Yamaha

Megérkezett az új YZF-R6

2016.10.19.

Több mint 160 000 Európában értékesített darabszámmal - és az utóbbi 7 évben 3 Supersport világbajnoki címmel - az YZF-R6 méltán az egyik legnépszerűbb és legextrémebb szupersport motor, amit a Yamaha valaha is épített. Könnyű, agilis és gyors - ez az ikonikus 600 köbcentiméteres modell az első számú választás azoknak, akik izgalomra vágynak, és akik gyorsan akarnak előretörni a szupersport rangsorban.

A vállalat szupersport szegmens iránti teljes elkötelezettsége mindig is fontos volt, hiszen továbbra is ezek a modellek a Yamaha sportos, versenyre termett génjeinek alapelemei. Éppen ezért a vezető japán gyártó 2017-ben egy radikális megjelenésű, új YZF-R6-ot mutat be, felhasználva a legutóbbi YZF-R1-nél használt váztechnológia elemeit és a csúcstechnológiájú elektronikát. Az YZF-R6 mindig élen járt az extrém szupersport modellek tervezésében. A bemutatkozása óta eltelt több mint egy évtizedben a jelenlegi modell még mindig kategóriájának legdinamikusabban kinéző motorja. Ez az egyik ok, amiért rendkívül lojális és elszánt híveket szerzett eddig is.


2017-re a Yamaha tejesen átdolgozta ikonikus középsúlyú szupersport motorját, és az YZF-R6 esetében is alkalmazta a radikálisan új külsőt, melyet egyértelműen az YZF-R1 legújabb generációja inspirált. Az M1-re jellemző központi légbeömlőnek és süllyesztett LED ikerfényszórónak köszönhetően a motorkerékpár agresszív elölnézetéből és feltűnő megjelenéséből azonnal látszik, hogy az R-széria tagja.

A tekintélyt parancsoló megjelenés hangsúlyozására az új YZF-R6 keskeny és íves helyzetjelző lámpákat kapott, melyek szinte életre keltik, és állatias személyiséggel ruházzák fel a dinamikus megjelenést. A helyzetjelző fények stílusa és elhelyezése olyan izgalmas megjelenést nyújt, amely egyértelműen az R-családra jellemző, ugyanakkor mégis egyértelműen azonosítható, hogy YZF-R6-ról van szó.


Az újgenerációs R-sorozat génjei egyértelműen megmutatkoznak a stílusos formában, amelynek szélein a légcsatornák és az azokat követő vízszintes vonalak olyan átlapolt formát kölcsönöznek, ami hangsúlyozza a motorkerékpár aerodinamikai kiválóságát. Az új, YZF-R1 stílusú farokidom tovább erősíti a versenymotor formát, és bár az erőteljes szupersport kinézetet egyértelműen az ikonikus YZF-R1 inspirálta, az YZF-R6 saját, egyedi karakterrel és profillal rendelkezik.

A Yamaha szupersport tervezőcsapata folyamatosan azon dolgozik, hogy minden területen magasabb teljesítményszintet érjen el, így a 2017-es YZF-R6 új fejidomot és plexit kapott, amely az eddigi leghatékonyabb aerodinamikát biztosítja a modell számára. A kis légellenállású elülső légterelőt az YZF-R1 néhány kulcselemének felhasználásával tervezték meg, és a legújabb kialakítás jelentősen, 8%-kal növeli az aerodinamikai hatékonyságot. Az áttervezett fejidomhoz és a plexihez hasonlóan a motor visszapillantó tükreibe integrált új LED irányjelzők is a turbulencia és a légellenállás csökkentését szolgálják.


Az YZF-R6 az első motorkerékpárok egyike volt, amely olyan precíziós vezérlést biztosító fejlett elektronikákat alkalmazott, mint a Yamaha chippel vezérelt fojtószelep (YCC-T) és a Yamaha chippel vezérelt szívás (YCC-I). Hogy a motorkerékpár irányíthatósága még jobb legyen - a legkülönbözőbb körülmények között is -, az YZF-R6 fejlett kipörgésgátló rendszert (TCS) kapott, ami a kormányon lévő kapcsolóval szabályozható.

A Yamaha felismerte, hogy az YZF-R6 olyan teljesítmény-központú motorosok széles körét csábítja el, akik különböző képességekkel és tapasztalati szinttel rendelkeznek, ezért az új TCS beavatkozása 6 fokozatban szabályozható, valamint kikapcsolható. A TCS intelligens szoftvere úgy van kialakítva, hogy beavatkozása során ne legyen természetellenes érzés, és a rendszer kompenzálja a hátsó abroncs kopását is, biztosítva az egyenletes teljesítményt.

Az YZF-R6 emellett egy gyorsváltó rendszert (QSS) is kapott, amely gyorsabb sebességváltást tesz lehetővé. A rendszer hasonlít az YZF-R1 rendszerére, és felváltás észlelése esetén azonnal megszünteti a meghajtási nyomatékot, így tengelykapcsoló nélküli felváltást tesz lehetővé teljes gáz mellett, kihasználva a közeli áttételes, 6-fokozatú sebességváltót a rendkívüli gyorsulás érdekében.


Nem csak az YZF-R1 által inspirált arculat hangsúlyozza a motor kapcsolatát az ikonikus szupersport modellel, de a 2017-es YZF-R6-ot az YZF-R1-től kölcsönzött új, fordított KYB villákkal is felszerelték. Ez a kiváló minőségű első felfüggesztés nagy, 43 mm átmérőjű csövekkel rendelkezik - a korábbi modellek 41 mm-es átmérőjével szemben -, ami még stabilabb érzést nyújt, különösen fékezés és kanyarodás közben. Az első kerék tengelyének átmérőjét is megnövelték, 25 mm-re, az optimalizált vezethetőség érdekében.

A kiváló minőségű villák teljes mértékben szabályozhatóak, ami lehetővé teszi a motoros számára, hogy beállítsa a felfüggesztést. Az újtervezésű, állítható KYB hátsó lengéscsillapítókkal együtt az YZF-R6 váza úgy állítható, hogy pontos és jól reagáló vezetési teljesítményt biztosítson a legkülönbözőbb körülmények között is.

A motoros mobilitása kulcsfontosságú a rendkívül precíz és mozgékony vezetés eléréséhez, ezért az YZF-R6 újonnan tervezett üléssel és segédvázzal van felszerelve, amely lehetővé teszi a motoros számára, hogy gyorsan és könnyen áthelyezze testsúlyát. Az erős és könnyű CF magnézium öntvényből készült segédváz elöl 20 milliméterrel keskenyebb, lehetővé téve, hogy a motoros szorosabban odasimuljon a tankhoz, javítva az aerodinamikát.

A Yamaha különleges CMT (Cold Metal Transfer) vagy más néven hideghegesztéses technológiát használt az új formatervezett tank kialakítása során. A szorosan záró, robotok által készített hegesztési varratokat gyakorlott hegesztők véglegesítik, ami így igazán exkluzív, kézműves jelleget ad a tanknak. 1,2 kilogrammal könnyebb, mint acél megfelelője - és jobb vezetési pozíciót nyújt, nagyobb mozgási szabadságot biztosítva a gyors súlypont-áthelyezéshez a kanyarok elején és végén. Ez a prémium minőségű üzemanyagtartály kiemeli az YZF-R6 kategóriaelső tulajdonságait.

A 20 milliméterrel karcsúbb „derék"rész jobb ergonómiát biztosít, és a lábak is könnyebben letehetőek a földre - míg az ülés és a formázott alumínium tank öblös térdmélyedése lehetővé teszi, hogy a vezető szorosabban rásimuljon a motorra. Az eredmény egy olyan harmonikus üléspozíció, amely szabadabb mozgást tesz lehetővé a testsúly hatékony áthelyezéshez. Ennek eredményeként a motoros teljes mértékben kihasználhatja a jobb kezelhetőséget, fékezést és gyorsulást, amit az új villák, első tárcsák és elektronikus vezérlési technológia nyújt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..