WRC

Meglepetésre a két Citroën áll az élen a Török-ralin

2019.09.14.

A világbajnokság legkeményebb futama kezdődött, pénteken a Lappi és Ogier volt a leggyorsabb, de a Hyundai-ok is jól mentek.

A világbajnokság leginkább autógyilkos pályáin folytatódott a rali-vb, a Török-ralin. A hatalmas kövekkel nehezített murvás, poros gyorsaságik nem kímélik a gépet, a gumit és az embert sem, pénteken ráadásul az időjárás is megkavarta az erőviszonyokat, a hőség után délutánra ugyanis az eső is megérkezett.

A nap végén Esapekka Lappi örülhetett a legjobban, a finn versenyző 17,7 másodperces előnnyel vezeti a versenyt citroënes csapattársa, a világbajnoki címért küzdő Sébastien Ogier előtt, aki csak 0,7 másodperccel előzte meg a szintén a vb-címre még szintén esélyes Thierry Neuville-t (Hyundai).

A pénteki első gyorsasági még Jari-Matti Latvala nyerte meg a Toyotával, de aztán a másodikon Esapekka Lappi az élre állt, és a nap végéig folyamatosan növelte az előnyét. „Ez egy remek nap volt számunkra. Semmiféle problémánk nem volt egy lefulladást leszámítva, úgy tudtam vezetni a C3 WRC-t, ahogy akartam. Szerintem jó megközelítéssel álltunk hozzá a versenyhez, és sikerült megtalálnunk a jó ritmust, kevés csúszkálással. Nem igazán kedvelem a lassú, technikás gyorsaságikat, éppen ezért vagyok elégedett a mai eredménnyel. Azonban tudni kell, hogy a 17 másodperc előny Finnországban soknak számítana, itt azonban 1 perc sem lenne sok” – nyilatkozta Lappi a nap végén.

A verseny az utolsó előtti, hosszú gyorsaságin (Çetibeli, 38 km) állt a feje tetejére, ugyanis a pálya második felé eleredt az eső, és sokaknak addigra már teljesen elkopott a gumija, mivel a jó gumikat az utolsó pályára tartogatták, ahova eredetileg az esőt jósolták. A mezőny fele rengeteg időt vesztett azzal, hogy a szinte mintázat nélküli kemény gumikkal kellett a sárban csúszkálniuk.

Akik már erre a pályára feltették a közepes keverékű Michelin-eket, sok időt nyertek. Ezt a gyorsaságit ezzel a taktikával Thierry Neuville nyerte meg, aki rögtön felugrott a hetedikről a harmadik helyre. Viszont a Toyoták mind kaptak egy percet tőle, és nagyon visszaestek. Neuville a nap végére nagyon megközelítette a második helyen álló Ogiert-t, akinek szintén jó napja volt egy defektet leszámítva, amivel viszont nem vesztett sok időt.

Teemu Suninen áll a negyedik helyen a Forddal, annak ellenére, hogy a napi első szakaszon megpördült. 25 másodperccel van lemaradva a harmadik helyről, viszont 19,7 másodperccel előzi meg Andreas Mikkelsent, aki sokáig a második helyen állt, csak az ominózus Çetibeli szakaszon vesztett közel egy percet.

Dani Sordo az utolsó szakasz megnyerésével jött fel hatodiknak, a spanyol a nap első szakaszon vesztett sok időt egy defekt miatt. Még így is megelőzi 6,9 másodperccel Kris Meeke-et, aki nagyon óvatosan ment, miután megsérült az emelőpont a Toyota Yarisán. Attól félt, ha tovább sérül ez a pont, akkor egy esetleges defekt esetén nem fogja tudni felemelni az autóját.

A nap vesztese a világbajnoki pontversenyt toronymagasan, 33 ponttal vezető Ott Tänak volt, aki elsőként rajtolva takarította a pályákat a többiek előtt, aztán elgumizta magát az esős gyorsaságin, ráadásul egy defektet is kapott, így összesen 80 másodpercet vesztett ott. Csapattársa, Latvala áll mögötte, aki szintén kapott egy defektet. A legjobb 10-be még az Elfyn Evans-t helyettesítő Pontus Tidemand fért be.

Szombaton szintén 2x3 gyorsasági vár a mezőnyre Marmaristól nyugatra, a tengerpart közelében. Az össztáv 110 km lesz.

Az állás péntek este:

1

Esapekka Lappi, J.Ferm

Citroen Total WRT

Citroen

1h59m53.7s

2

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

Citroen Total WRT

Citroen

17.7s

3

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

18.4s

4

Teemu Suninen, J.Lehtinen

M-Sport Ford WRT

Ford

44.4s

5

Andreas Mikkelsen, A.Jager

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m04.1s

6

Dani Sordo, C.del Barrio

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

1m25.2s

7

Kris Meeke, S.Marshall

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m32.1s

8

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m37.4s

9

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m42.5s

10

Pontus Tidemand, O.Floene

M-Sport Ford WRT

Ford

3m45.4s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....