ICDP

Merre tart az aftersales?

2018.12.20.

Az utóbbi években az ICDP nagy hangsúlyt fektetett kutatásaiban a vásárlók hozzállására az aftersales innovatív megoldásaival kapcsolatban. Új igények, új technológiai megoldások tehetik könnyebbé az autók fenntartását.

Olyan (részben) újdonságokról beszélünk, mint a hozom-viszem szolgáltatás, a szervizelés elvégéze otthon/munkahelyen, mindent magába foglaló fenntartási csomagok, vagy éppen a hálózatba kapcsolt autók nyújtotta lehetőségek.

Bár sajnos Magyarország továbbra sem kutatási területe a kutatószervezetnek, érdemes kitekinteni nyugatra és megnézni, az ottani autótulajdonosok hogyan is állnak ezekhez a szolgáltatásokhoz. Olaszország sok szempontból hasonló eredményeket produkált a múltban, mint amire Magyarországon is számítanánk.

Az olaszok nem igazán érdeklődtek az innovatív megoldások iránt: egyrészt nem igazán engedhették meg maguknak, hogy az azokért fizetendő extra költségeket bevállalják, ott is kialakult az a hazánkban is jellemző trend, mely szerint a tulajdonos és autószerelő között sokszor több évtizezed, bizalmi kapcsolat alakul ki. Persze az sem segített, hogy a szolgáltatók tisztában voltak ezzel, így nem is törték magukat, hogy a potenciális érdeklődők egyáltalán tudomást szerezzenek a lehetőségekről.

Ugyanakkor úgy tűnik, mindez mára megváltozott. Az ICDP idén Októberben végzett felmérése azt mutatja, az olaszok felfedezték maguknak ezeket az új lehetőségeket. A kutatás során 1.000, 25 és 65 év közötti sofőrt kérdeztek meg, akik az utóbbi 8 évben új- vagy használt autót vásároltak és az utóbbi 12 hónapban jártak szervizben.

A fent felsorolt szolgáltatásokat tekintve a következő eredmények születtek:

  • Hozom-viszem: A megkérdezettek 65%-a mindenképpen számításba venné a lehetőséget, az arány pedig 8%-al magasabb a prémium autók tulajdonosai között. Az új autók vásárlói 47%-ban érdeklődnek, de a használt autót választók 41%-a is érdeklődést mutatott, abban pedig mindkét csoport egyetértett, hogy legfeljebb 30 eurót fizetnének a szolgáltatásért. Leginkább a középkorúak számára volt vonzó az ajánlat (84%), ami nem meglepő, tekintve, hogy minden bizonnyal ők a legelfoglaltabb korcsoport.
  • Otthoni/munkahelyi szervizelés: Kevesebben, de azért így is szép számmal érdeklődnek a szervizelés legkényelmesebb formájáért a tulajdonosok. 45% mondta azt, hogy kipróbálná a lehetőséget és a hozom-viszem-hez hasonlóan legfeljebb 30 eurót fizetnének érte. Viszont az új autót használók negyede hajlandó lenne akár 50 eurót is áldozni a kényelemért.

  • Mindent magában foglaló szervizcsomagok: A válaszadók kétharmada mutatott érdeklődést, elsősorban a praktikusság és a költség-hatékonyság miatt. Ugyanakkor sokan hezitáltak, egyrészt a csomagok magas ára miatt, amik olyan szolgáltatásokat is tartalmaznak, amikre nekik nincs szükségük, ráadásul az is visszatartja a keresletet, hogy az emberek nem akarják elkötelezni magukat egy márkaszerviz felé.

  • Hálózatba kapcsolt autók: Sok új autó már hálózatba kapcsolba érkezik és alkalmas arra, hogy bizonyos adatokat megosszon a gyártóval és annak szervizhálózatával. Ennek bőven vannak előnyei: Távolról felvett diagnosis, kommunikáció az autó tulajdonosával annak vezetési szokásairól. A válaszadók fele gondolkodás nélkül osztaná meg adatait a gyártóval, de még nagyobb érdeklődést mutatnak azok, akik prémium autót használnak, vagy évente több, mint 20.000 kilómétert tesznek meg a járművel.

Magyarország minden bizonnyal még a néhány évvel ezelőtti Olaszország állapotában van. Nem igazán érdekel minket és amúgy sem tudunk róla, hogy vannak ilyen lehetőségek. Kérdés, mennyi idő kell, hogy mi is rálépjünk a modern aftersales útjára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.05.20
- Elfogadta a német törvényhozás tartományi kormányokat összefogó kamarája (Bundesrat) az....
2019.05.20
Tovább szigorítja az ellenőrzést a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.: már menet közben is....
2019.05.20
Megkezdték Japánban a sinkanzen szuperexpress legújabb prototípusának tesztelését, a szerelvény....
2019.05.20
Szlovákiában tervezi gyártan elektromos kisautó modelljeit a Volkswagen az Automotive News Europe....
2019.05.20
A kétszeres Forma-1-es világbajnok spanyol Fernando Alonso nem indulhat a vasárnapi, 103.....
2019.05.20
Az ABB FIA Formula E bajnokság új biztonsági autójaként debütáló BMW i8 Roadster Safety Car a....
2019.05.20
- Befejezte a vitatott 737 MAX típusú repülőgépek szoftverjének frissítését - jelentette be a....
2019.05.20
Magyarország területén május 17-én 0 órától 2019. május 19-én 24 óráig a rendőrök 148 személyi....
2019.05.19
Az újkori autóipar forradalmának időszakát éljük. Ez a velünk élő revolúció egy szemléletbeli....
2019.05.19
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája harmadikként ért célba a túraautó-világkupa (WTCR)....