Bemutató

Lopakodó üzemmód – új Jaguar I-PACE

2018.06.11.

Csaknem egy évvel a honi forgalmazásának megkezdése előtt bemutatták a Jaguar legújabb és egyben teljesen elektromosmeghajtású modelljét az I-PACE-t. A PACE család legújabb tagja nemcsak az origót jelenti a márka elektromos szekciójában, hanem egy jövőbemutató üzenet is

Jónéhány évvel ezelőtt bizony sokan elsiratták már a brit autógyártás tradicionális márkáját a Jaguar-Land Rovert. A betegeskedő céget a Ford tulajdonlása után 2008-ban a TATA Motors vásárolta meg és rázta gatyába. Az indiai megakonszern nem kevesebb, mint 3 milliárd fontot költött a paletta megújítására és új modellek kifejlesztésére, így ennek köszönhetően újra magára talált a nagymacska. 2009 óta a vállalat megháromszorozta eladásait, új fejlesztésekbe kezdett, aminek célja, hogy úgynevezett technológia céggé váljon, ami nem véletlen, hiszen a ma autóipara is efelé mutálódig, amiben már új prioritások jelentik a célokat. A világ autógyártása gőzerővel halad az elektromos autózás irányába, emiatt nem kétséges, hogy ezt a fonalat minden piaci résztvevőnek fel kell vennie, ha versenyben akar maradni.

A Jaguar a Panasonic-kal közösen kezdte el bontogatni a szárnyait az elektromomeghajtás irányába, aminek köszönhetően első lépcsőként belépett a Formula E versenysorozatba. Némi hajítással azt is mondhatjuk, hogy az ott szerzett tapasztalatok kamatai köszönnek vissza az I- PACE -ben is, amivel a márka egyben ki is lépett az elektromos autók piacára. A PACE család immáron harmadik tagja az F és az E felségjelű társai mellett. A PACE a márka SUV tagozata modellpalettán belül, ennek ellenére a most debütáló villanyos verzióban nyomokban sem lehet felfedezni a SUV-os vagy crossoveres jelleget. A külcsín kupésított sziluettje inkább gran turizmós, sem mint terepes. Viszont legyen, bármi a meghatározás egy biztos állati jól néz ki. Az alkalmazott technológiájánál fogva összkerékmeghajtással is rendelkezik, ez talán betudható némi szabadidőautós génnek. De, nézzük közelebbről!

A hazai forgalmazóhoz érkező példány előszériás gyártás, tehát minden bizonnyal még lesznek apróbb változtatások, de futballnyelven szólva már ráadták a stopliscipőt. A fejlesztések a legapróbb részletességgel szolgálják ki az elektromosmeghajtást. A légellenállási együttható a lehető legkisebb értékre való optimalizálása volt egyik fő csapásirány. Ezért az alumínium karosszériáján számos légbeömlő kapott helyet. Mindenképpen az egyik legszembetűnőbb megoldás az egykori géptető síkjában kialakított légcsatornanyílás. Az I-PACE megkapta a Velarban debütáló síkba húzódó ajtókilincseit is. Az aerodinamikai gyorsleltárt pedig a diffúzor zárja. A kialakítások összessége 0,29 Cw értéket eredményezett.

Természetesen a hovatartozás stílusjegyei mindenhol megjelennek az I-PACE -n, így hűtőmaszk vagy a LED-es nappalifény penge alakja illetve a hátsólámpatest szintén világítódiódás vonalvezetése az első pillanatban felismerhetővé teszi az autót.

A F-PACE-szel megegyező tengelytávnak köszönhetően az utastérben is bőséges a helykínálat. Az enteriőr elegáns sportosságot sugároz, minimáldizájnja száműzte a gombokat. A teljesen digitalizált műszerfal központjában a 10 colos érintőképernyő az uralkodó elem, alatta – szintén a Velarhoz hasonló módon – egy újabb monitor kapott helyet, amin a klíma értékeit olvashatjuk le. Egy szeplő azért van a képen itt is, mint a nemrégiben bemutatott Citroen Cactuson óriási üvegtető van a fejünk fölött. Ez önmagában nem lenne baj, de, ahogy a francia márkánál itt sincs árnyékoló roló. Jó lehet mind a két gyártónál high-tech über szigetelt üvegtechnikáról beszélnek, de azért én szkeptikus vagyok ezzel. Az I-PACE olyan gondossággal lett megtervezve, hogy ezt a megoldás nem is nagyon érthető, legalább napelem lenne a tetőben, már jobb lenne az optika.

Az autó teljesítménye 400 lóerő és egészen pontosan 696 Nm nyomatékot abszolvál. Az első pillanatban rendelkezésünkre álló teljesítmények köszönhetően 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet. Az autó alján végigfutó 90 KWh lítium-ion akkumulátorok az első és hátsó tengelyek motorjait táplálja. A két villanyos erőforrás folyamatosan kapcsolatban áll egymással, így a kerekek felé minden helyzetben az optimális nyomatékot biztosítja. Hatótávolsága 480 kilométer, de számos takarékos megoldást is alkalmaztak, ami kíméli az aksikat.  Például az I-PACE akkumulátorainak hőjét is felhasználja, így mind a fűtés, mind a hűtési rendszerre rásegít, ami kíméli az energiaforrást.

A teljesen lemerült akku mindössze 40 perc alatt 80 százalékra tölthető egyenáramú gyorstöltővel (100kW); vagy 15 perc alatt akár 100 extra kilométerre elegendő töltést vehetünk fel.  Váltóáramú otthoni fali töltődoboz (7kW) használatával ugyanez a 80%-os töltöttségi szint alig több mint 10 óra alatt érhető el; ez a megoldás ideális az I-PACE éjszakai töltésére.

A Jaguar elektromos autójának forgalmazása 2019. márciusában kezdődik meg. Nem végleges információ szerint az  I-PACE alapára 24 millió forintról indul majd, aki azonban első látásra szerelembe esett, az már most megrendelheti némi készpénz befizetése ellenében.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.06.20
Bár várhatóan bevetik továbbfejlesztett erőforrásukat, és a hosszú egyenesek papíron kedveznek....
2018.06.19
Mit tanuljon a gyerek, hogy 10 év múlva legyen munkája? ..
2018.06.19
Újra dobogós helyen végzett a 2018-as Kamion Európa-bajnokságon az OXXO Hungary Truck Racing Team.....
2018.06.19
Több mint 507 ezer gépkocsit hív vissza az Amerikai Egyesült Államokban a Kia Motors Corp. a....
2018.06.19
Darko Drljevic Montenegróból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.06.19
Több mint 246 millió eurót (körülbelül 80 milliárd forintot) biztosít az Európai Unió kohéziós....
2018.06.19
Oldtimer autókkal is készül szombatra, a 2018-as Múzeumok éjszakájára a Budapesti Történeti Múzeum....
2018.06.19
A BMW Group Magyarország márkanagykövete, Osvárt Andrea színésznő, modell és producer egy....
2018.06.19
Diákok ezrei készülnek, hogy új rekordokat állítsanak fel üzemanyaghatékony autóikkal a Shell Eco-....
2018.06.19
Eldőlt a hónapok óta húzódó kérdés: 2019-től a Red Bull már nem Renault motorokat használ.   ..