Volkswagen

Megkezdődik az ID.4 sorozatgyártása Zwickau-ban

2020.08.25.

A Volkswagen elektromos offenzivája újabb sebességre kapcsol: Zwickau-ban megkezdődik a márka első teljesen elektromos SUV-jának, az ID.4-nek a sorozatgyártása. Az ID.4 világpremierje szeptember végén lesz.

"Az ID.4 segítségével a Volkswagen egy teljesen elektromos járművel bővíti kínálatát a kompakt SUV osztályban, amely a legnagyobb növekedést mutató szegmens" - mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. „Az ID.3 után ez már a második modell, amely a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepción (MEB) alapul. A jövőben az autót Európában, Kínában és később az USA-ban is gyártjani és értékesíteni fogják. Így bővítjük a MEB platformot globálisan, így teremtjük meg a gazdasági alapjait az ID. család sikerének."

Thomas Ulbrich, az e-mobilitás igazgatósági tagja elmondta: „Az előre meghatározott ütemtervünk szerint haladunk a Volkswagen e-mobilitásra történő átalakulása során. Az ID.3-at most az ID.4 követi. Tekintettel az elmúlt hónapok legnagyobb társadalmi kihívásaira az ID.4 sorozatgyártásának sikeres indítása kivételes eredmény, amit nagyra értékelek és külön köszönöm a szászországi Volkswagen csapatnak és az ID-csapat összes tagjának. Az ID. család második modellje már gördül le a futószalagról, ahol még a közelmúltban ICE (belsőégésű motoros) autókat gyártottak. ”

Zwickau kulcsszerepet játszik az e-mobilitásra való rendszerváltásban: első alkalommal alakult át teljesen egy nagy autógyártó üzem az e-mobilitásra, a beruházások összértéke mintegy 1,2 milliárd euró tett ki. Az összes átalakítási munka az ütemezés szerint az idén befejeződik. 2021-ben, az első teljes gyártási évben, mint EV gyár, körülbelül 300,000, a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB) épülő elektromos jármű fogja elhagyni a Zwickau-i gyárat. Ezzel az üzem Európa legnagyobb és leghatékonyabb EV gyárává válik, és úttörő szerepet játszik majd a Volkswagen globális gyártóhálózatának átalakításában. Az elektromos SUV nemzetközi szintű bevezetésének előkészületei szintén teljes lendülettel folynak. Az ID.4 előgyártása már megkezdődött a kínai Anting üzemben, a Chattanooga telephely 2022-ben kezdi meg az ID.4 gyártását.

Az ID.4 a Volkswagen a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) alapul. Ez egy teljesen elektromos platform, amely maximalizálja az e-mobilitás nyújtotta lehetőségeket. Az alacsony, 0,28-as légellenállási együtthatóval és a skálázható akkumulátorrendszerrel az ID.4 akár 500 kilométert is képes megtenni (a WLTP szerint). A jármű tágas belső teret is kínál, és az erőteljes arányok rendkívül modern megjelenést kölcsönöznek a külsőnek.

A SUV-t kezdetben hátsókerék-meghajtással vezetik be, míg egy összkerék-meghajtású elektromos verzióval később bővítik a palettát. A nagyfeszültségű akkumulátor a szendvics-szerkezetű alsó részbe került elhelyezésre, hogy a vezetési dinamika szempontjából optimális, alacsony súlypontot hozzon létre, és ez rendkívül kiegyensúlyozott tengelyterhelés-eloszlást is eredményez. Mint az összes, az új modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB) alapuló modell, az ID.4 is a kompakt elektromos meghajtó technológiának köszönhetően nagyon tágas lesz. A nulla kibocsátású SUV pilótafülke egyértelműen felépített és következetesen digitalizált; kezelése nagyrészt érintőfelületeken és az intuitív hangvezérlésen keresztül történik.

A Volkswagen számára az ID.4 és az ID.3 fontos mérföldkövek, mivel a márka 2050-ig a teljes szén-dioxid-semlegességet tűzte ki célul- a párizsi megállapodás éghajlati céljaival összhangban. Az ID.3 testvér modelljéhez hasonlóan, az ID.4 elektromos SUV is új mércét állít fel a fenntarthatóság szempontjából: Szászországban a termelés szén-dioxid-semleges, az elektromos SUV-t pedig szén-dioxid-semleges lábnyommal bocsátják az ügyfelek rendelkezésére. Zöld energiát az ID.4 gyártása során kizárólag az energiaigényes akkumulátorcella-előállításnál használják.

Az e-mobilitásba való határozott belépésével a Volkswagen jelentős mértékben hozzájárul az éghajlat védelméhez, és ezáltal hosszú távú kilátásokat teremt mintegy 100,000 alkalmazott számára németországi gyáraiban. A Zwickau gyárban végzett gyártáson kívül a Brunswick, Kassel, Salzgitter és Wolfsburgban található alkatrész gyárak is érintettek az elektromos járművek gyártásában. Kulcsfontosságú elemeket gyártanak, például az elektromos motorokat vagy az akkumulátor rendszereket. Az ID.3-t 2021-től a drezdai Gläserne Manufaktur-ban is gyártani fogják. Az Emdenben és Hannoverben található autógyártó üzemek az elektromos járművek gyártását várhatóan 2022-től kezdik meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
A bpiautosok.hu oldal olvasójának fedélzeti kamerája rögzítette a nem mindennapi felvételt még....
2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..