Modell autók

LRP S10 Twister

2016.05.13.

Jó pár éve már, hogy az elektromos RC autók utolérték illetve bizonyos aspektusban le is hagyták robbanó motoros társaikat. Részben áruk, részben pedig igénytelenségüknek hála. Mostani autónk egy nagyszerű képviselője ennek a brancsnak. Egy kedvező árfekvésű, de már szénkefe nélküli motorral felszerelt autóról van szó: az LRP S10 család Twister Short Course ( SC ) autójáról.

Szerző: Nagy Lajos

Hátsókerék hajtásos alvázon elhelyezet motor a hátsó tengely mögött található, míg a vevő illetve szabályzó az autó gerincét alkotó akkumlátor tartó mellet kapott helyet. A vevő, valamint a kormányszervó külön cseppálló házban lett elhelyezve, amely a kültéri használatnál szinte elengedhetetlen. No persze nem lesz egyből tengeralattjáró az autóból, de nem is kell elfehérednünk, ha szeretett gépünk áthajt egy kis pocsolyán.

Az autó belső szerkezeti elrendezése, egy szerelő álma. Minden átlátható, áttekinthető. Ami igen fontos egy ilyen járgánynál, hisz lássuk be ez egy modellautó, ami mindenféle tuning nélkül 40 de akár 50km/h-val is tud menni, nem kevesebb törődést igényel mint az 1:1-es igazi.

A modellautó karosszériája az igen rugalmas lexán-ból készült, gyárilag festve és matricázva szállítják. Külsőleg leginkább egy Dakar ralis autóra emlékeztet.

Rugózása nagyon valósághűvé teszi az autót. Emiatt pedig futás közben is megkapó látványt nyújt. 

A csomag tartalmazza a távirányítót, az autót készre szerelve valamint pár apróságot és a gép leírását. Viszont nem tartalmazza az akkumlátort. Ezt külön kell beszereznünk, valamint az akkumulátor töltésére szolgáló töltőt. Ez a kettő, nagyjából egy 15000-20.000forint magasságában már beszerezhető. Ezeket a www.modell.hu-n néztem ki. Jó magam kettő 5200mah LiPo (lithium polymer ) és egy komolyabb úgynevezett inteligens töltőt választanék hozzá, ami később akár az igazi autóm akkumlátorát is feltudja tölteni.

Bár így az autóval együtt kicsit feljebb már majdnem 120.000Ft magasságába emelkedünk, de kényelmesen kihozható egy óra játék is egy ilyen csomaggal. Érdekes még, hogy a gyártó már a doboz oldalán hirdeti az autó tunning lehetőségeit. Ami igen csak tág lehetőségeket add. A lengőkarok, toronymerevítők, de még a motorra is tud alternatívát ajánlani.

Végeredményben egy már a dobozból kivéve is nagyon komoly autót kapunk, amit könnyen tunningolhatunk. Valamint, itthon is jó alkatrész ellátásának köszönhetően sokáig örülhetünk a használatának. Valamint elmondható, hogy ez az autó már könnyen utat tud nyitni egy tanulási folyamatnak. Amivel a későbbiekben magunk tudjuk szerelni és karbantartani a gépet és belépés lehet a komolyabb kategóriák felé.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....
2024.05.06
Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért....