Beszállítók

A magyarországi Bosch csoport erős növekedésről számolt be

2014.05.23.

A különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítójaként ismert Bosch 2013-ban 15 százalékkal, 719 milliárd forintra növelte teljes magyarországi árbevételét, beleszámítva a saját és résztulajdonú vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységeket is.

Javier González Pareja, a magyarországi cégcsoport vezetője

A magyar piacon realizált forgalom több mint 20 százalékkal emelkedett, így elérte a 161 milliárd forintot (az előző évi korrigált adat: 133 milliárd forint). „2013 minden tekintetben a dinamikus növekedés éve volt a magyarországi Bosch csoportnál: a feléledő keresletnek köszönhetően növelni tudtuk árbevételünket, komoly létszámbővítést hajtottunk végre, és növeltük a kutatásra és fejlesztésre szánt kiadásokat is” – sorolta Javier González Pareja, a magyarországi cégcsoport vezetője a vállalat éves budapesti sajtótájékoztatóján. „Bízunk abban, hogy a fejlődés folytatódik Magyarországon: idén is számítunk az árbevétel növekedésére, valamint a magyarországi kutatási és fejlesztési tevékenységünk további erősítésére” – tette hozzá.

Erősödő jelenlét – már három fejlesztési központ Magyarországon

Magyarország egyre fontosabb K+F központtá válik a Bosch csoporton belül. Az elmúlt négy év során a Bosch több mint kétszeresére növelte kutatási és fejlesztési ráfordításait az országban, ami jól jelzi a magyar mérnökök munkájának elismerését. A 2013-as pénzügyi évben a vállalat 19 milliárd forintot invesztált a magyarországi K+F területen, ami az előző évhez képest több mint 10 százalékos növekedést jelentett.

A budapesti autóipari és a miskolci elektromos kéziszerszám fejlesztési központ után a Bosch nemrégiben nyitotta meg harmadik fejlesztési bázisát Miskolcon, amely szintén az autóiparhoz kapcsolódik. „Cégünk új, miskolci indítómotor- és generátor-fejlesztési központjának megnyitása igazi mérföldkő a magyarországi Bosch csoport számára” – mondta González. Az ehhez kapcsolódó, 2017-ig tervezett beruházások értéke összesen 594 millió forint. Jelenleg 40 mérnököt foglalkoztat a központ, de a tervek szerint a létszám 2016-ig több mint kétszeresére emelkedik.

A sikeres innováció kiemelkedő példája a tavaly 10. születésnapját ünneplő IXO, amely 2003-ban az első lítium-ion akkumulátoros csavarozó volt a világon. Növekvő népszerűségét bizonyítja, hogy egy évtized alatt csaknem 7,5 millió darabot gyártottak le belőle a miskolci Robert Bosch Power Tool Kft.-nél.

Tavaly a Bosch új, magyarországi központi bázisának első ütemét is megnyitotta Budapesten. A létesítmény 350 értékesítési, adminisztrációs és műszaki munkatársnak ad otthont. A tervek szerint a Bosch 2015-ig 30 milliárd forint összértékű beruházást végez majd Budapesten. A létesítmény teljes területe 50 ezer négyzetméter lesz, ami hat futballpálya területének felel meg. Ennek része a Budapesti Fejlesztési Központ is, ez az épület jelenleg építési fázisban van. A központ 2015-ben készül el, a jelenleg bérelt irodákban dolgozó mérnökök közül mintegy 1000 fő költözik majd ide. Az új épületegyüttes az egyik jelentős központja lesz a Bosch csoport nemzetközi kutatási és fejlesztési tevékenységeinek. „Büszke vagyok arra, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ az egyik legfontosabb fejlesztési bázissá vált a Bosch csoporton belül” – szögezte le González.

2013-ban a Bosch a hatvani autóipari gyárat is 2 ezer négyzetméterrel bővítette, így a gyár területe már meghaladja a 92 ezer négyzetmétert. Az új irodai szárny – amelyben beszerzési és logisztikai tevékenységeket folytatnak – 100 új munkaállomást eredményezett. A hatvani gyár nemcsak termékvolumenek jubileumait ünnepli – a tíz milliomodik műszerfal, a harminc milliomodik fedélzeti vezérlő vagy a hatvan milliomodik érzékelő legyártását –, hanem idén ünnepli a gyártás elindításának 15. évfordulóját is.

700 új munkahely a magyarországi Bosch csoportnál

„A magyarországi Bosch jól képzett munkaerő-állománya és a magyar mérnökök nemzetközi szinten is versenyképes tudása nyomán az innovációból magas hozzáadott értékű termékek és egyedülálló technológiák születtek, életre tervezve” – mondta Gonzalez. A magyarországi Bosch csoport tavaly is élen járt a munkahelyteremtésben, hiszen közel 700 új munkahelyet hozott létre. Ennek eredményeként a létszám csaknem 8 900 főre emelkedett (a korrigált előző évi adat: 8 200 fő). Az összes nem konszolidált vállalat – mint például az egri ZF Lenksysteme Kft. – beszámításával együtt a magyarországi Bosch csoportnál jelenleg több mint 9 600 fő dolgozik. Ezzel egyidejűleg a Bosch Magyarországon évek óta töretlenül a legvonzóbb magyarországi munkáltatók között van. Idén az előkelő harmadik helyet szerezte meg a munkahelyek versenyében az Aon Hewitt és az AIESEC Munkáltatói Márka Kutatásában.

A Bosch csoport üzleti kilátásai 2014-ben, világszinten

A Bosch 3 és 5 százalék közötti árbevétel-növekedésre számít 2014-ben. A vállalat jövőbeni üzleti tevékenységének egyik fókuszpontja az internetes termékek és szolgáltatások. A felhalmozott hardware know-how és a széles körű technológiai ismeretek birtokában a technológiák és szolgáltatások szállítója készen áll arra, hogy elmozduljon ebbe az irányba. „A Bosch hagyományos erősségei – az innovációs erő, a magas minőségi színvonal, a globális jelenlét és a vállalati kultúra integrációs ereje – szintén értéket képviselnek a hálózatba kapcsolt világban” – szögezte le Dr. Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke a vállalat közelmúltban megrendezett németországi éves sajtótájékoztatóján. Emellett a Bosch piacvezetőnek számít a mikromechanikai érzékelők (MEMS) terén is, ami kulcstechnológiát jelent a termékek internetes hálózatba kapcsolása esetén. Az érzékelők a technikai támogatás új formáját teszik lehetővé a mindennapokban – ilyen például a saját magát vezető autó vagy az intelligens otthon. A Bosch stratégiai célkitűzése, hogy megoldásokat hozzon létre a hálózatba kapcsolt mobilitás, a hálózatba kapcsolt gyártás, a hálózatba kapcsolt energiarendszerek és a hálózatba kapcsolt épületek számára.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A mexikói autóipar történetének egyik legsikeresebb hónapját tudhatja magáénak: idén áprilisban 14....
2024.05.11
Az első vidéki trolibuszjárat Szegeden indult 1979. április 29-én. A 45 éves évfordulón újra 2....
2024.05.11
Idén egy szavazás keretei között a lakosság arról dönthet, melyik városban alakítsanak „okossá”....
2024.05.11
A közlekedési kultúra napján a 75 éves kelenföldi autóbuszgarázs nyitja meg kapuit a látogatók....
2024.05.11
Kínában 1,55 millió új személyautót értékesítettek áprilisban, 9,6 százalékkal kevesebbet az előző....
2024.05.11
Zolder, Mugello, Assen, Spa, Oschersleben, Portimao, Hungaroring és Silverstone.  ..
2024.05.11
Az új közlekedési szabályrendszer fokozottabb védelmet nyújt majd a közlekedés legvédtelenebb....
2024.05.11
Május 11. a biztonságtudatosan, környezettudatosan, udvariasan közlekedő emberek ünnepnapja. ..
2024.05.11
Összehangolt közlekedésrendészeti akciót tart a rendőrség, amely elsősorban a tehergépjárművek és....
2024.05.11
Fedélzeti kamera buktatta le a budapesti személyszállító kisiparost, akinek jó lenne, ha elvennék....