közlekedésbiztonság

Már ma tudja a Ford, hogy holnap hol lesz baleset

2018.12.12.

A balesetek helyszíne előre azonosítható a Ford szerint, amely bemutatta, hogy a big data elemzés miként teheti biztonságosabbá a városokat.

Gyakran csak a balesetek bekövetkezése után derül ki bizonyos kereszteződésekről vagy útszakaszokról, hogy veszélyt jelentenek az autóvezetőkre, kerékpárosokra és gyalogosokra nézve. Most a Ford kidolgozott egy eszközt, aminek révén big data adatelemzéssel azonosíthatók azok a helyszínek, amelyek az intézkedések hiányában potenciális baleseti helyszínek lehetnek a jövőben. Ennek érdekében a vállalat Intelligens Mobilitás részlege az utóbbi év során 1 millió kilométernyi autózás és autóvezetői viselkedés adatait rögzítette Londonban és környékén. A kutatók nyomon követték a városban megtett utakat, és igen részletes adatokat rögzítettek az autóvezetés eseményeiről, például a fékezésről vagy a fékezés erősségéről, illetve azt is naplózták, hogy bekapcsolt-e a vészvillogó. Ez segített a „majdnem balesetek” azonosításában.

ezután pedig a Ford összevetette ezt az információt a tényleges baleseti kimutatásokkal, és kidolgozott egy algoritmust a jövőbeni, valószínűsíthető baleseti helyszínek azonosítására. A részvevők hozzájárulásával rögzített és kiértékelt adatokat felhasználó jelentés a városban közlekedő 160 áruszállítóval több mint 15 000 nap során, több mint 1 millió kilométernyi autózás alapján született. Az áruszállító flotta több mint 1 millió megtett kilométere – ami akkora távolság, mint hússzor megkerülni a Földet – 500 millió adatpontot eredményezett.

A Ford arra törekszik, hogy intelligens járművekkel lásson el intelligens okos világot. A vizsgálatban részvevő minden egyes járműben volt egy egyszerűen csatlakoztatható adatrögzítő, ami naplózta az utazást, majd egy felhőbe töltötte fel az adatokat elemzés céljából. Az így nyert információkat a Ford globális adatkutató és elemző csapatának munkatársai elemezték egy interaktív kezelőfelület segítségével; ez a technológia nemcsak városi környezetben, hanem bármilyen utaknál alkalmazható.

Emellett a vizsgálat egyéb lehetőségekre is kiterjedt – például arra, hogy a csúcsidőn kívüli idősávokba ütemezett kiszállítások hogyan könnyíthetik meg minden úthasználó életét, illetve hogy az utazási adatok miként segíthetnek megtalálni az ideális helyeket az elektromos járművek feltöltő pontjaink telepítéséhez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.07.15
A Mol emeli 7 forinttal a benzin, és 5 forinttal a gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán - értesült....
2019.07.15
Félszázzal kevesebb ember vesztette életét az év első felében, mint tavaly ugyanebben az időszakban....
2019.07.15
A McLaren idei fejlődése a szezon talán legmeglepőbb és legpozitívabb hozadéka. Biztosak lehetünk....
2019.07.15
Levkovskiy Nikolay Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.07.15
Továbbra is azt tesszük, ami a feladatunk: gépjárműveket - köztük hazánk legnépszerűbb autóját, a....
2019.07.15
2019. július 15-től Reinhard Münster (56) veszi át a Mercedes-Benz Hungária Kft. vezetését. Az....
2019.07.15
A Széchenyi István Egyetemen 17 mérnökhallgató vesz részt a Development Camp elnevezésű négyhetes....
2019.07.15
Az akkumulátorok hosszabb élettartama érdekében a Bosch új felhőalapú szolgáltatásokat fejleszt,....
2019.07.15
Vajon rá tudja-e venni az autósokat a BMW, hogy kiszálljanak volánjaik mögül, s a zsúfolt városi....
2019.07.15
A NOVOFER Alapítvány Kuratóriuma kéri a gazdasági tevékenységet folytató társaságok-, a kutatással....