Mazda
Kereken 30 évvel ezelőtt, az 1991-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon azzal lepte meg a részvevőket és a látogatókat a Mazda, hogy a standján a legújabb modellek mellett egy Samsonite bőröndöt is kiraktak a placcra.
Ez volt a "bőrönd-autó", amelyet a Mazda mérnökei terveztek a japán márka által meghirdetett Fantasyard ötletversenyre. A kezdeményezés célja a legkreatívabb és leginnovatívabb kerekes találmányok bemutatása volt.
Hiroyuki Nakashima konstruktőr, a bőrönd-autó ötletgazdája hét mérnökből álló csapatot szervezett. A szakemberek fél éven át dolgoztak a fantasztikus, kompakt járművön.
Megvették a piacon a legnagyobb Samsonite bőröndöt és egy Pocket Bike motorkerékpárt, amelynek 33,6 köbcentis, 1,7 lóerős, kétütemű motorját beépítették a bőrönd belsejébe.
A zsebmotorok ötlete eleve a miniatürizálásról híres Japánból származik. A gokartokhoz hasonlóan kezdetekben azokból az alkatrészekből építették, amit a garázs mélyén találtak. Kis méretük, könnyű szállíthatóságuk és egyszerű kezelhetőségük miatt szinte azonnal népszerűek lettek.
A mérnök-csapat a Pocket Bike kormányát és a kerekeket is oly módon rögzítette a bőrond-tokba, hogy amikor kinyitották a Samsonite-ot, az egymásból nyíló alkatrészek egy működő jármű testét alakították ki. A tervezők még arra is figyeltek, hogy a bőrönd széleire irányjelzőket szereljenek, ha a furcsa közlekedési eszköz esetleg kimenne a forgalomba.
Az eredmény egy rendkívül funkcionális bőrönd-jármű lett, amely képes volt 30 km/h sebességre, összeszerelése pedig csak egy percet vett igénybe.
A Mazda célja a bőrönd-autós twitter-bejegyzéssel az volt, hogy emlékeztessen: ha járművekről van szó, az emberi kreativitásának nincsenek korlátai.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!