Mesél a szakértő – Első autós történetek 1. rész | Autoszektor

szakértő

Mesél a szakértő – Első autós történetek 1. rész

2019.03.04.

Történet egy gyorsan összetört álomról

Azt mondják, hogy az autózás, mint álom, vagy mint hobbi egyszerűen kiment a divatból és a fiatalokat egyre kevésbé vonzza a jelenség, mint mondjuk az én korosztályomat (’80-as vagyok) Mégis a használt autók vásárlás előtti helyszíni átvizsgálásával foglalkozó vállalkozásomban majd’ minden hétre jut egy fiatal, aki éppen első autójának megvásárlásához kér segítséget tőlünk.

Ha töb autót is hirdető ember parkolóba kéri a szemlét, mi már sejtjük az eredményt

Nem régen mutattuk be Renáta történetét a Minivel, akinek óriási mázlija volt, hogy visszavették tőle a hibáktól hemzsegő, régi fényét nagyrészt elvesztett autóját. Persze sokkal nagyobb mázlija lett volna, ha eleve meg sem veszi, mert mondjuk egy előzetes állapotfelvételen annyi hibát sorolunk fel neki, hogy gyorsan le is tesz a kis divatkocsi megvásárlásáról.

A lélektani 1 millió forintos határ

Lehet nevetni, de az árképzés is érzelmi hatásokat kelt. Egy 999.000,- Ft-ért hirdetett autó, mellé egy jó szöveg és készen is van a megtévesztő hirdetés. Egyik februári ügyfelünk egy Toyota Corolla 1.4 Sport hirdetésére lett figyelmes, nem véletlenül.

Részlet az eredeti hirdetésből

A kocsit 10.000 Ft-al hirdették egymillió alá, és már a hirdetés címében az állt, hogy az autó gyönyörű. A 14 éves hatchback még csak nem is a kínálat legelejére került, 1,4-es Corolla-kat 2005-ből már 800 ezerért is árulnak, igaz, hogy nincs kilométerhiányuk. 850-ért van fent most is olyan példány, ami a 400.000 km-en is bőven túl van. Hát igen, átkozott központi nyilvántartás…

Legalább nem ugrott bele ész nélkül

Sokáig úgy éreztem, hogy én azzal, hogy össze tudom írni egy autó extráit és észreveszem a hibáit, semmi különös dolgot nem csinálok. Aztán amikor egyre több reményteljes kollégától búcsúztam el a cégben, rájöttem, hogy igen is érték, amit csinálok.

Ránézésre nem gyanús

Aki nem foglalkozik napi szinten autókkal, az ne is várja el magától, hogy nem szalad bele az első neppercsapdába. Honnan is tudhatná, hogy „onnan” hiányzik egy alkatrész? Miért is tűnne fel neki, hogy nehezebb a kormányzás a kelleténél, ha nincs viszonyítási alapja. És honnan látná, hogy egy romjaiból összetákolt, bontószökevényt akarnak eladni neki egymillióért?

Nem csak a műszer beszélt

Általában az történik, hogy a festékréteg mérővel még akkor is kimutatható a korábbi jelentősebb javítás, ha tisztességes iparosmunkáról, szakszerű javításról beszélünk. Hát még akkor, ha egyáltalán nem adnak a minőségre. Az olcsóbb műszerek 1 mm-es festékréteg, pontosabban gittvastagság után kiakadnak, nekünk van 5.000 mikronig mérő műszerünk, de „mesterek” ezt is sokszor majdnem megakasztják.

A szemünknek nem hittünk

A Corolla jobb hátsó kerékjárati íve egyszerűen szétvált! Úgyhogy itt műszer nélkül is meg lehetett volna mondani, hogy a búrkiflire hajazó alakú lehetett korábban a kocsi, de hogy nagyot kapott és nem vették komolyan, az biztos. Könnyen el tudom képzelni, hogy ha valaki akár hosszabban nézegeti az autót, akkor is előfordul, hogy a jobb hátsó ajtót ki sem nyitják.

Pici rendellenesség, de sokat elárul

Ilyenkor kettős érzések kavarognak a megbízókban. Egyik szemük sír, mert a megálmodott autó papírjaival aznap már biztosan nem kell okmányirodában sorban állni, másik szemük azonban nevet, mert előrelátásukkal megóvták magukat egy roncs kocsitól.

Ja, még egy pluszpont. A hirdetéshez képest 20.000 km-el több volt már a kocsiban, amikor mi megnéztük, bár nem tudom mennyit számít ez 280.000 km-nél, egy olyan kocsiban, ahol hivatalosan 90 ezernél volt utoljára karbantartás…

Elírták...

Update: a központi ingyenes járműadat lekérdezőben friss adat szerepel, tehát a kocsit eladták. Nem a mi ügyfelünknek... Kerülje el Ön is, hogy átverjék!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....