önjáró autó
"A rendszer először a márka zászlós hajójában, az S osztályban lesz elérhető és idővel a többi modellben is helyet kap. „Egy karnyújtásnyira vagyunk attól, hogy a 3. szintre lépjünk az önvezető technológia terén. Ez a (még) nem mindennapinak mondható rendszer a választható extrák listáján fog szerepelni és várhatóan hamar nagy érdeklődésre fog szert tenni” - nyilatkozta Ola Kaellenius, aki a jelenlegi ügyvezető Dieter Zetsche helyét fogja átvenni a következő évtől.
Az Audi az újonnan bemutatott A8-as modelljében már rendelkezik a 3. szintű úgynevezett „eye-off” önvezető rendszerével. Amit csak azután tudnak kereskedelmi forgalomba helyezni, miután a szabályozás teljesmértékben engedélyt ad a közúti használatára.
Jelenleg a piacon a Tesla Autopilot és a General Motors Super Cruise önvezető asszisztense érhető el, amelyek még nem engedik meg azt, hogy az jármű sofőrje teljesen levegye a szemét az útról, tehát adódhat olyan szituáció, ahol emberi beavatkozás szükséges végső soron.
A 3. szintű önvezető technológiát egyelőre Németország hagyja csak jóvá. Az autógyártók bizonytalanok, hogy hogyan osszák meg az ezekkel járó költségeket és felelősséget technikailag, mind pedig jogilag egymás között.
A Daimler kétirányú megközelítést alkalmaz az önvezető technológia fejlesztésének terén. Egyrészt felfejleszti a 2. szintű önvezető technológiáját, másrészt pedig a Robert Bosch-sal közösen fejlesztenek egy teljesen autonóm járművet a robottaxi flottákat üzemeltető mobilitási szolgáltatók számára.
Forrás: autonews.com