Volkswagen
14 év gyártás után a Volkswagen befejezte a Phaeton gyártását. Az utolsó példány egy 335 lóerős, 4,2 literes benzines V8-as motorral szerelt fekete autó volt. A Phaeton a kezdetektől egy speciális, látogatói élménycentrumként berendezett üvegfalú gyárban készült Drezdában, manufakturális körülmények között.
A Volkswagen bejelentette, hogy a gyárban ezután egy interaktív kiállítást rendeznek be az elektromos hajtású modellek és egyéb digitális fejlesztések számára. Amíg átalakítják a gyárat, addig csak speciális eseményeket rendeznek majd itt, illetve autóátadásokat fognak tartani a kiemelt ügyfeleknek.
A Phaeton nem kap utódot, a nemrég bemutatott Phidon nem itt fog készülni, és az a luxuskocsi csak Kínában lesz kapható. Korábban a Volkswagen azt jelentette be, hogy egy teljesen elektromos hajtáslánccal jön majd a Phaeton II, de az még bizonytalan, hogy mikor kezdik el gyártani.
A közel 500 drezdai alkalmazott nagy részét Zwickauba és egyéb más Volkswagen gyárakba fogják áthelyezni, a többiek maradnak az üvegfalú gyárban az átalakítások után is.
A Volkswagen azonban nem örökre fejezte be az autógyártást Drezdában, legalábbis Thomas Aehlig, a drezdai üzemi tanács elnökének nyilatkozata erre utal: „A legmagasabb minőségű járművek gyártásának egyszer, a közeljövőben újra el kell majd kezdődnie itt. Az itteni munkaerő és a gyár megérdemli ezt.”