Toyota Aygo

Meghalt a mini, éljen az Aygo

2021.03.29.

Miközben a nagynevű autómárkák egyre-másra hagyják abba kisautó modelljeik gyártását, a Toyota szembemegy e trenddel, s az európai piacon népszerű legkisebb típusán, az Aygo megújításán dolgozik. Ennek részeként a japán cégóriás minap megszellőztette az a-osztályba tartozó törpéjének új formatervét. Minden bizonnyal azért is, hogy szondázza: mit szól a többnyire a fiatalabb korosztályból kikerülő vevőközönség az újgenerációs divatautó formai megoldásaihoz.

Szerző: Heimer György

Az Aygo X prologue néven futó mikro-koncepciót a Toyota Nizza melletti európai ED2 dizájnközpontban öntötték formába. Annyi bizonyos, hogy a karosszéria-ruha merészen divatos, a ma oly népszerű suv elemekre is épít. Mint ahogy a fotókkal illusztrált sajtóközlemény hosszasan lelkesedik, a nagyobb kerekeknek köszönhetően a vezető magasabban ül, jobban rálát a forgalomra, az ék alakú tetővonal sportos, dinamikát kölcsönöz, a mélyre húzott hűtőrács és a ködfényszóró formai eleme a hatszög. A hátsó alsó védőelemben egy kerékpártartó rögzítő-pont is helyet kapott, a külső tükörházba rejtett „akciókamerával” pedig megörökíthető, megosztható az autóút emlékezetes pillanatai.

Ám korántsem csupán a karosszéria szemrevaló újraszabásáról van szó. Az autógyárak mostanában azért is hagynak fel az a-osztályos minikkel, mivel az elektrifikálás irányába terelő piaci szabályzók eladhatatlanul megdrágítják az árérzékeny kisautókat, amelyeken amúgy sincs olyan nagy profit. A Toyota azonban úgy gondolkodik, hogy az a-szegmens fontossága túlnő a tényleges eladási darabszámokon. Az Aygo az a belépő modell, amely sokak életében az első négykerekű, vagyis ez a modell alapozhatja meg, hogy a tulajdonos később újabb, nagyobb kategóriák esetében is Toyotát választ.

Miután különösen árérzékeny szegmensről van szó, alapvető, hogy a gyártás költségeit kordában tartsák, kiaknázzák a méretgazdaságosságban rejlő előnyöket. E tekintetben a TNGA-B padlólemez a kulcsszó. Ezt a minden irányban módosítható és méretben változtatható moduláris platformot még 2019-ben mutatta be a Toyota a most futó, újgenerációs Yaris alapját adó architektúraként. E padlólemez szolgál majd alapul a közeljövőben bemutatkozó Yaris Cross és az Aygo modellekhez is. A három különböző méretű, de a TNGA-B alvázon osztozó modellt a csehországi Kolinban gyártják majd, évente félmilliós sorozatban, ami a Toyota számításai szerint gazdaságossá teszi előállításukat. Érdemes emlékeztetni, hogy a Toyota még 2005-ben a PSA csoporttal közösen indította el a kolini projektet. A szalagokról legördülő járművek az utolsó csavarig azonosak voltak, csak emblémájukban különböztek. A francia partner időközben kilépett a programból, az Aygo azonban maradt, s mára az egyik keresett típussá nőtte ki magát az európai kisautó-piacokon.

A Toyota közleménye nem árulta el, mikor kezdi meg az új Aygo árusítását, s a csicsás karosszérián túl a műszaki részletek ügyében sem túl bőbeszédű. Pusztán a közös platformra utalva megemlíti, hogy a leendő Aygo esetében a Yarishoz viszonyítva rövidebb az orrész és a tengelytáv (ami azt jelenti, hogy a hátul ülők számára továbbra sem lehet nagy a lábhely és a csomagtartó). A hátsó felfüggesztés megőrzi a Yarisnál alkalmazott csavarrugós konfigurációt, a tárcsafékeket azonban egyszerű dobra cserélik. Az is bizonyosra vehető – így a közlemény –, hogy nem lesz hibrid változat, az ilyen hajtásláncot már nem bírja el a költségérzékeny Aygo. A tisztán elektromos hajtást azonban nem zárják ki. Már csak azért is, mivel a globális TNGA platformok alkalmasak az akkucsomgok befogadására és Japánban már forgalmaznak egy 2,5 méter hosszú, 150 km hatótávolságú akkus pöttömöt, amelynek ára átszámítva 4,5 millió forint.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Le kellett zárni az autópályát éjszaka. ..
2024.05.17
Amíg a tisztán elektromos autók piaca stagnál, addig a plug-in hybridek növekedést mutatnak, amire....
2024.05.16
Szombathely térségében történt a súlyos baleset – közölte az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.05.16
A HangZóna mai vendége Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. ..
2024.05.16
Közel huszonkétezren látogattak el az idei Balatonfüred Concours d’Elegance-ra, amelyet a BMW Group....
2024.05.16
A „Terminál” a valóságban.   ..
2024.05.16
A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az....
2024.05.16
A szegedi Csonka János Technikumban tanul az ország két legjobb autószerelője és a legügyesebb....
2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....
2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....