autóút

A magyarok több mint fél órát is hajlandók autózni a bevásárlásért

2014.07.20.

A magyar vásárlók 40 százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot, ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak.

Borbély Gábor, a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég,  régiós piackutatási vezetője a társaság által készített felmérés  eredményét az MTI-nek bemutatva elmondta: a 21 országban,  ezer fős mintákon elvégzett felmérés másik magyar jellemzője az  volt, hogy a vásárlók ragaszkodnak a megszokott bevásárló  központjukhoz, így az első generációs létesítményeket megéri  felújítani.  
   

Hozzátette: a felmérés azért egyedülálló, mert eddig csak  egy-egy bevásárlóközpont vonzását vizsgálták, most viszont mód nyílt  az európai szokások összehasonlítására is. Így markánsan elkülönül  Észak- és Dél-Európa, de külön kellett kezelni a kettő közötti  országokat is. 

Elmondta, míg Dél-Európában - némi túlzással - az emberek a  plázákban élnek, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be  oda.

Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott és milyenek az  árak. A vásárlást követően pedig távoznak. 

A közöttük elhelyezkedő országokban vannak elvárt szolgáltatások  - például hogy legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában,  illetve legyenek jók az éttermek és biztonságos legyen a hely - de a  látogatás módja inkább az északi mintát követi. 

A kutatás szerint a környező országok közül például Románia a  déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik.  Magyarország viszont a köztes - egyébként legnépesebb -  országcsoportot követi. 

Borbély Gábor elmondta: miután Magyarországon az utóbbi években  nem épültek új plázák és visszaesett a kiskereskedelem  teljesítménye, ezek is hozzájárulhattak ahhoz, hogy a meglévő  bevásárlóközpontok felújítása került előtérbe. Erre jó példa az első  generációs Pólus bevásárlóközpont - tette hozzá. 

A felmérés része volt az internetes - on-line - vásárlás  számbavétele is. A magyar vásárló az interneten tájékozódik, majd az  üzletben vásárolja meg a kiválasztott árut. Ez a felmérés szerint  fontos jelzés a kereskedőnek, hiszen jó internetes platform nélkül  nem tud vevőket szerezni. Ugyanakkor nem kell félni az üzlet  fenntartásától, hiszen az informálódás után betér oda a vásárló -  áll a tanulmányban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.21
Még kézzel építették az első Nissan Silviákat, és azok is leginkább Japánon belül maradtak. ..
2024.05.21
A BYD, a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója nehezen tud betörni a német autópiacra,....
2024.05.21
A Singapore Airlines szerint egy ember meghalt, és több mint 30-an megsérültek a súlyos....
2024.05.21
A győri rendőrök az állampolgárok segítségét kérik egy közlekedési bűncselekmény ismeretlen....
2024.05.21
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.21
Az elektromos autózás immár nem a jövő, hanem a jelen: ezt bizonyítja Szolnok, ahol újabb....
2024.05.21
Az oroszországi új autóeladások októberben 159,2 százalékkal 112 ezer 238-ra emelkedtek éves....
2024.05.21
Claire Legras, Franciaország budapesti nagykövete volt a Széchenyi István Egyetem vendége....
2024.05.21
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti....
2024.05.21
Idén nyártól az újonnan regisztrált autóknak kötelezően tartalmazniuk kell majd feketedobozt - írja....