Niki Lauda

Lauda aggódik az Forma-1 jövőjéért

2017.11.14.

A Mercedes tanácsadója, Niki Lauda aggódik a Liberty Media tervei és jövőképe miatt, valamint megkérdőjelezi a Forma–1 többségi tulajdonosának azon törekvéseit, melyek a sportág izgalmasabbá tételével kapcsolatosak.

Az amerikai cég januárban „vette át a hatalmat” a királykategóriában, ahol az első hónapokban csupán apró újításokat vezetett be (ezek elsősorban a közösségi média használatával és a közönség jobb kiszolgálásával voltak kapcsolatosak), melyeket minden résztvevő pozitívan értékelt. A mézeshetek azonban hamar véget értek, amikor néhány komolyabb elképzelést is vázoltak.



A 2021-es motorterveket például a Mercedes, a Renault és a Ferrari is komoly kritikával illette (a vörösök azt is elhintették, ha nem lesznek elégedettek a jövőképpel, elhagyják az F1-et), de a költségcsökkentő intézkedések sem nyerték el mindenki tetszését. Eközben vannak, akik attól tartanak, a Liberty túlságosan „amerikaiassá” teszi a Forma–1-et. Legutóbb a Mercedes tanácsadója, Niki Lauda jelentette ki, a terveket látva, aggódik a sportág jövője miatt.

- Rendben van, hogy időre volt szükségük az F1 megértéséhez, de ez az idő hamarosan lejár. És amit a jövőről gondolnak, az aggodalommal tölt el – nyilatkozta az osztrák a Gazzetta dello Sportnak. „Az FIA, Chase Carey és Ross Brawn folyamatosan azt ismételgeti, ki kell egyenlíteni az erőviszonyokat. A Forma–1 öröksége azonban pont ennek az ellenkezője – hangsúlyozta.



- Ostoba vagy, ha azt gondolod, hogy a versenyek akkor lesznek vonzóbbak, ha mindig más nyer. A Forma–1 a versengésről szól. Az autók fejlesztése az egyik legfontosabb alappillér, akárcsak a versenyzők bátorsága. Ehelyett ők most meg akarják büntetni a legjobb csapatokat és úgy akarják óvni a pilótákat, mint a csecsemőket. Például a glória bevezetésével” – utalt a jövőre érkező fejvédő eszközre, ami továbbra is megosztja a Forma–1-es közösséget.

A csapatok számára az is aggasztó jel, hogy idén 13 százalékkal csökken az az összeg, amit a kereskedelmi bevételekből szétosztanak közöttük, és ez részben a Liberty által bevezetett újítások extra költségei miatt van. Lauda szerint ebből még gond lehet, az olcsóbb motorok tervét viszont ő sem tartja problémásnak.



- Biztosra veszem, hogy lesz valamilyen kompromisszum. Nem ez a probléma gyökere. A költségek egyik évről a másikra nőttek 70 millióval, a bevételek viszont csökkentek. Hogyan tovább? Kellenének ötletek arra, hogyan generáljunk több pénzt, de nem látom őket – panaszkodott a korábbi világbajnok, aki úgy érzi, komoly, átfogó ötletekre van szükség a sportág jobbá tételéhez. „Nyitottabb projekt kell. Itt van például a költségek maximalizálása. Ez logikus és helyes is, de a megvalósításhoz szükségünk van egy hároméves tervre. Vannak alkalmazottaink, mit tegyünk velük? Csak dobjuk ki őket az utcára? A Liberty jelezte, be akarja vezetni. De azt nem, hogyan” – mondta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..