autógyártás

Magas költségek rontják a világ autóiparának nyereségességét

2018.11.28.

A nyersanyagárak növekedése és az elektromos mobilitásra való átállás beruházásigénye, valamint az importvámháború miatt megemelkedett költségszint világszerte olyannyira leszorította az autógyártók nyereségességét, amire a globális pénzügyi válság óta nem volt példa - állapítja meg az EY pénzügyi tanácsadó vállalat kedden publikált tanulmánya. 

A harmadik negyedévben az EY tanulmánya szerint 2009 óta első alkalommal 3,7 százalékkal 18,4 millióra csökkent a világszerte eladott gépkocsik száma. (A JATO Dynamics adatai szerint 2017-ben 2,3 százalékkal 82 millióra nőtt a személygépkocsi-eladások száma.)

A legtöbb autót a harmadik negyedévben a Toyota értékesítette, 2,64 milliót, a második helyet a Volkswagen konszern szerezte meg 2,4 millióval, a harmadik helyre pedig a General Motors került 1,98 millióval.

Az autógyárak összesített adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye pedig a július-szeptemberi negyedévben 3,3 százalékkal 19,3 milliárd euróra csökkent. 

A jen gyengülésének köszönhetően a Toyota a globális trenddel ellentétben 10,9 százalékkal növelni tudta működési eredményét.

A német autógyárak eladásai kevésbé csökkentek ugyan a globális átlagnál, 2,7 százalékkal, működési eredményük azonban 7,6 százalékkal 6,9 milliárd euróra csökkent. 

A német autógyártók különösen nehéz helyzetben vannak Peter Fuß, az EY szakértője szerint. Egyrészt azért, mert a már eddig is mintegy 30 milliárd eurós költséget okozó dízelválság utóhatásai nem szűnnek újabb és újabb terheket róni rájuk, másrészt azért, mert hátrányos devizaárfolyam-hatások terhelték meg eladásaikat és bevételeiket. Mindemellett az Egyesült Államok és Kína között fellángolt kereskedelmi ellentétek is csak tovább fokozták a német autógyárak problémáit.

Az elektromos mobilitásra való átállás, a mobilitási szolgáltatások, a járműtechnológiai digitalizáció és a vezető nélkül közlekedő járművek kifejlesztésének több milliárd eurós beruházási igénye miatt az EY szakértői belátható időn belül nem számítanak az autógyártók nyereségességének a javulására. 

Az ágazatnak hozzá kell szoknia az elmúlt rekordévekben megszokottnál szerényebb nyereségességhez - foglalta össze a tanulmány megállapításait Constantin Gall, az EY autóipari és közlekedési szakértője.

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..
2024.04.26
Hello Budapest! Hello Belváros! Az eddig is nyüzsgő Károly körút újabb nevezetességgel bővült, itt....
2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....