WRC

Loeb vezet a Spanyol-ralin, Ogier autója elromlott

2019.10.26.

Az idei utolsó versenyére visszatérő kilencszeres világbajnok pénteken az utolsó szakaszon vette át a vezetést két csapattársa előtt. A világbajnoki címet már vasárnap megszerezheti Ott Tänak, ugyanis legközelebbi kihívója, Sébastien Ogier sok időt vesztett egy műszaki hiba miatt.

Sébastien Loeb méltó módon vágott vissza kritikusainak, akik szerint a kilencszeres világbajnok új csapatával, a Hyundai-jal még nem mutatott semmi érdemlegeset, hiszen 2019-ben öt verseny alatt csak 39 pontot szerzett. A korlátozott programot teljesítő francia sztár idén utoljára ült be az i20 WRC-be a Katalóniában megrendezésre kerülő Spanyol-ralin, de ezúttal a szokásosnál jobb előjelekkel várhatta a futamot, tavaly ugyanis 5 év szünet után itt tudott újra nyerni, még egy Citroën C3 WRC-vel.

Andrea Adamo Hyundai csapatfőnök kérésére kemény gumikkal rajtolt a murvás pályákon, az első két szakaszon, a hűvös időben, részben nedves pályákon ezért alig volt tapadása, viszont a nap maratoni hosszúságú harmadik szakaszám már megkezdte a felzárkózást. Ekkor a kopásnak jobban ellenálló gumik már jobban működtek, de még a nap közepi szerviz idején is csak a hatodik volt a szakaszgyőzelem ellenére. Azonban Loeb délután még két szakaszt is meg tudott nyerni (részben a kedvező, késői rajtpozíciója miatt), és a nap végére átvette az első helyet két csapattársa előtt: a világbajnoki címre még halvány eséllyel pályázó Thierry Neuville-t 1,7, az egész nap remekül teljesítő, és sokáig vezető, hazai pályán versenyző Dani Sordót 5,9 másodperccel előzte meg.

„Igazán keményen nyomtam az utolsó szakaszon” – nyilatkozta a 45 éves Loeb, aki a hatodik, záró gyorsaságin Tänaknak közel 19, Ogier-nek pedig közel 27 másodpercet adott, és csak Kris Meeke tudott 10 másodpercen belül maradni hozzá. „Remek volt a tapadás, keményen próbálkoztam a rajttól kezdve az utolsó méterig. Hihetetlen, hogy a csapatunk három autója áll az első három helyen. Nem hittük volna, hogy így alakul, és én sem hittem, hogy vezetni fogok pénteken” – tette hozzá a sportág francia legendája.

A bajnokságot vezető Ott Tänak ötödikként zárta az első napot. Állítása szerint a határon autózott a Toyota Yaris WRC-vel, de mivel elsőként kellett rajtolnia, ő tisztította a köves pályákat a többiek előtt, ami némi időveszteséggel járt számára. Azonban a vb pontversenyben 28 ponttal mögötte álló Sébastien Ogier sokkal rosszabbul járt nála, mert a Citroënjében a második szakaszon felmondta a szolgálatot a szervokormány egy lelazult hidraulikacső miatt.

Így a hatszoros világbajnoknak kormányrásegítés nélkül kellett a két hosszú pályát teljesítenie, ami miatt több mint 3 percet vesztett, teljesen kimerült, a keze fel is hólyagosodott. Pedig Ogier az első rövid gyorsaságit még megnyerte, ami azt mutatja, hogy egyértelműen a győzelemre tört, hogy életben tartsa reményeit a hetedik vb-címre. Erre most már egyre kevesebb az esélye, mivel a nap végén a 17. helyre esett vissza, több mint 4 percre Loebtől.

Ogier idővesztesége miatt már csak Thierry Neuville-nek van egy parányi esélye arra, hogy megszerezze az egyéni vb-címet Tänak elől. A Hyundai belga versenyzője ennek megfelelően remekül vezetett, és már a nap elejétől az élmezőnyben autózott. Ne legyenek kétségeink afelől, hogy ha vasárnap valamelyik csapattársa előtte lesz, akkor maguk elé fogják engedni, de még egy győzelem is kevés lehet neki ahhoz, hogy maradjon matematikai esélye a novemberi szezonzáró versenyre, Ausztráliára.

A toyotás Kris Meeke egy remek záró gyorsaságival jött fel a negyedik helyre, de természetesen ő is előzékeny lesz vasárnap Tänakkal, ha a csapatérdek úgy kívánja. Jari-Matti Latvala délelőtt rosszul ment, délutánra viszont változtattak a Toyotája beállításain, amitől megtáltosodott, visszatért az önbizalma, és nyolcadikról a hatodik helyre jött fel. A legjobb 10-be még Elfyn Evans, Teemu Suninen, (mindkettő Ford), Kacuta Takamoto (Toyota) és a WRC2 Pro kategória éllovasa, Mads Ostberg (Citroën) fért be.

Esapekka Lappi motorhiba miatt esett ki, de szombaton a Rally2 szabályok miatt újra indulhat, jelentős büntetéssel. Szombatra nagy munkával a csapatok átépítik az autókat aszfaltos specifikációra, ugyanis a katalán verseny további része már szilárd burkolaton zajlik majd. Szombaton hét gyorsasági, összesen 121 km száguldás vár a mezőnyre.

 

Az állás péntek este:

1

Sebastien Loeb, D.Elena

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1ó21p24.7s

2

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1.7s

3

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

7.6s

4

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

13.0s

5

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

21.7s

6

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

30.1s

7

Elfyn Evans, S.Martin

M-Sport Ford WRT

Ford

44.0s

8

Teemu Suninen, J.Lehtinen

M-Sport Ford WRT

Ford

51.8s

9

Kacuta Takamoto, D.Barritt

Tommi Makinen Racing

Toyota

1p50.3s

10

Mads Ostberg, T.Eriksen

Citroen Total WRT

Citroen

2p59.8s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....