Mesél a szakértő – Lehetetlen küldtetés 2. rész, 2. fejezet | Autoszektor

szakértő

Mesél a szakértő – Lehetetlen küldtetés 2. rész, 2. fejezet

2017.08.15.

Folytatjuk a használt sport(os) kocsik vásárlásának kockázatairól szóló értekezésünket.

Aki lemaradt volna a Lehetetlen küldetés sorozat 2. részének 1. fejezetéről, az lapozzon vissza, mielőtt belefog az olvasásba.

Jöjjenek akkor konkrét autóvizsgálati tapasztalataink, rögtön három esettanulmány egyben.

Audi TT 2002-ből

Amikor az Audi kijött a TT-vel, mindenkinek leesett álla és nem véletlenül. A kb. 1.200 kg-os tömeg mellé az 1.8-as turbómotor 150, vagy 180 lóerőt adott le, ráadásul a roadster elérhető volt Quattro hajtással is. Mondanunk sem kell, hogy ilyen paraméterekkel tényleg álomautóról van szó. 2002-ben egy alap 1.8T Coupé 8 millió forintról indult, ma, 15 évesen másfél millió forint az irányadó ára.

Nemrég két példányt is meg kellett vizsgálnunk vásárlás előtt. Az elsőnél rögtön gyanús lett, hogy a járműdiagnosztikai lekérdezésben több légzsák gyújtókörében is túl magas ellenállásokra figyelmeztetett a gép. Ebből arra lehet következtetni, hogy valami korábban már történhetett a légzsákokkal, azok meg magunktól nem nagyon lépnek működésbe.

Amúgy egész korrekt volt a TT motorházfedelének pasztázása

Sejtésünket a festékréteg mérés eredményei támasztották alá, a motorház fedél jobb első részén 4.000 mikrométer felett mértünk, a jobb első sárvédő elején pedig bőven ezer felett. A küszöbök belső részei is mind javítva, fújva voltak korábban.

Ehhez a nem elhanyagolható tényhez jön még a minden autónál elvégzendő olaj- és szűrőcsere, a TT-n azonnali gumigarnitúra csere is esedékes volt még.

Focus ST

Szintén a legutóbbi időszak merítéséből való a Ford Focus ST, amelyből egy hónap alatt hármat is megnéztünk. A családi kocsi sportváltozata 225 lóerős, lomhasággal tehát egyáltalán nem vádolható. A három kocsi – mint az orgonasípok – 2005-2006-2007-es évjáratúak voltak és korábban kettő csúnyán össze volt törve, sőt az egyik csúnyán is volt javítva. A svájci import kocsi ajtajának éléről magától pattogzódott le a gitt, ugyanitt szabad szemmel is jól látható festékmegfolyások voltak, sőt helyenként olyan egyenetlen volt a fényezés, mintha pemzlivel festették volna át korábban.

A kép jobb felső sarkában látható igazán, hogy milyen a felület

Ez utóbbi kereskedésben sem rejtettük véka alá véleményünket, hanem az ügyfél és a kereskedő jelenlétében tálaltuk. Ennek két következménye lett: az egyik, hogy ügyfelünk otthagyta a kocsit, a másik, hogy a kereskedők elhatározták, hogy cégünk többé nem vizsgálhat autót náluk. Ez utóbbiért igazából hálásak vagyunk.

Élben fénysérült ajtó, jól láthatók a rétegek...

A másik ST a sógoroktól érkezett motorhibásan, a kereskedő saját műhelyében újíttatta fel a motort és kuplungot is. A motor vezérlőegysége a vezérműtengely beállítás „lomhaságára” figyelmeztetett egy hibakóddal, továbbá az üzemanyagszenzor nyomásjelét találta – különös módon – túl magasnak. Aki ilyen hibák mellett bevállalja a vásárlást, annak a bátorsága előtt le a kalappal…

Porsche Boxster

Korábban már említettem az esetet egy másik írásomban, de érdemes még egyszer rávilágítani a dologra. A 2001-es 3,2 literes Boxster állapota annyira lesújtó volt, hogy az ügyfél azonnal elállt a vásárlási szándékától. Ez volt az az eset, amikor az eladó nem értette, hogy miért nem jelentkezik már és minket kezdett hívogatni, hogy mit írtunk le neki, mert nem akarja megvenni a kocsit. Amikor többszöri próbálkozás után végül részleteket olvastunk be neki a tanúsítványunkból, akkor félbeszakított és afelől érdeklődött, hogy miért küldünk ki szakértő helyett asztalosokat autót vizsgálni. Természetesen hátsó felét számomra búvóhelynek ajánlotta, majd közölte, beperel minket, mert 3,5 millió forintos kárt okoztunk neki a vevő lebeszélésével. Néha előfordul az ilyesmi, csak véleményünk szerint a vevőt összekeverik a vevőjelölttel, vagy még inkább az érdeklődővel.

Egy a sok gyorskötöző közül - méltatlan a kocsihoz!

A fenti esetek miatt kérünk egyébként minden ügyfelet arra, hogy még mielőtt hozzánk, vagy bármelyik helyszíni átvizsgálást végző céghez fordulna megrendelésével, előtte tájékozódjon a kereskedőnél, hogy van-e akadálya az adott vállalkozás telephelyen való vizsgálódásának. A nagyon ritkán felmerülő kellemetlenségek így könnyen megelőzhetők.

Meghegesztették!

A Boxsteren egyébként több volt a gyorskötöző, mint az embléma. A jármű alá nézve minden alsó műanyag burkolata darabokban volt és ezek a pántok tartották valamelyest helyükön őket. A küszöbökön mindkét oldalon 1400-1500-as rétegeket mértünk, a jobboldalon az oszlopok sem úszták meg a korábbi karambolokat. A motorból több helyen folyt az olaj, a váltón vastagon állt az olajsár.

Van egy kis olajfolyás

De a legszebb mégsem ez a történetben, hanem az, hogy amikor látták, észrevesszünk minden rendellenességet a kocsin, szakértő kollégámnak 30-40 ezer forintot ajánlottak fel, ha jókat írunk a kocsiról. Minden esetre ezt a tényt is rögzítettük a jegyzőkönyvbe.

Csodát, tehát ne várjunk, bármilyen használt kocsit is szeretnénk venni, erősen ajánlott az még a váráslás előtt átnézetni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.20
A Mol bruttó 5-5 forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árát szerdán – írta....
2019.02.19
Újabb elismerésben részesült az AutoWallis csoport, miután a BMW Group Magyarország a Wallis Motor....
2019.02.19
Az egyik legvonzóbb középkategóriás autóban bizonyítja a Mazda, hogy van élet a turbón innen. A 194....
2019.02.19
Armen Hamonangan Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.19
Az orosz fővárosban immár több mint 16 ezer autó vesz részt a carsharing szolgáltatásban –....
2019.02.19
A horoszkópokkal foglalkozó cikksorozatunk újabb résszel bővült, ez a Rák, Oroszlán és a Szűz. ..
2019.02.19
 Ha legközelebb pulóvert rendel, akkor az talán már egy új – jelenleg Londonban tesztelés alatt....
2019.02.19
Az új nehézgépjárművek átlagos szén-dioxid-kibocsátását 30 százalékkal kell leszorítani 2030-ra az....
2019.02.19
A Supra ötödik generációját a Toyota gyári motorsportrészlege fejlesztette már a kezdetek óta. Az....
2019.02.19
Korábbi cikkünkben beszámoltunk arról, hogy a gyártók az utóbbi hónapokban lázasan frissítik....