közlekedésbiztonság

Már ma tudja a Ford, hogy holnap hol lesz baleset

2018.12.12.

A balesetek helyszíne előre azonosítható a Ford szerint, amely bemutatta, hogy a big data elemzés miként teheti biztonságosabbá a városokat.

Gyakran csak a balesetek bekövetkezése után derül ki bizonyos kereszteződésekről vagy útszakaszokról, hogy veszélyt jelentenek az autóvezetőkre, kerékpárosokra és gyalogosokra nézve. Most a Ford kidolgozott egy eszközt, aminek révén big data adatelemzéssel azonosíthatók azok a helyszínek, amelyek az intézkedések hiányában potenciális baleseti helyszínek lehetnek a jövőben. Ennek érdekében a vállalat Intelligens Mobilitás részlege az utóbbi év során 1 millió kilométernyi autózás és autóvezetői viselkedés adatait rögzítette Londonban és környékén. A kutatók nyomon követték a városban megtett utakat, és igen részletes adatokat rögzítettek az autóvezetés eseményeiről, például a fékezésről vagy a fékezés erősségéről, illetve azt is naplózták, hogy bekapcsolt-e a vészvillogó. Ez segített a „majdnem balesetek” azonosításában.

ezután pedig a Ford összevetette ezt az információt a tényleges baleseti kimutatásokkal, és kidolgozott egy algoritmust a jövőbeni, valószínűsíthető baleseti helyszínek azonosítására. A részvevők hozzájárulásával rögzített és kiértékelt adatokat felhasználó jelentés a városban közlekedő 160 áruszállítóval több mint 15 000 nap során, több mint 1 millió kilométernyi autózás alapján született. Az áruszállító flotta több mint 1 millió megtett kilométere – ami akkora távolság, mint hússzor megkerülni a Földet – 500 millió adatpontot eredményezett.

A Ford arra törekszik, hogy intelligens járművekkel lásson el intelligens okos világot. A vizsgálatban részvevő minden egyes járműben volt egy egyszerűen csatlakoztatható adatrögzítő, ami naplózta az utazást, majd egy felhőbe töltötte fel az adatokat elemzés céljából. Az így nyert információkat a Ford globális adatkutató és elemző csapatának munkatársai elemezték egy interaktív kezelőfelület segítségével; ez a technológia nemcsak városi környezetben, hanem bármilyen utaknál alkalmazható.

Emellett a vizsgálat egyéb lehetőségekre is kiterjedt – például arra, hogy a csúcsidőn kívüli idősávokba ütemezett kiszállítások hogyan könnyíthetik meg minden úthasználó életét, illetve hogy az utazási adatok miként segíthetnek megtalálni az ideális helyeket az elektromos járművek feltöltő pontjaink telepítéséhez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....