szakértő
Motor és erőátvitel
A motor beindult, enyhe, de azért érezhető egyenetlen járás jellemezte. A kettőstömegű lendítőkerék klasszikus meghibásodására utaló kopogó hang még kuplungolás nélkül is hallható volt. A kocsihoz szervizkönyv nem tartozott így nem tudni, hogy a D5-ös motorok öngyilkos hajlamát – az elszakadó ékszíj elszakítja a vezérmű szíjat is, ami szétveri a hengerfejet – megelőzőleg kezelték-e már, vagy egy időzített bombán fogunk csücsülni.
A futómű
Gyorsan essünk túl a kerekeken: a 2011-es nyári abroncsok még 3-4 mm profilmélységgel rendelkeztek, a könnyűfém keréktárcsák kivétel nélkül peremsérültek voltak. Az emeléses vizsgálaton kiderült, hogy kormányműtől a kerekekig tartó alkatrészek (axiális csuklók és kormányösszekötők) azonnali cseréjére lenne szükség, valamint a stabilizátor rudak is kiszolgáltak már. Ezen kívül felmerült a gyanú a kormánymű kopásos meghibásodására, de erre –be kell vallani – a vizsgálatunk keretein belül nem tudtunk egyértelműen következtetni.
Teljes fékfelújítás kell majd - A képre kattintva galéria nyílik
A fék
Már meg sem lepődtünk a fékrendszer állapotán: a tárcsákat és a betéteket elöl-hátul cserélni kellene, hogy nyugodtan használjuk ezt az egykoron szebb napokat is megélt SUV-ot.
Az ára
A vonóhorgos XC90-est 2.350.000,- Ft-ért kínálták eladásra. A neten frissen generált találati listában 1,9-2,8 millió forint közötti kínálati ár látható. A felsőbb szegmensben – igaz, automataváltóval – 2,6-2,8 millió forintért kaphatunk meg.
A jó múltkorijában is volt egy ügyfelünk, aki Peugeot 807-est szeretett volna vásárolni. Nagyságrendileg ebben az árkategóriában keresgélt a megbízó, aki előbb egy 2,6 millióért árult autót nézetett át, majd tanácsunkra egy 600.000,- Ft-tal drágább példány került górcső alá. Amíg az elsőben többek között nem működött a klíma és többek között az elektromos tolóajtó sem, addig a drágább autóban még a mi teljes körű, részletes, de nem a szőrszálhasogatásra hajtó vizsgálatunk sem talált komoly kivetnivalót. Akkor? Talán a drágábban kínált darabok tükrözik a jármű valós állapotát? Minden bizonnyal igen, hiszen a kereskedők is ismerik a kocsikat.
Reméljük, egyszer még megélhetjük, hogy Magyarországon minden kereskedő megérti: semmi értelme a mellébeszélésnek, a megtévesztésnek, addig is amíg erre várunk, mindenkinek itt a GOR-CAR.