járműértékesítés

Már nem az Egyesült Államok a Lexus első számú piaca

2019.05.24.

A márka fennállásának harminc éve alatt most először a második helyre szorult az Egyesült Államok a Lexus eladási rangsorában: a kínai piacon több autót adott el az autógyártó, mint bárhol máshol a világon.

2019 áprilisában 21 839 autót adott el Kínában a Lexus, 479 darabbal többet, mint az Egyesült Államokban. Ezzel egy harmincéves hagyomány ért véget, és minden bizonnyal egy új korszak vette kezdetét.

Bár szellemiségében, értékrendjében, esztétikumában és minőségében ízig-vérig japán márkáról van szó, a Lexust az észak-amerikai piac sajátosságai hívták életre. Nem csoda, hogy az 1989-ben a „világ legjobb autójával” (a Toyota akkori elnöke, Tojoda Eidzsi tömören így fogalmazta meg a későbbi LS400-ast, a Lexus legelső modelljét életre hívó F1 projekt célkitűzését) debütáló márka három évtizeden át az Egyesült Államokban érte el legnagyobb sikereit. Már 1991-ben a legnépszerűbb import luxusmárka lett, tíz évvel később pedig a teljes luxusautó-piacot uralta az USA-ban: a Lexus bevezetése óta egyetlen luxusmárka sem ért el több alkalommal piaci elsőséget Észak-Amerikában, mint a Toyota prémium márkája.

Ugyanakkor a Lexus Kínában is rohamléptekben terjeszkedett. 2007-ben már a Lexus volt az országban a legkeresettebb prémium import márka; ekkor Kína a márka negyedik legnagyobb piaca volt az USA, Japán és az Egyesült Királyság után. Tíz évvel később a Lexus közel 133 ezer autót adott el Kínában egy év alatt, csaknem kétszer annyit, mint 2013-ban. 2017 során rekord mértékű, 22 százalékos növekedést ért el, amit 2018-ban kis híján megismételt (+20,8%).

Nem véletlen a növekedés: az ázsiai ország mára a globális prémium autóipar húzópiacává vált. 2011 és 2017 között több mint megduplázódtak a prémium szegmens eladásai. A növekedés üteme már egy évvel ezelőtt messze meghaladta a világ egyéb piacain tapasztalt mértéket, és a kínai gazdaságot sújtó, általános lassulásnak nyoma sem mutatkozik a luxusautók iránti érdeklődésben. Az előrejelzések szerint 2020-ra 23 millióra nő a tehetős nagyvárosi háztartások száma Kínában, az autóvásárlás pedig ugyanolyan prioritást élvez a lakosság körében, mint a lakásvásárlás vagy a gyerekek iskoláztatása.

A Lexus jelenleg a második legnagyobb ütemben növekedő prémium márka a kínai piacon, és az egyetlen, amely még nem rendelkezik helyi gyártóbázissal. A márka döntéshozóiban már 2011 táján felmerült a kínai betelepülés gondolata, ám a gyártás minőségére vonatkozó kételyek miatt ellenálltak a kísértésnek. Úgy tűnik azonban, erre az aggályra hathatós megoldást találtak, mert az Automotive News pár hónappal ezelőtt gyakorlatilag kész tényként számolt be a helyi gyártóüzem létesítésének terveiről, amelyek „már csak a vezetőség jóváhagyására várnak”.

Talán pont a 2019. tavaszifordulat adja meg a végső lökést a gyártás helyi beindításának, és ha így lesz, nagyságrendekkel nőhetnek a Lexus helyi eladásai, és ezzel a márka globális súlya.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....
2024.05.13
..
2024.05.13
Az úton átkelő teknősök védelmére hívja fel a figyelmet a Magyar Madártani és Természetvédelmi....
2024.05.13
Fokozza régiós terjeszkedését a budapesti székhelyű, 16 országban jelenlévő, az autó nagy- és....