elektromobilitás

Lízingszövetség: a villanyautók további támogatására lenne szükség

2017.04.03.

- A Magyar Lízingszövetség szakértői szerint rövid távon inkább a hibridmeghajtású autóké lehet a főszerep az új autók piacán, a villanyautók térnyeréséhez további ösztönzőkre lenne szükség.

A lízingszövetség közleményében kifejti: ahhoz, hogy a tisztán elektromos autók számában ugrásszerű növekedés legyen, többek között a mostaninál komolyabb mértékű ösztönzésre, valamint az áramkút-hálózat bővítésére lenne szükség, továbbá a villanyautók árának csökkenésére, aminek alapja a további műszaki fejlődés eredményeként mérséklődő előállítási költség.


Norvégiában és Hollandiában a pénzbeli ösztönzés, adómentesség mellett például a díjköteles utak és kompok ingyenes használata, a buszsávok megnyitása is hozzájárult a villanyautók elterjedéséhez. Az Európai Unióban 2016-ban 609 ezer alternatív meghajtású új autó talált gazdára, 4,1 százalékkal több, mint az előző évben. Ezen belül a hibridekből 2015-höz képest 27 százalékkal, 278 ezerre nőttek az eladások - derül ki a lízingszövetségnek az Európai Autógyártók Szövetségének adatai alapján készül összefoglalójából.

A tisztán elektromos autóknál (villanyautók) közel 5 százalékkal, 155 ezerre nőttek az eladások. A gázüzemű autóknál ugyanakkor 20 százalékos visszaesés volt, 176 ezret adtak el a kereskedők az unióban. A közleményben felidézik: Magyarországon tavaly ősz óta maximum 1,5 millió forintos állami támogatást lehet igényelni a villanyautókhoz. A szövetség tagvállalatai egyelőre nem érzékelnek növekedést a villanyautók piacán, kevesen kérnek finanszírozást elektromos autókra. Az alternatív hajtású autók közül az európai trendeknek megfelelően inkább a hibridek a népszerűek.


Magyarországon egyelőre ezres nagyságrendben futnak az utakon zöld rendszámos, tehát plug-in hybrid, vagy tisztán elektromos autók. Egyelőre a céges autóvásárlások fűtik a magyar autópiacot, és egyre több vásárló figyeli a fenntartási kiadásokat, amelyek a hibrideknél és villanyautóknál alacsonyabbak, mint a hagyományos autóknál. Ezért a lízingszövetség szerint a hibridek és a villanyautók fokozódó népszerűsége, a villanyautó-támogatási program hozzájárulhat a magyar flottapiac növekedéséhez - fejti ki Tóth Zoltán, a szervezet főtitkára.

A flottapiaci növekedésnek a nemzetközi példák alapján bőven van tere Magyarországon, ugyanis míg a nyugat-európai országokban a vállalkozások 50-80 százaléka alkalmazza ezt a megoldást a járműpark fenntartására, a magyar piacon 10 százalék körüli ez az arány. Hozzáteszik, a magyarországi flottapiac jól teljesít, 2016-ban az előző évhez képest 16 százalékkal, több mint 70 milliárd forintra nőttek az új kihelyezések a flottaszolgáltatásban. 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.03.20
Dr. Amit Patel hat évvel ezelőtt veszítette el a látását, ám ez sem akadályozta meg abban, hogy egy....
2019.03.20
A múlt héten Budapesten megrendezett „Szakma Sztár” verseny döntőjéről négy arany- és egy....
2019.03.20
Pótlóbusz jár a csömöri (H9-es) vonalon Cinkota és Csömör között, a HÉV az Örs vezér tere és....
2019.03.20
Lemondott a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke, döntését a szervezet elfogadta. ..
2019.03.20
A Mol bruttó 3 forinttal csökkentette szerdán a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát, a....
2019.03.19
Forgalomváltozások lesznek az M3-as autópálya mogyoródi szakaszán, megszűnik a Ring pihenőhely -....
2019.03.19
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke vendégeskedett a Kossuth Rádió és az M1 Ma reggel című....
2019.03.19
Életünk négy tenyérnyi gumifelületen múlik, mégis az autó legkevesebb figyelmet kapó része a....
2019.03.19
Egyetlen SUV-ja maradt a Mitsubishinek, aminek az ábrázatát eddig nem igazították az új....
2019.03.19
Ciro D'Oriano Olaszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....