Audi RS7

Megérkezett az új Audi RS 7 Sportback

2019.09.13.

A Frankfurti Autószalonon az Audi Sport GmbH először mutatta be az új, 600 lóerős RS 7 Sportback-et, és a továbbfejlesztett teljesítményű és hatékonyságú mild hibrid rendszert. Az RS 7 Sportback 2019 végén érkezik márkakereskedésekbe.

Az új RS 7 Sportback az alapmodell kupé-szerű karosszériájának vonalait kapta, de a két változat csak négy rész azonos: a motorháztető, a tető, az első ajtók és a csomagtér ajtó. Az RS-specifikus külső dizájn adja az 5.009 milliméter hosszú grand tourer számára az egyedi, saját karaktert.

Az autó hátuljának ívelt széle és a hátsó lámpákat összekötő lámpasáv adja az RS 7 Sportback egyik jellemző, meghatározó tulajdonságát, melynél 100 km/h sebességnél a spoiler kiemelkedik a csomagtér ajtóból. Az RS kipufogórendszer, mindkét oldalán egy nagy, króm színű ovális kipufogócsővel, az  RS-specifikus lökhárító alatt helyezkedik el, hátsó diffúzorral és fényes fekete díszítő elemekkel. Az új RS 7 Sportback alapkivitelben LED-es fényszórókkal rendelkezik.

V8 teljesítmény: a hajtáslánc

Az új Audi RS 7 Sportback 4.0 TFSI motorja 600 lóerős, és 800 Nm nyomatékot ad le széles tartományban, 2050 és 4500 ford / perc között. 0–100 km/h sebességre mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul fel. A legnagyobb sebességet elektronikusan 250 km/h-ra korlátozzák; ezt a Dynamic csomaggal 280 km / h-ra, a Dynamic plus csomaggal pedig 305 km/h-ra lehet növelni.

A mild hibrid rendszernek (MHEV) és a 48 voltos fedélzeti elektromos rendszernek köszönhetően az ékszíjas generátor-indító enyhe gyorsítás mellett akár 12 kW-os energiát képes visszanyerni, és táplálja a lítium-ion akkumulátort. Ha a vezető 55–160 km/h sebességnél engedi el a gázpedált, az új RS 7 Sportback kikapcsolt motor mellett energia-visszanyerést vagy „vitorlázást” fog választani. Amikor a vezető ismét a gázpedálra lép, a generátor-indító újra elindítja a motort. Az MHEV technológia lehetővé teszi a start-stop üzemmódot 22 km / h alatti sebességnél. Az MHEV technológia segítségével az üzemanyag-fogyasztás akár 0,8 literrel / 100 kilométer is csökkenthető.

A hengerlekapcsolásos (COD) rendszer egy másik fegyver a jármű páncélzatában a hatékonyság szempontjából. Magasabb váltófokozatban alacsony vagy közepes terhelésnél és motorfordulatszámon a 2., 3., 5. és 8. hengert kikapcsolja a befecskendezés és a gyújtás leállításával, valamint a szívó- és kipufogószelepek bezárásával.

Agilitás alapkivitelben: a futómű

Az opcionális Dynamic és Dynamic plus csomagokkal kapható quattro sport differenciálmű a sportos kanyarodás során szükség szerint eltolja a hátsó kerekek közötti nyomatékot, ezáltal javítva a tapadást, a stabilitást és a dinamikát. Az ötlengőkaros első és hátsó tengely függetlenül kezeli az oldalsó és a hosszirányú erőket az új RS 7 Sportback-en. A lengőkarok és az alváz-segédkeretek nagyrészt alumíniumból készülnek. A nyomtáv elöl 1668 milliméter, hátul pedig 1650 milliméter.

A standard légrugózás három üzemmódba állítható, és automatikus szintszabályozással rendelkezik. Normál helyzetben az új RS 7 Sportback karosszéria 20 milliméterrel alacsonyabban ül, mint a szokásos felfüggesztésű Audi A7 Sportback. 120 km / h feletti sebességnél további 10 milliméterrel süllyed lejjebb, és olyan emelési módot kínál, amely lehetővé teszi a jármű 20 milliméterrel történő emelését, ha szükséges. A progresszív kormányzás sportos és közvetlen áttételekkel az új RS 7 Sportback alapvető jellemzője. A sportos grand tourer opcionálisan felszerelhető dinamikus összkerék kormányzással is.

A kocsi alapból 21 colos alumínium öntvényből készült 10 küllős csillag kialakítású keréktárcsákkal, és 275/35 gumikkal rendelkezik. A fékrendszer féknyergei belső szellőzésű és perforált tárcsákkal (420 milliméter elöl, 370 milliméter) alapfelszereltségként feketére vagy kérésre pirosra festettek. Az opcionális RS kerámia fékeknél a féknyereg lehet szürke, piros vagy kék, ekkor a tárcsák mérete elöl 440 milliméter, hátul pedig 370 milliméter. A kerámia fékrendszer 34 kg-mal csökkenti a rugózatlan tömeget.

Akár öt üléssel is

Az Audi Sport először kínálja az öt ajtós Grand Tourer-t három férőhelyes hátsó üléssel, ugyanakkor sportos négyüléses kivitel két férőhelyes hátsó üléssel is elérhető. A csomagtér 535 liter alaphelyzetben, amelyet 1.390 literre lehet növelni, ha az osztott hátsó ülés háttámlákat lehajtják. A hosszú csomagtér ajtó alapértelmezés szerint elektromosan kinyílik és záródik opcionális kényelmi kulccsal, amely lehetővé teszi a lábmozgatásos nyitásvezérlést.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....