járműtörténelem

A legfurcsább koncepciók a 2000-es évek elejéről – 2. rész

2024.02.08.

A robot Audija, a Peugeot első SUV-ja és a halról formázott Mercedes is helyet kap a 2000-es évek legfurcsább koncepciói között.

Dodge Tomahawk (2003)

Motorkerékpárnak néz ki, és stabilitásában, viselkedésében az is, viszont négy kerékkel, no meg egy Dodge Viper 8,3-literes V10-essel a lábaink között. Az amerikai brutalitás egyik megtestesítője is lehetne az a 2003-as motor koncepció, ami érdekesmódon egy autógyártól jött. Annak ellenére, hogy ez az egyik legelvetemültebb példány a listán, mégis azok kevesek közé tartozik, ami végül, ha limitáltan is, de megélte a sorozatgyártást. Ha érkezett rá rendelés, a Dodge kézzel összeszerelte a vásárlóknak. Végül mindössze 10 darabot értékesítettek az alumíniumvázas motorból.

Audi RSQ (2004)

2004, de talán a következő évek sztárja egyértelműen az a masszívan átalakított Audi R8 volt, amit direkt az Én, a robot című remek hollywoodi Will Smith filmhez tervezett az Audi. Noha a film 2035-ben játszódik, ahol épp átveszik az uralmat a házi robotok (talán tényleg e felé tartunk...), az Audi mégis egy korabeli modell formavilágát használta fel a koncepcióhoz. Talán ennyire hittek a formavilág kortalanságában, amit nem is csodálok. Minden esetre a fedett kerékjárati íveivel és még jobban letisztított vonalaival a korszak összes férfiát levette a lábairól az RSQ, pláne, amikor a filmben befordította szabadon forgó kerekeit.

Peugeot Hoggar (2004)

Talán már 2004-ben tudta a Peugeot, hogy egyszer majd jó néhány éven át lesznek maradandó sikereik a Dakaron a 3008 SUV-val? Nem tudom, minden esetre a 2004-es Hoggar koncepció erősen hasonlít a későbbi Peugeot 3008 DKR versenyautóra. Noha gyártásba nem került, sok szempontból a Peugeot első SUV-jának tekinthető a Hoggar, ami messze megelőzte a 2007-ben bemutatkozó 3008 és 4007 modelleket. Noha akkoriban még rendes rugóutakkal és hatalmas kerékjárati ívekkel, tehát valódi tereptudással képzelték el a koncepciót, amiben egy 2,2-literes, 180 lóerős dízel dolgozott rá természetesen mind a négy kerékre. A szabad hangulatra ráadásul nyitott tető és oldalra kivezetett kipufogó tett rá.

Fiat Oltre (2005)

Megvan még a DUB tuningstílus? Amikor a legnagyobb presztízsautókra tettek csillogó, bitang malomkő felniket? No, ezt párosítsd egy olasz Hummerrel, és megkapod a Fiat Oltre koncepciót, amit sikerült pont akkor bemutatni, amikor még maga a Hummer is csődbe ment, az olaszok pedig szintén pénzügyi nehézségekkel küzdöttek. De mégis mi volt az elgondolás mögötte egy olyan autógyártótól, amelyik alapvetően a praktikus és logikus kisautóiról híres? Nos, fel akartak ülni arra a vonatra, amelyik akkoriban kapcsolt nagyobb sebessége, miszerint az emberek szerettek luxus munkagépekben ülni. Ekkoriban lettek kényelmesebbek, élvezhetőbbek a pickupok, és egyre több lett az átalakított harci jármű is, mint például a Hummer. A Fiat Oltre végülis egy Iveco LMV harcijármű, annak bárdolatlan megbízhatóságával, de Fiat kényelemmel vegyítve.

Mercedes Bionic (2005)

A halak lehetnek döbbenetesen vonzóak, szépek, színesek és aerodinamikusak. Nos, a sárga dobozhal, bár nagyon aranyos, de nem tartozik ezek közé. A Mercedes mégis úgy gondolta, hogy a sárga dobozhalat használja fel a természetből merített inspirációnak a Bionic koncepcióhoz. Oké, az elgondolás tényleg nem volt rossz. Az előre nyúló orr rész nélkül mindössze cW=0,12-es légellenállási együttható adódott volna. A hal formája állítólag nem csak a légellenállásra, de a stabilitásra is remek hatással volt. Motorterében ugyanakkor 1,9-literes, négyhengeres, 138 lóerős dízel dolgozott, CVT fokozatmentes automatával párosítva. A különleges katalizátornak köszönhetően 80%-kal alacsonyabb nitrogén-oxid kibocsátást ígértek, bár erről több információ nem igazán található.

Peugeot Moovie (2005)

Két évvel a furcsa, ám rendkívül praktikus Peugeot 1007 tolóajtói előtt is kacérkodtak a tökéletes városi cirkáló gondolatával a franciák. Ekkor rajzolta a Moovie koncepciót a 23 éves, portugál egyetemi hallgató André Costa, akik képes volt egy sima gömbnek Peugeot formavilágot adni. Lenyűgöző. 2004-ben meg is nyerte a Peugeot Concours Design versenyt, a 2005-ös Frankfurti Autószalonra pedig el is készült a tanulmány. Valahogy így képzelte el akkoriban a Peugeot a könnyed, környezetbarát városi közlekedést.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....
2024.04.30
Lébény régiójában, a sztráda főváros felé vezető oldalán történt a baleset. ..
2024.04.30
A kisebb közlekedési szabályszegések elkövetői mellett engedély nélkül átalakított, forgalomból....
2024.04.30
A címvédő Nagy Norbert győzelemmel kezdte a szezont Rechbergben a hegyi Európa-bajnokság ausztriai....
2024.04.30
Több tölthető hibrid után hosszabb távon is kipróbálhattam egy tisztán elektromos autót – a....
2024.04.30
-  A Trevelin Holding és a Mol tulajdonában lévő Mol Vagyonkezelő Kft. megvette a Waberer's....
2024.04.30
- Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott....