GYSEV
Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) helyettes államtitkára hangsúlyozta: a GYSEV megbízható szövetségese a magyar kormánynak és "élenjáró munkát végez" a vasútfejlesztésben, legyen szó pályakorszerűsítésről, villamosításról, a távvezérlési rendszer megújításáról, közlekedés-biztonsági projektekről, vagy mint most, járműbeszerzésekről. Bemutatták a GYSEV új generációs Flirt motorvonat-flottájának első járművét Szombathelyen. A helyettes államtitkár közölte: a tíz újabb korszerű, alacsonypadlós villamos motorvonat beszerzésével a GYSEV Flirt motorvonat-flottája 2019 elejéig megduplázódik.
Szólt arról, hogy a hazai vasúttársaságoknál mára Európa legnagyobb Flirt-flottája, összesen 133 darab korszerű elővárosi jármű közlekedik, szavai szerint a MÁV-Start tíz utasából négyet - 2016-ban 56,5 millió utast - a svájci cég motorvonatai juttatta el úti céljához. Hozzáfűzte: a magyar vasút a Stadlerrel együtt lép egy szintet: az első emeletes motorvonatokat is ez a gyártó szállíthatja, a nagy kapacitású szerelvények forgalomba állásával pedig a MÁV-Start minden második utasa Stadler-járműveket használ majd.
Felidézte: a Stadler három hazai leányvállalatánál összesen mintegy félezer embernek ad munkát, pusztaszabolcsi és szolnoki beruházásainak összértéke pedig meghaladja a 17 milliárd forintot. Közölte: a fejlesztési tárca a korábbi járműbeszerzések hiányosságainak pótlásában is segíti a magyar vasutat, ezért az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból támogatják 59 elővárosi motorvonat felszerelését ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel.
Kövesdy Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója elmondta: a vasúttársaság egy nagyívű fejlesztési programot hajt végre, amelynek fontos része a motorvonatok beszerzése is. Szavai szerint az utazóközönség körében méltán népszerű Flirt-ökkel a vasúttársaság teljes regionális személyforgalmát ki tudja majd szolgálni. Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport magyarországi igazgatója elmondta: örömükre szolgál, hogy a Flirt legújabb generációját is bemutathatják.
Tájékoztatása szerint a már eddig is megbízhatóan szolgáló villamos motorvonatok mind külsejükben, mind pedig a műszaki tartalomban jelentős fejlesztéseken mentek át. Az új járművek szavai szerint képesek lesznek "szinkron üzemmódra", nemcsak önmagukkal, de a korábban beszerzett járművekkel is összekapcsolhatók, így a vasúttársaság hatékonyabban tudja szervezni, a pillanatnyi igényekhez igazítani az utasforgalom kiszolgálását.