közlekedésbiztonság

Már ma tudja a Ford, hogy holnap hol lesz baleset

2018.12.12.

A balesetek helyszíne előre azonosítható a Ford szerint, amely bemutatta, hogy a big data elemzés miként teheti biztonságosabbá a városokat.

Gyakran csak a balesetek bekövetkezése után derül ki bizonyos kereszteződésekről vagy útszakaszokról, hogy veszélyt jelentenek az autóvezetőkre, kerékpárosokra és gyalogosokra nézve. Most a Ford kidolgozott egy eszközt, aminek révén big data adatelemzéssel azonosíthatók azok a helyszínek, amelyek az intézkedések hiányában potenciális baleseti helyszínek lehetnek a jövőben. Ennek érdekében a vállalat Intelligens Mobilitás részlege az utóbbi év során 1 millió kilométernyi autózás és autóvezetői viselkedés adatait rögzítette Londonban és környékén. A kutatók nyomon követték a városban megtett utakat, és igen részletes adatokat rögzítettek az autóvezetés eseményeiről, például a fékezésről vagy a fékezés erősségéről, illetve azt is naplózták, hogy bekapcsolt-e a vészvillogó. Ez segített a „majdnem balesetek” azonosításában.

ezután pedig a Ford összevetette ezt az információt a tényleges baleseti kimutatásokkal, és kidolgozott egy algoritmust a jövőbeni, valószínűsíthető baleseti helyszínek azonosítására. A részvevők hozzájárulásával rögzített és kiértékelt adatokat felhasználó jelentés a városban közlekedő 160 áruszállítóval több mint 15 000 nap során, több mint 1 millió kilométernyi autózás alapján született. Az áruszállító flotta több mint 1 millió megtett kilométere – ami akkora távolság, mint hússzor megkerülni a Földet – 500 millió adatpontot eredményezett.

A Ford arra törekszik, hogy intelligens járművekkel lásson el intelligens okos világot. A vizsgálatban részvevő minden egyes járműben volt egy egyszerűen csatlakoztatható adatrögzítő, ami naplózta az utazást, majd egy felhőbe töltötte fel az adatokat elemzés céljából. Az így nyert információkat a Ford globális adatkutató és elemző csapatának munkatársai elemezték egy interaktív kezelőfelület segítségével; ez a technológia nemcsak városi környezetben, hanem bármilyen utaknál alkalmazható.

Emellett a vizsgálat egyéb lehetőségekre is kiterjedt – például arra, hogy a csúcsidőn kívüli idősávokba ütemezett kiszállítások hogyan könnyíthetik meg minden úthasználó életét, illetve hogy az utazási adatok miként segíthetnek megtalálni az ideális helyeket az elektromos járművek feltöltő pontjaink telepítéséhez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.05.21
Korán reggel teljes szélességében lezárták az M7-es autópályát Martonvásárnál kedden, mert lovak....
2019.05.21
A 70 éves háromszoros Forma-1-es világbajnok hétfőn halt meg - jelentette kedden az osztrák....
2019.05.21
A Suzuki rendőrökkel, polgárőrökkel, mentősökkel közösen figyelmeztet a körültekintő közlekedés....
2019.05.20
A Lexus az európai piacot Japánban gyártott modellekkel szolgálja ki, az észak-amerikai ellátásában....
2019.05.20
Az Autós Nagykoalíció zászlajára tűzte, hogy a szabályok sulykolása és a logikai érvek helyett (és ....
2019.05.20
A Fraunhofer Kutatóintézet lézeres eljárást és szalagozást alkotott meg a jövő hibrid....
2019.05.20
Ilya Katz Izraelből küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2019.05.20
Európa egyik legnagyobb autós felmérésében folytatja sikersorozatát a Peugeot 3008. Több tízezer....
2019.05.20
- A hagyományos járművek mellett önvezető és elektromos hajtású gépkocsik tesztelésére alkalmas....
2019.05.20
A Scania működési bevétele 2019. január-márciusa között 27 százalékkal, azaz 4207 millió (3315)....