premier

Még dögösebb lett a menedzser autó meg az EV SUV

2023.09.13.

A Peugeot szótár lényeges fejezete három szóból áll: vonzerő, érzelem, kiválóság.

Dübörög az elektrifikáció a Peugeot-nál, mégsem csinált tarvágást a klasszikus motorok között a francia márka, melynek kínálatában mindenki továbbra is megtalálhatja a megfelelő benzinest, vagy dízelt. Igaz, van amelyikben már nem sokáig, de addig is élvezzük a választás lehetőségét.

Ami biztos, hogy mindkét modelljével jól szerepel a Peugeot az európai autópiacon, és az anyacégen belül sem kell szégyenkeznie Stellantis csoporton belül: az első félévben eladott 358 ezer autóval (+ 7,4%) harmadik az európai toplistán.

Az évi nyolcmillió autóval globálisan negyedik Stellantison belül a teljes európai volumen harmadát adja a Peugeot, ezzel a legkiemelkedőbb a cégcsoportban. A francia márka európai részesedése 5,9 százalék, globálisan 1,5 százalék.

A legújabb modellek magyarországi premierjén Bálint Zsófia márkaigazgató nagyon szerényen emlékeztetett a Peugeot harminc éves magyarországi jelenlétére, ami 180 980 új személyautó és kishaszonjármű értékesítését jelenti. Legsikeresebb modelljük itthon is a legendás 205-ös modell volt, ebből 7700 kapott magyar rendszámot.

Az idei első félévben a magyar piacon forgalomba helyezett 1226 Peugeot 69,5 százaléka benzines, 21,9 százaléka dízel, 5,8 százaléka elektromos, 2,9 százaléka pedig hibrid. Vagyis a magyar piacon is megfordult a trend, több, igaz Európában a villamosok (15% részesedéssel) már megelőzik a gázolajosokat (13 %).

A rohamosan hódító és sokakat megosztó elektrifikációt viccel illusztrálta Mócsai Zoltán, a márka marketing vezetője.

„Egy úr kérdezi a másiktól a megállóban:

Maga is a feleséget várja?

Nem várom, de jön!”

De félre a tréfával, mert tényleg jól mennek a Peugeot villamosok és 5,4 százalékos részesedésükkel negyedikek az európai piacon, idén már valamennyi kategóriában elérhetők elektromos és hibrid változatban is, és nem csak a személykocsiknál, hanem a kishaszonjáművek kategóriájában is.

Minden Peugeot már új platformra épül és saját fejlesztésű villanymotort kap, új az akkubeszállító, csendesebb, gyorsabb, nagyobb (400 km) a hatótáv, miközben a pakk tömege 5 kilóval csökkent.

A menetrendnek megfelelően kisebb szépészeti műtéten esett át után a Peugeot 2008-as, melyen szinte nem fogott az idő, így a fejlesztők inkább a városi szabadidőjármű részleteire, leginkább az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát. Minek is változtatnának, hiszen a modell népszerű, bevezetése óta kategóriájában stabilan őrizte dobogós helyét a városi szabadidőjárművek európai ranglistáján. 2021-ben legkeresettebb B szegmensű volt.

Megjelenése óta, tehát három és fél év alatt közel 700 ezer példányban kelt el, ezen belül az akkumulátoros elektromos e-2008-asok száma elérte a 75 ezret. Tavaly már minden hatodik (17,4 %) Peugeot 2008 helyi károsanyag-kibocsátástól mentes hajtáslánccal került forgalomba Európában.

A sikeres pozíció megtartására a Peugeot vadonatúj hajtásláncot tervezett az e-2008-ashoz. A ráncfelvarrás iránya az aktualizált külső dizájn, valamint a megújult digitális és technológiai tartalom.

Eredetei arányait megőrizve még karakteresebb lett a Peugeot 2008-as, melyen legfeltűnőbben az orr rész, pontosabban a fényrajzolat változott: az eredetileg a lámpatestekben elhelyezett, hármas karommotívum mellett önálló életre kelt, és a lökhárító sarkaiba költözött elnyújtott nappali fény.

Miközben a lámpaház mérete nem változott, a bura mögé új LED-es fényforrások költöztek.

Ugyancsak diódák világítanak az átdolgozott kombinált hátsó lámpatestekben, ahol megduplázták és vízszintesbe forgatták a LED-szegmenseket.

Az utastérben nincsenek radikális változások, de az alap szövetkárpit is jobb minőségű lett. Az Allure és GT kivitelek átdolgozott digitális műszeregységet kaptak, ez a GT változatnál háromdimenziós megjelenítésű, a kijelző színe, tartalma és elrendezése testre szabható.

Az e-2008-as rendszere az útvonal megtervezésekor figyelembe veszi a töltőpontok elhelyezkedését. A felhasználók telefonjukról távolról aktiválhatják, időzíthetik, vagy leállíthatják az akkumulátor töltését, továbbá bekapcsolhatják a klímaberendezést.

A jármű rendszer szoftvere vezeték nélküli kapcsolaton keresztül, a távolból frissíthető, így az autó és szolgáltatásai folyamatosan aktualizálhatók.

Az autó manőverezését 360 fokos, nagyfelbontású kamerarendszer segíti.

A vezetőtámogató funkciók arzenálja a megállásra és újraindulásra is képes, része az adaptív sebességtartó automatika, a sáv elhagyására figyelmeztető és azt aktívan megakadályozó asszisztens, a gyalogosokat és kerékpárosokat egyaránt felismerő, éjjel és nappal egyformán hatékony ütközéselkerülő autonóm vészfékrendszer, a kibővített tudású táblafelismerő rendszer, valamint a vezető éberségére ügyelő biztonsági berendezés.

A Peugeot 2008-as belsőégésű motorjainak választéka 100-130 lóerős: elérhető háromhengeres, 1,2 literes benzines, valamint a szintén 130 lóerős, 1,5 literes dízelmotor. A belépő motor hatfokozatú kézi sebességváltóval, a dízel nyolcfokozatú automatával rendelhető.

A Peugeot 2008-as Active modell 1,2 literes, 100 lóerős benzinmotoros, 6 fokozatú kézi váltós változata 8,39 millió forintba kerül.

Az egyre sikeresebb e-2008-as vadonatúj villanymotort és akkumulátort kap: az előbbi 100 helyett 115 kW (136 helyett 156 LE) csúcsteljesítményre képes, utóbbi kapacitása 50-ről 54 kWh-ra nőtt. Ezzel párhuzamosan a maximális elméleti hatótávolság 17 százalékkal emelkedett: a WLTP norma szerint vegyes használatban 345 helyett akár 406 kilométerre is képes.

A 7,4 kW-os fedélzeti töltő opcióként háromfázisú, 11 kW-os egységre cserélhető. Egyenáramú

gyorstöltést akár 100 kW-ig tud fogadni a megújult e-2008; ebben az esetben 20 %-ról fél óra alatt tölthető 80 százalékra az akkumulátor. 7,4 kW-os fali töltőboxról 4 óra 40 perc a töltés időigénye, ha pedig megerősített háztartási dugaljra csatlakoztatjuk az autót, 11 óra és 10 perc alatt érhetjük el a 100%-ot. Az akkumulátorra 8 éven, vagy 160 ezer kilométeres garanciát vállal a Peugeot, továbbá minden karbantartáskor tanúsítványt állítanak ki az akkumulátor aktuális kapacitásáról.

2024-ben érkezik a Peugeot 2008 másik újdonsága: az a 48V-os hibrid: a 136 lóerős, 1,2 literes, Miller-ciklusú benzinmotor és a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóba integrált 21 kW (28 LE) csúcsteljesítményű villanymotor párosa a Peugeot 2008 nagyobb testvérein akár 15 százalékos fogyasztáscsökkenést hozhat.

A 48 V-os hibrid hajtáslánc városi forgalomban a menetidő akár több mint ötven százalékában képes kizárólag villanymotorral mozgatni az autót. Gázelvételkor a belső égésű motort leállítja (akár 145 km/óráig), és a felszabaduló mozgási energiát a vezetőülés alatti 48 V-os akkumulátorba visszatáplálja a rendszer. Erőteljes gázadáskor pedig a villanymotor akár 9 kW (12 LE) teljesítménnyel besegít a benzinmotornak, fogyasztásnövekedés nélkül javítva a jármű dinamikáját.

A Le Mans ihletésű 508-as dizájnjával továbbra is kiemelkedik a D-szegmensben: a kupé vonalú GT itthon nem egy klasszikus flotta autó, Európában viszont 10 százalékos a részesedése a Mondeoval, Passattal, Superbbel vívott versenyben. A Peugeot tovább csiszolta a francia gyémántokat és megújult dizájnnal jelentkezik a 2023-as modellév 508 limuzin, SW és Sport Engineered változata. Mindegyiken dinamikusabb lett az orr-rész, aminek közepére már az új márkaembléma került. Újdonság a három oroszlánkarmot formázó két első lámpatest, melyhez a különleges dizájnú extrakeskeny Matrix LED fényszórókhoz kapcsolódnak.

Hátul az új LED-es lámpatesteknél visszaköszönő 3 fénykarom a futófényként felvillanó irányjelzőktől még dinamikusabb kinézetű.

Az utastérben a korábbinál is hangsúlyos szerepet kap a minőség, mely mind az anyagokban, mind az ergonomikus kapcsolókon érezhető.

A biztonságot szolgálja az eddiginél is gazdagabb technológiai felszereltség, melynek kulcsa az új i-Connect® Advanced infotainment rendszer, ez olyan funkciókkal van ellátva, mint a 10” HD kijelző, az online navigációs rendszer, a természetes beszéden alapuló hangvezérlés, a vezeték nélküli kapcsolat vagy az over the air frissítés.

A biztonsági rendszerek közül kiemelkedik az éjjellátó rendszer, mely még azelőtt figyelmeztet a jármű előtt tartózkodó állatokra, gyalogosokra vagy kerékpárosokra, hogy azok megjelennének a tompított fényszórók fénysugarában.

A vezetőtámogató fontos szereplője az állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika, és a sávtartó asszisztenst kombináló 2-es szintű félautonóm vezetési rendszer.

Az összes változaton szériafelszerelésként kínált Matrix LED technológia jóvoltából különösen keskeny fényszórókat lehetett tervezni, amelyek minden eddiginél metszőbb, nagymacskás tekintetet varázsolnak az autónak. Igazi technológiai bravúr az egy darabból álló fényszóró, mely a 3 fénykaromból álló, 3D hatású új nappali menetfényt is magában foglalja.

Az új 508-as és 508 SW motorkínálatában két plug-in hibrid erőforrást (egy új 180 LE-s és egy 225 LE-s motort), egy 130 LE-s benzinmotort és egy szintén 130 LE-s dízelmotort találunk. Valamennyihez 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó társul, a 130 lóerős teljesítményű benzines ára 14,99 millió forint.

Fotók: Stellantis, Peugeot, Boros Jenő

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....