használtautó átvizsgálás

Még hogy nem bírja az 1.0 Tsi!

2023.10.08.

Csaknem 300.000 km-es Fabia-t néztünk, nehéz lenne megmondani róla, ha nem tudnánk biztosan

Ritka dolog, hogy egy 5 éves autóban ennyire magas futás legyen, még ritkább, hogy benzines és annál is ritkább, hogy csupán egyliteres a motorja. Nemrégiben egy Škoda Fabia Combi 1.0 TSi Ambiente kivitelű használt autót szemléztünk értékesítés előtt, ami bőven rácáfolt arra, hogy egy „downsized” erőforrás nem bírja a gyűrődést.

293.000 km

A Volkswagen Csoport Tsi motorjai immár több mint 10 éve vannak velünk és bizony viszonylag sok rossz vélemény olvasható róluk az autós sajtóban és a közösségi médiában. Voltak persze nem annyira eltalált motorok, mint például az 1.8-as és az 1.4-es néhány verziója, nem csoda tehát, ha sokan egy háromhengeres TSi-től nem várnak sokat.

Úgy tűnik, hogy ha a félelmek nem is teljesen alaptalanok, nem szabad általánosítani, mert íme egy 70 kW-os, DKL motorkódú jószág, ami hétezer híján megfutotta a 300.000 km-t és nagyon jó állapotban van.

A 2018. októberében forgalomba helyezett példány szerviz előéletéről nincsen tudomásunk, mert az elektronikus szervizkönyvet nem tudjuk ellenőrizni, de abban szinte biztosak vagyunk, hogy a gyári 30.000 km-es karbantartási periódust nem várták meg vele.

Használtautó-vásárlás előtti szemlénket a motorvezérlő 0 hibakódot tartalmazott, de ezeknél a motoroknál oda kell figyelni az égéskimaradásra, amit szerencsére számlál is a számítógép. Ebből élete során sajnos több ezer is összejött már, ezért, ha ilyen autót vásárlunk, akkor – nem, hogy 300, de már 70 ezer kilométer felett –mindenképpen készülni kell egy szívójárat tisztításra anyagilag.

Ez a kocsi még ekkora futás után is tökéletesen indítható és szépen jár. Részecskeszűrője – mert ezeknek már benzines létükre ilyen is van – nem volt eltömődve, tette a dolgát.

Fényezve sosem volt

Látszik, hogy a cégnél, aki ezt az autót használta szereti és tiszteli is technikát, óvta vigyázta a gépet. Ekkora futás mellett, persze nem márkaszerviz árakkal kalkulálva, becsléseim szerint nagyjából 370.000 Ft ellenében helyre lehet hozni a karosszéria néhány sérülését. Fényezni kell a két lökhárítót és a motorház fedelet, a tetőlemez első élén is van egy kavicsnyom, illetve néhány rányitásos deformáció jellemzi az ajtókat.

A festékréteg mérésen sem hasalt el a Fabia: körben 130 és 150 mikrométer volt mérhető, ami gyári fényezésre utal, ez a kocsi sosem volt még törve. Azt hozzá kell tenni, hogy a műanyag elemeken nem tudunk méréseket végezni, de az legyen a legnagyobb baj, ha cserélni kellett valamelyik vészhárítót.

A vezetőoldali ajtónyílás kédere persze már elfáradt, ezt cserélni kell, de mivel Škodáról van szó, nem egy eget rengető összeg a gyári új alkatrész.

Könnyen kikerül a látómezőből

Ki az a használtautó kereső, aki 2018-as autót néz és a futásteljesítményt nem korlátozza mondjuk 100.000 km-re? Na, ugye. Így viszont egy potenciális találat biztosan kiesik a keresési eredményekből, pedig elég nagy árelőnyt jelent a piacon és egy ilyen fiatal kocsi esetében szinte biztosak lehetünk benne, hogy megfelelő karbantartást kapott a kocsi.

Nem nyiszog, nem kopog

A menetpróba is nagyon meggyőző volt a kis kombival. Semmilyen futómű zaj, kopogás, nyikorgás nem volt hallható. Persze, ha majd a szervizben első alkalommal alánéznek, garantálható, hogy lesz olyan lengőkar, vagy gumiágyazás, ami lassan csereérett, de ennek menet közben hallható jele egyelőre még nincsen.

How much is the fish?

Szóval mennyibe kerül a hal, ahogy Scooter frontemberének, H.P. Baxxternek klasszikussá érett kérdése is szólt. 130 és 170 ezer kilométerrel most 3,3 millióért vannak fent 2018-as 1.0 TSi Ambiente Fabia-k kombi verzióban. Azt, hogy ez a példány mennyiért volt hirdetve, nem tudom megmondani, mert még nincs a piacon, de hogy a fenti árnál biztosan olcsóbb lesz vagy félmillióval, arra egészen nagy tétben tudnék fogadni.

Vásárlás előtt vizsgáltass

Ez egy szerencsés kimenetelű és nagyon meglepő vásárlás előtti használtautó-vizsgálat volt, fontos tudni, hogy nincs az a fiatal kor és kevés kilométer, ami indokolná, hogy még azelőtt kiderítsük, amit csak lehet egy autóról, hogy egy fillért is költenénk rá!

További autós tartalmakért kövesse azt Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....
2024.04.27
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly....
2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.04.27
Mikor készítik a fotót a közlekedési lámpák kamerái?   ..
2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..