együttműködés

Megállapodást kötött a Continental és a BME

2018.01.18.

Az oktatás, a kutatás és az ezekhez kapcsolódó más tevékenységek terén való együttműködésről kötött megállapodást a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) és a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti részlege. Ennek keretében a Continental támogatja a BME-n folyó képzést, és infrastrukturális segítséget nyújt az intézménynek.

A megállapodás értelmében a Continental szakmai gyakorlatokat szervez és gyakorlati helyet biztosít a BME hallgatóinak, továbbá gyakornoki munkát is kaphatnak az érdeklődő diákok. A cég ösztöndíjakkal és diplomaterv pályázatokkal segíti az egyetem hallgatóit. A vállalat egyetért a BME azon törekvésével, hogy növelni kell a mérnöki hivatás rangját és vonzerejét, ezért hozzájárul az érintett egyetemi karok kiadványainak megjelentetéséhez. A Continental azt is vállalta, hogy támogatja a hallgatói szakkollégiumok, öntevékeny teamek, projektek keretében folyó elméleti és gyakorlati szakmai munkát.

A BME a szakdolgozatok és a diplomamunkák témáinak kijelölésekor figyelembe veszi a Continental javaslatait, illetve lehetővé teszi, hogy a technológiai vállalat konzulenseket javasoljon ezekhez a munkákhoz. Az egyetem kutatások kapcsán is együttműködik a Continental-lal, és részt vesz a Continental Automotive Hungary Kft. dolgozóinak szakmai továbbképzésében.

Az öt évre szóló megállapodást dr. Józsa János rektor és dr. Keszte Róbert ügyvezető igazgató írta alá. Az eseményen részt vett dr. Jakab László, a Villamosmérnöki és Informatikai Kar dékánja, dr. Varga István, a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar dékánja és dr. Szalay Zsolt, a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar tanszékvezetője.

A megállapodás jól illik abba a sorba, amelyben a Continental veszprémi gyára a Pannon Egyetemmel, a makói ContiTech Fluid a Szegedi Tudományegyetemmel, a váci telephely a Szent István egyetemmel, a Continental Hungaria Kft. pedig az Óbudai Egyetemmel kooperál.

Ezzel egy időben a Continental ipari együttműködő partnere lett a RECAR-nak, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, az ELTE és az MTA SZTAKI  közös, az autonóm járműveket kutató központjának is. Az infokommunikáció gyors változásai nagy hatással vannak a járművekre, az infrastruktúrára, a közlekedésben résztvevőkre, és általában az egész társadalomra. A gépjárműfejlesztés területén is megfigyelhető a folyamatos automatizálás. A RECAR tagjai szeretnék elérni, hogy még magasabb legyen a hazai kutatás színvonala, jól képzett szakemberek kerüljenek ki az egyetemekről, és megerősödjön Magyarországon a kutatás-fejlesztés bázisa. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.22
A vállalat és az Üzemi Tanács közötti, tavaly december óta tartó tárgyalások keretében a felek....
2019.02.22
Június 7-étől közvetlen légi járat indul Budapest és Sanghaj között, a Shanghai Airlines gépei....
2019.02.22
A második világháború után a BMW termékei többféle módon találtak utat a hazai piacra. 1971-ben....
2019.02.22
A közlekedés nem egy biztonságos tevékenyéség. Az utóbbi egy évben több, mint 1,3 millió ember halt....
2019.02.22
Francisco Juska Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.22
A közlekedési rendszerek fenntarthatósága és a környezet védelme, vagyis a káros anyagok....
2019.02.22
A csomagszabályzat átláthatatlansága miatt 3 millió euróra bírságolta a Ryanairt és egymillió....
2019.02.22
Szilárd útburkolattal látják el a budapesti földutakat egy négyéves útépítési program keretében,....
2019.02.22
Az Audi Sport ügyfélsport programja sokoldalú pilótákkal száll harcba 2019-ben. Tizenkét férfi....
2019.02.22
Hitelre vette első Scania kamionját és azóta hű a márkához, az ’56-os születésű Kovács Pál. A....