Audi e-Tron

Megleshettük az Audi jövőjét

2019.03.25.

Az Audi szisztematikus és átfogó programmal folytatja modelloffenzíváját az elektromos autók terén. A 2018-as évet záró pénzügyi beszámoló előestéjén a márka négy olyan tisztán elektromos meghajtású járművet mutatottbe be, amelyeknek meghatározzák a négy karika jövőjét.

Hans-Joachim Rothenpieler fejlesztési vezető bejelentette, hogy 2025-re már minden harmadik eladott új Audi modell elektromos hajtású lesz, ennek érdekében 2023 végéig 14 milliárd eurót fordít a társaság elektromos mobilitásra, digitális szolgáltatásokra és autonóm közlekedésre. Hat éven belül az Audi 800 ezer elektromos és plug-in hibrid autó értékesítését tervezik. Azt is megtudtuk, hogy változik a szlogen: a Vorsprung durch Technik helyett ma már a Vorsprung durch Elektromobilität a divat.

Az elektromos járművek új négyesének első tagja az Audi e-tron, amelyből az elsők hamarosan megérkeznek a hazai ügyfelekhez is. A vállalat 2019. során mutatja majd be az e-tron kupé változatának, az Audi e-tron Sportback modellnek a sorozatgyártásba kerülő verzióját. 2020-ban pedig további két premierrel folytatódik a sorozatgyártású modellek bemutatkozása az Audi e-tron GT és az Audi Q4 e-tron színre lépésével. Ezeket mutatták meg nekünk Ingolstadtban, teljes titokban. Hogy mennyire voltak szériaérettek az autók, nehéz megállapítani, de tény, hogy látványos dizájnfilozófiai átalakulás van folyamatban a márkánál, amit maga Mark Lichte fődizájner is megerősített lapunknak. A legnagyobb kihívás számára egyébként az, miként adjon sajátos arculatot az Audi új elektromos autóinak úgy, hogy közben azok tartalmazzák a belső égésű változatok dizájn DNS-ét, ugyanakkor markánsan elkülönüljenek azoktól.

Ezen kívül – még szintén 2019-ben – egy márkaszintű, hálózatról tölthető (plug-in) autókat felvonultató, gyakorlatilag minden szegmenst lefedő modelloffenzíva indul. Új szereplők a kínálatban a nagy darabszámban értékesített Audi A6, A7, A8 és Q5 modellek hibrid változatai, ők szintén a Genfi Autószalonon mutatkoznak be a nagyközönségnek. 2019-ben az Audi A3 és az Audi Q7 már jól ismert, hálózatról tölthető (plug-in) verziói – átdolgozott műszaki tartalommal - ismét rendelhetők lesznek. Kína is kap ajándékot az Auditól, a Q2L e-tron csakis az ázsiai országban lesz majd kapható.

A jövőben az elektromos járművek kínálatának alapja – az A szegmenstől egészen a D szegmensig – összesen négy műszaki platform és termékcsalád lesz. A konszern többi márkájának műszaki fejlesztésért felelős kollégáival való szoros együttműködés lehetővé teszi a széles, világszintű kínálat megvalósításához szükséges kooperációt.

Az Audi e-tron és az e-tron Sportback (megmutatták nekünk álca nélkül) az Audi moduláris MLB platformjának elemeit használják. Ez és számos egyéb, elsősorban a hajtásrendszert érintő innovatív technológia alkalmazása teszi lehetővé, hogy az elektromos quattro összkerékhajtással szerelt elektromos SUV modellek egy teljesen önálló családja jöjjön létre. Az akár 150 kW töltési teljesítmény és a hosszabb távok megtételét garantáló hatótáv kompromisszummentes hétköznapi használatot kínál az ügyfelek számára.

Az Audi 2018-ban már bemutatta egy másik elektromos platformjának első képviselőjét: az Audi e-tron GT tanulmányautó kifejezetten dinamikus kupévonalával a Los Angeles-i Autószalonon tartotta világpremierjét. Az itt bemutatott technológiát a Porsche szakembereivel közösen fejlesztették ki az Audi munkatársai, a formaterv és az e-tron GT tanulmány karaktere azonban magán hordozza az Audi egyértelmű stílusjegyeit. Az e-tron GT nemcsak szép, hanem nagyon gyors is, 590 lóerős kombinált teljesítménye 3,5 másorperces százas sprintet tesz lehetővé, végsebességét pedig 240 kilométer/óránál elektronika határolja le. Lítiumionos akkumulátor 90 kilwattórás, ami egy teljes töltéssel elméletlieg 400 kilométeres hatótávval kecsegtet.

Láthattuk a szériaközelinek tűnő, a konszern MEB padlólemezére épített Q4 e-tron koncepciót is, amelyben mindkét tengelyt elektromos motor hajt. Várhatóan a hátsó motor 150 kW-os és 310 Nm-es nyomatékú, míg az első 75 kW-os és 150 Nm-es nyomatékú lesz, rendszerteljesítmény 225 kW. A szabadidő-autó álló helyzetbből 0-100 kilométer/órás sebességre 6,2 másodperc alatt képes. Az akkumulátorának kapacitása 82 kWh, amely elméletileg 450 kilométeres (WLTP) hatótávra elegendő.

Egy másik, az Audi és Porsche fejlesztési csapatainak közös projektje a prémium elektromos padlólemez (premium architecture electrification - PPE). Ez számos, tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi modellcsalád alapjaként szolgál majd az igen keresett B szegmenstől a D szegmensig. SUV modellek és alacsony padlólemezzel rendelkező, hagyományos karosszériájú autók készülnek ezen az alapon, amelynek legnagyobb előnye, hogy kizárólag elektromos hajtárendszerhez tervezték. Ez előnyt jelent a karosszéria súlya és arányai tekintetében is. A negyedik, Ingolstadtban bemutatott, teljesen titkos modell is erre a padlólemezre épül majd. Mivel a két éve átadott dizájnközpontban fotózni nem lehetett, a telefonjainkat is elvették, ezért csak annyit mondhatok róla, olyan volt, mint az e-tron GT kicsinyített változata. Ez a középkategóriás, ötüléses, de ötajtós kupé formájú villany Audi a 2020 utáni években futhat hazánk útjain.

Hogy a bemutatott elektromos modellek közül melyik készülhet majd hazánkban, nem tudjuk, de az biztos, hogy az e-tron Sportback villanymotorja győri, ahogy a koncepciókon látható felniket is egy magyar, Dániel Tünde tervezte.

Az ingolstadti bemutatón is találkoztunk magyarral, Kiss Miklós az önvezető autózás fejlesztési vezetője a négykarikásoknál. Elmondta, hogy az Audi egyelőre a 3-as és 4-es szintű önvezetésre koncentrál, amikor még valamilyen mértékben szükség van emberi közreműködésre, az ötös szintű, azaz teljesen robotizált vezetésre azért nem érdemes fókuszálni, mert a világ legtöbb országában jogszabály írja elő, hogy a sofőrnek a kormánynál a helye, ha megy az autó. Az autópályákon és a parkolóházakban azonban rövid időn belül megvalósulhat a robotizált közlekedés, amelyre az Audinak is készen állnak a saját fejlesztései.

Biró Csongor / Ingolstadt

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.07.22
Sajnálatát fejezte ki vasárnap délután az egyiptomi polgári repülésügyi miniszter amiatt, hogy a....
2019.07.22
Magyarország területén július 19-én 0 órától 21-én 24 óráig a rendőrök 147 személyi sérüléses....
2019.07.21
Aggasztó hírek érkeznek a Tesla háza tájáról. Hiába a saját akkumulátor-gyár, a nem túl távoli....
2019.07.21
- A kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert, a Tankpool24-Mercedes magyar pilótája megnyerte a....
2019.07.21
Leslie Riccardi Uruguayból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.07.21
Az Orosz Autógyártók Szövetsége (AEB) bejelentette, hogy az oroszországi autóeladások 3,3% -kal....
2019.07.21
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe: Drágám, mindjárt kész a reggeli! ..
2019.07.21
- Hétfőn megkezdik Budapest III. kerületében a Szentendrei út felújítását a Mátyás király út és a....
2019.07.21
Oroszországban az első hat hónapban 1,7 százalékkal több, júniusban 0,3 százalékkal kevesebb autót....
2019.07.21
A bajor prémiummárka két debreceni szakgimnáziummal kötött együttműködési megállapodást. Már 2019....