. Például a glória bevezetésével” – utalt a jövőre érkező fejvédő eszközre, ami továbbra is megosztja a Forma–1-es közösséget.

A csapatok számára az is aggasztó jel, hogy idén 13 százalékkal csökken az az összeg, amit a kereskedelmi bevételekből szétosztanak közöttük, és ez részben a Liberty által bevezetett újítások extra költségei miatt van. Lauda szerint ebből még gond lehet, az olcsóbb motorok tervét viszont ő sem tartja problémásnak.



- Biztosra veszem, hogy lesz valamilyen kompromisszum. Nem ez a probléma gyökere. A költségek egyik évről a másikra nőttek 70 millióval, a bevételek viszont csökkentek. Hogyan tovább? Kellenének ötletek arra, hogyan generáljunk több pénzt, de nem látom őket – panaszkodott a korábbi világbajnok, aki úgy érzi, komoly, átfogó ötletekre van szükség a sportág jobbá tételéhez. „Nyitottabb projekt kell. Itt van például a költségek maximalizálása. Ez logikus és helyes is, de a megvalósításhoz szükségünk van egy hároméves tervre. Vannak alkalmazottaink, mit tegyünk velük? Csak dobjuk ki őket az utcára? A Liberty jelezte, be akarja vezetni. De azt nem, hogyan” – mondta.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2017.11.23
A balatoni településeket járja  egy Alfa Romeo, amelyet a Mikulás arcképével és a „Hiszünk benned”....
2017.11.23
Nemrégen mutatkozott be Magyarországon a BMW X családjának legújabb tagja, az X3 harmadik....
2017.11.23
Az RS4 Sport 3 termékvonal új taggal bővül, mert megjelent a Vaughn Gittin versenyspecifikációjú....
2017.11.23
Magad, uram címmel megjelent Fa Nándor életrajzi könyve. ..
2017.11.23
Pataki Andrást nevezték ki a LADA Hungary cégvezetőjének. A szakember egész szakmai életútját a....
2017.11.23
A 2012 és 2015 között bezsebelt négy abszolút győzelem, valamint az első tízben elért legutóbbi....
2017.11.23
A világhírű divattervező, Bea Szenfeld és a legendás kamionépítő, Svempa Bergendahl, felspécizett,....
2017.11.23
Három egyedi kialakítású Hilux pickuppal és Giniel de Villiers korábbi Dakar-győztessel felvértezve....
2017.11.23
Nincsen másik jelölt Jean Todt mellett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöki tisztségéért,....
2017.11.23
A Volkswagen márka következetesen ülteti át a gyakorlatba „Transform 2025+” stratégiáját. A....